Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CondAlign

50/50

2 Likes

Spennende selskaper begge to, og selv med kort horisont (ut året) tror jeg begge vil få en reprising. Det vil enten skje ved en avtale/melding som validerer teknologien, eller det motsatte.

Jeg er inne i begge fordi jeg har mer tro på validering. Men jeg er ikke all in i disse to. Til det er risken ennå for stor.

Hvis det er kun disse to det står mellom hadde jeg startet inngang i begge nå, men hatt en del i cash til risikoen er redusert, eller til en dupp.

Hvis f. eks Cnano guider på fortsatt covid-problemer med leverandørene hadde det vært kjekt å ha cash til å kjøpe duppen som kommer da. En slik forsinkelse betyr ingenting for validering av teknologien, og reduserer heller ikke potensialet, men jeg tenker likevel det vil føre til en dupp.

CondAlign har noen svært gode mulighetsstudier gående, med fine tilbakemeldinger fra kundene. Om noen av disse blir terminert uten avtale, er heller ikke det noen disvalidering av caset. De pågående studiene er innenfor vidt forskjellige teknologier, og et avslag i den ene betyr ingenting for utfallet av de andre. Om Samsung skulle finne ut at de ikke trenger CondAlign for å plassere pixlene tettere, så betyr ikke det at kjøling av ev-batterier også et død. Kursen vil nok likefullt ta en dupp. Men husk at CondAlign kun er avhengig av at 1 studie fører fram til avtale for at det skal være liv laga!

4 Likes

Er det laga noen studier for potensiell markedsandel for CondAlign?

Ikke noe markedsandel, da det ikke er snakk om et definert produkt, men om utlisensiering av en teknologi som er anvendbar innenfor en rekke områder og produkter. Mer snakk om et markedspotensiale.

Kun den ene ev-kjølebiten er anslått til å ha EUR 2 mill initielt, og opp til EUR 20 mill på sikt mot denne ene produsenten. En slik avtale vil være en validering av kjøling på bilbatteri, og jeg har ikke hørt noe om eksklusivitet som hindrer salg mot andre innenfor samme område. Men vil også tro at dette kan være interessant for andre komponenter som trenger effektiv kjøling.

Med EBITDA på 70 %, minimale investeringer (ikke kapitalbehov) og mcap på NOK 230 mill sier det seg selv at en slik avtale fører til reprising.

2 Likes

Ser ut som Midas ble kvitt hele posten på 299 000 aksjer på 14 kr i dag

1 Like

Ja - jeg ble litt kald først, men det var jo en spesiell handel det der da.

Blir jo litt forundret, men veldig greit å få hele posten unnagjort på en gang, istedet for at den skal legge et lokk på over tid, slik han gjør i Cnano.

Midas velger å ta et tap på ca 800k her. Har sikkert noe annet spennede på gang.

Men synes jo noen kunne tatt seg bryet med å kjøpe 2 aksjer på 16,70 så det kunne sett litt penere ut inn i helga :grin:

Blir jo naturlig litt fokus på at noen selger for den prisen, men like interessant er det hvem som kjøper denne posten. Vil ikke tro så mange selger under 16-17 uansett fremover, kanskje kommer det noe som trigger den opp enda høyere også. Tenker at selv om det ikke ser så bra ut nå er inngang rundt emisjon bra uansett. Dette er jo uansett en langsiktig investering i hvert fall for min egen del.

1 Like

Ble først redd det var i Cnano tråd det ble postet at han solgte alt for 14 kr :rofl:

Ja, det skulle tatt seg ut. Men han har tydeligvis hastverk med å komme seg ut. Skal han lempe ut siste rest i Cnano uten å ha kjøper på hånda kan det godt hende vi ser han selger med tap der også.

Da ser det ut som Midas-posten ble splittet på 3.
Pro AS, topp 2 (Forøvrig også på topp 10 i qfuel, arcticzymes, og største selger av NattoPharma)
Lindvard Invest AS, topp 7
GH holding AS, topp 8

2 Likes

Pro AS er Sjur Thorsheim, første eksterne investor i Sector Alarm. Gjorde vel 600 MNOK på den investeringen…

1 Like

Spennende da! Ser de trenger en asap. Mistet brått en medarbeider kanskje? :thinking:

Tror ikke de har mistet noen, nei. Det er nok denne stillingen de har snakket om at de måtte ha noen til for å ta seg av kundekontakt og henvendelser de får fra de som vil se på et mulighetsstudie.

Tyder jo på at ting går den rette veien.

De har allerede minst en kundekontakt som har oppgavene du beskriver.

“Vi kommer til å styrke organisasjon på salg og markedssiden. Vi får henvendelse fra store, kjente selskaper. For å håndtere det på ordentlig måte må vi være flere.”

Fra artikkel i februar

Er dette alle ansatte de har i dag?

I såfall er det nok på tide å få inn noen mer utadrettede folk. Morten er den eneste jeg finner som har med salg å gjøre, og det kan se ut som han har litt andre ting å skjøte også :grin:
Screenshot_20210424_213152_com.chrome.beta

Hehe, grei CV det der ja😄

CondAlign skal presentere seg:


https://www.techblick.com/schedule/printed-hybrid-structural-3d-electronics