Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Jeg har sansen for fyren altså, men han har ikke akkurat vondt av å kjenne litt på bjørneraidet.

Tror/håper du enda på et siste rally oppover?

Jeg kan ikke si jeg er 100% overbevist før vi knekker under 3200 på S&P, og da vil jeg i tillegg ønske meg noe nyhetsdrevet som trigger fallet. Jeg ser ikke noen annen grunn til at det faller nå, enn at folk sikrer gevinst. Hvis folk sikrer gevinst har de penger, og de pengene må fremdeles gjøres noe med?

Kanskje har jeg bare blitt desillusjonert av å være bjørn for lenge at jeg ikke ser skogen for trærne når det endelig begynner. Slik vil det være for mange. Kan love deg at mange kjøpte dippen i dag. Om det var smart eller ikke vil jo bare tiden vise. Inverse QQQ er i allefall noe man bør kikke på :popcorn:

Snudde hele nedgangen fra 11.08 på 3 dager. Se på VOLUMET! #vitarheisenopp!

4 Likes

Er forsåvidt enig :grinning::ok_hand: Er ganske sikker på at vi skal ned en del til kortsiktig, men nei bearmarked blir det nok ikke med mindre det skjer noe fundamentalt da. Men aksjemarkedet fnyser jo av en pandemi (med god hjelp av sentralbankene), så da skal det vel en del til for å sjokkere og overgå det. Brexit og presidentvalg kan krydre litt, men finansmarkedene har også svært dårlig hukommelse, nyheter skaper gjerne turbulens og så glemt igjen 2 uker etterpå :slightly_smiling_face:

1 Like

Ok, lets do it live:

BSOD: Bacon Sentiment Oscillator of Death

Her er et chart som med grønn strek viser Nasdaq delt på VIX, og i blått viser S&P500 delt på Gull. :smiley:

Sum: Jeg tror ikke dette er den store smellen.

3 Likes

Etter en liten bounce, gikk prisen gjennom den gule linjen fra tidligere ATH på volum og med god margin. Litt skeptisk til at den vil finne støtte her, da det egentlig ikke er noe særlige strukturer eller støtteområder rundt dette punktet.

Det som da er interessant er å se på toppen av tidligere range. En bevegelse ned til dette nivået vil da gi oss en bevegelse på nesten 10%.

Noe som også er tilsvarende vi hadde på forrige korreksjon.

Så selv om korreksjonen ser stor ut, er det ikke noe som ikke har skjedd før i denne opptrenden.
Så lener i samme retning som @Savepig og @Nocturne. Ikke smellen vi venter på helt enda.

4 Likes

Hovedgrunnen til at jeg solgte i forrige uke var egentlig denne svært så avanserte analysen:

Vi var så grenseløst på overtid for noe rødt på heikkin ashi:

6 Likes

Men hva slags smell venter vi på?
Mange selskaper som tjener penger som gress fremdeles vel?

@Kaisovski hvor kjøpte du skylappene dine? Jeg tar 2!

4 Likes

I like it, vet ikke om jeg ser nytten av å dele på vix siden den allerede er en oscillator, men tanken er veldig god. Gjør lignende ting på noen commodities for å lese spreads. Og samme med aksjer og råvarer vs valuta.

Trademark det og legg det ut som script på TV :wink:

Den samme analysen gjorde jeg for 3 måneder siden og bestemte meg for å holde på bjørneposisjonen min :joy: Gått fra inni helsike på overtid til ekstraomganger og sudden death.

3 Likes

https://www.cnbc.com/2020/09/08/astrazeneca-shares-fall-after-coronavirus-vaccine-study-is-put-on-hold.html

AstraZenecas vaksine satt på vent pga safety-issues

3 Likes

Nå vet “alle” at børsen skal langt ned. Det pleier vel ikke å utspille seg helt slik majoriteten tror?

Screenshot 2020-09-09 at 08.48.43

1 Like

Det kommer vel an på om utvalget hans er representativt eller ikke.

2 Likes

Jeg hører på Olav.

Men men
image

Må man legge bort bjørnepoppkornet?
Hadde litt forhåpninger til dagen i dag jeg :flushed:

Forskjellen på IT-boblen i '99 og nåværende vurdering av techselskaper er at techselskaper i dag tjener enormt med penger og at de stort sett har markedsdominans. Selskaper som Facebook, Google, Amazon, Microsoft, Apple osv vurderes til hva, PE30? Flere av de nevnte selskapene kan jo fortsatt vise til tosifret vekst i inntjening årlig.

2 Likes

Helt som forventet - nå får jeg dippen jeg har ventet på i bear… Men venter en dag til. Ingen bear flag uten bounce er mitt nye motto :bear:

1 Like

https://www.cnbc.com/2019/12/31/apple-pe-ratio-is-at-historic-high-following-an-explosive-year.html

Har apple gjort det så fantastisk etter dette f. Eks? 3 ganger høyere kurs nå enn desember 19…

Jeg er enig i at det er solide selskaper alle sammen, men det er langt i fra bare de store som har økt latterlig mye i verdi på dårligere inntjeninger i år. “markedet ser framover”

Apple med market cap på over 2 oljefond :ok_hand:

3 Likes