Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Har kjøpt aksjer i dag jeg og

Ericsson med PE300 i '99 feks. Det krever en kurs hos Apple over 1000% opp fra nå. Ikke at det er samme selskap, men du skjønner tegningen.

1 Like

Joda for all del. Galskapen kan lett gå høyere

1 Like

Poenget mitt er at det ikke er sammenlignbart med krasjet i '99.

1 Like

1oo8dc

1 Like

Ja, vi får se hvordan det spiller seg ut.

1 Like

Kjøpte Bearx2 for ente gang i dag, håper på bedre uttelling denne gang :joy::joy:

3 Likes

Tanken min er at US bør opp ila. dagen i dag og at det kan løfte børsene våre i morgen, så jeg venter til i morgen for enda bedre inngang :bear:

1 Like

Jeg synes Oslo Børs sin timing ift usa er kinkig. Føler vi alltid får det verste av begge verdener. :smiley:

4 Likes

Joda, timingen er ganske viktig - og jeg satt å analyserte i hele går kveld for jeg ser jeg har mange gode calls, men timingen min suger. Pga. timingen suger, så kan jeg ikke utnytte mulighetene når de oppstår fordi jeg alt er inne. Så fremover kommer jeg til å være meget konsekvent med timingen, være tålmodig og ikke rushe. En annen ting jeg har gjort feil er å gå all inn og all ut. Jeg takler ikke å skalere inn og ut, det er noe jeg skal øve meg på fremover.

Over til hvorfor jeg venter, moment er i ferd med å snu og jeg ønsker å se bekreftelse på at moment snur til nedsiden igjen før jeg øker. Sitter jo allerede med 2/3 inne så den siste 3-delen blir viktig ifht. snittet :popcorn:

OBX BEAR DAILY

(ADX stiger mens RSI faller)

OBX - @Savepig :rofl:

2 Likes

image

For sure!

1 Like

Begynner å lukte mer fugl enn fisk dette her folkens

OBX antyder sentimentskifte med target ny test av ca 780

Ville ikke solgt skinnet enda, men avgjørelsen om å avvente påfylling ser noenlunde riktig ut foreløpig. US vil jeg tro bouncer i dag, smitter over i morgen her hjemme - olja ser også ut til å bounce, så knekk neste uke? :thinking:

Ref:

1 Like

Hadde vært flott om OMXen kunne stenge godt opp på 1800-tallet. Ser jo ganske lovende ut for endelig etablert brudd opp fra denne konsollideringen.

Screenshot 2020-09-09 at 15.58.39

En god del teknologifond har visst falt en god del siste uka. Flere som tidligere har vært blindt positive begynner å kjenne på usikkerhet nå. :slight_smile:

2 Likes

‘When and how this ends is impossible to say. But with the Fed pursuing thunderous asset purchases and getting ever softer on its 2% inflation target, the bubble is firmly on track to be one of biggest in stock market history.’

2 Likes

Dette ble en flott dag :chart_with_upwards_trend:

Å være bjønn i Norge må være en prøvelse, sidelengs til verden ser det verste har vært og så videre opp i Norge pga olja :sweat_smile:

2 Likes

Har vært mer kjedelig enn noe annet, toppet ut 08.06 og har gått sidelengs siden, men inneværende måned tror jeg denne rangen skal brytes, enter til oppsiden eller nedsiden… :blush:

2 Likes