Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles på Xbox

Tenkte det passer seg med en egen tråd for dette emnet.
Selv venter jeg på Xbox-relese siden jeg ikke har gaming-Pc

Noen tema for diskusjon:
Når tror vi spillet kommer?
Kan alle spille eller kun de som har xbox preview i første omgang?
Hva forventer vi av salg?
Hvordan måler vi salg på xbox?
Hvem skal spille?

Kjør debatt!

6 Likes

Som nevnt tidligere så er det en fyr som deler ut nøkler for Funcom, han sa til en som spurte at det kommer i mars. Ikke noe offisielt enn post på Twitter kontoen hans.

1 Like

Hvor mye har ark solgt på Xbox?

Du husker ikke hvem? Kan alle melde sin interesse eller er det mest for streamere?

De nådde 1 million i april 2016.

5 Likes

De solgte 1 mill på 1 uke? Solgt mer på Xbox enn på Steam?

De passerte 1 million i løpet av 5 måneder.

'16. desember ser det ut som det kom på Xbox:

https://beta.tekinvestor.no/t/inside-funcom/1552/17?u=koe&source_topic_id=2044

De har en egen kanal, terminals.io der man kan melde sin interesse. Men jeg tror du må være streamer for å få nøkler.
https://www.terminals.io/product?pid=262

1 Like

Ark hadde 1,5 millioner salg på Xbox i løpet av august 2016.

Preview Program Xbox: 16. desember 2015
Solgt etter 4 måneder: 1 million
Solgt etter 8 måneder: 1,5 millioner

1 Like

Det nærmeste man har til å tracke salg er kanskje å tracke user reviews?

1 Like

Vet vi noe konkret om Xbox lanseringen?

Da må vi ha salgstall av flere titler og prøve å finne en median på reviews vs salget da?

2 Likes

Ark har solgt over 1 million på PS4 på litt over 2 måneder.

Lover godt for release av CE på Xbox og PS4. Lite konkurranse fra andre spill.

11 Likes

Ark hadde vel 1 mill nedlastinger på Xbox one allerede etter en uke.

Edit: Ser det står en mix av free trials og kjøp, så da stemmer vel linken til @koe bedre, med 1 mill solgte på 4 måneder.

1 Like

Får bare prisingen av Funcom nå til å virke enda mer utrolig. Om de (mot formodning) bare skulle klare halvparten av dette salget når Conan Exiles kommer på konsoll/xbox nå i q3 så vil de selge godt over en million spill i 2017.

I tillegg er jo salg normalt høyere på konsoll også med noe høyere inntekt pr enhet, og får de til dette de også (som andre) så vil de jo kunne slå rekorden 485 tusen solgte mellom 31.1 til 28.2.

Problemet er sannsynligheten for at CE salget ved launch bare var et blaff pga. nakenhet+Twitch. Markedet er skeptiske til hvordan CE klarer seg ila året. Fasit kommer etter første salg slik jeg ser det.

1 Like

Ja, jo, men eg trur og at mange har brent seg på ea spill no, ig avventar kjøp. Trur og på bygge og modde potensialet… Blir eit spennande år i aksjeverdenen også!

500k solgte tilsier at folk ikke avventer kjøp :wink:

Første salg gir en indikator på om CE selger 1m eller 1,5-2m på Steam i år slik jeg ser det. Tipper neste milestone for Funcom er å få et vellykket steam summer sale, dvs at det blir fasiten. Jeg tror de vil kjøre salg før det, men jeg er ikke sikker.

2 Likes