Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Det er på tide at forumet får en skikkelig biltråd. Her kan man gi ut skrytebilder av egen bil eller dele bilder av bilen man skal kjøpe når aksjeinvesteringene har gått som planlagt :wink:

Vurderer selv å bytte bil og funderer på om jeg endelig skal forsøke bli miljøvennlig. Selv om jeg elsker akselerasjonen til Tesla så synes jeg ikke kjørekomforten er den beste. Har alltid hatt sansen for Porsche og vurderer derfor en Taycan. Er det noen her som allerede står på venteliste eller har noen fordeler og ulemper å komme med?

600 hester, 0-100 på 3,5 sekunder og ca 500km rekkevidde.

6 Likes

Min 996 turbo kjøpt 25.mai. Står havarert på Porsche Center Son at the moment. Men den er på veien igjen snart :heart_eyes:

13 Likes

Jeg bæsja på leggen her, jeg hadde inngangs billett til å bestille nye Porsche misson-e.
Kunne tjent gode penger etter jeg hadde fått den. Eller Taycan som dem har døpt den

vesa, den lenken du la ut er nok knyttet opp mot mailadressen din, om andre ønsker å reservere så bør denne brukes: https://www.isave.no/porsche/mission-e_dev/?SENDEDMGUID=1
Eller så går man via hjemmesiden til Porsche for å være sikker på at det blir riktig.

Ja så det etterpå, hadde frist til 25.april på å være i ventelisten som priotering

Fikk denne i vinter. Rimelig fornøyd.

5 Likes

Også har jeg denne. En 944 Strosek som skal totalrestaureres. Kun gått 33k men har stått fra 2005 til 2015 i en thujahekk
FB_IMG_1531557636902

7 Likes

Spørs om forrige eier hadde misforstått. Det er thujan som telle.

Følger meg selv ut. God dag.

2 Likes

84’ 3.2 :heart:

3 Likes

Litt mer lavbudsjettsbil til sommerkjøring her, men du verden å mye moro man kan ha det lell :sunglasses:


2001 Miata 1.8

5 Likes

image

Med nummerskiltene TNX NANO.

3 Likes

Her var det mye " Nymotens vræl "… :slight_smile:
Jeg drømmer om at en slik en står i min garasje snart…!

9 Likes

Nå snakker vi!
Tar heller en 60-talls muskelbil og et 50-talls flak til garasjen, så kan man velge bil etter humøret!
Biler med sjel :sunglasses::+1:

4 Likes

Hver sin smak gutter. Masse flott gammelt amerikansk. Men da må man jaggu skru en del også

Det blir litt som med en gammel Tresnekke ikke sant…? Har man en interesse for noe så må man også ofre litt tid på det… Skruing får man alltids hjelp til av noen også…:slight_smile:

1 Like

De bilene kan man hvertfall skru på, de nye bilene nå må jo omtrent på verksted for å bytte lyspærer eller fylle spylevæske :sweat_smile:
Men hver sin smak som du sier, og den dagen jeg tar meg råd til en klassiker, så har jeg også råd til deler og noen til å hjelpe å mekke.
Til og med her oppe er det et stort amcarmiljø.

1 Like

Min 1976 Bmw 1502(2002) Ser ikke ut sånn nå, er under en finpussing

10 Likes

Jeg skrur for det meste selv med unntak av familiebilen. Har en 2010 Caravelle en 2012 transporter I tillegg til Porschene. Har et hav av deler klart til 911 som skal på I vinter. Men før det skal alt plukkes av og hele bilen behandles med fluid film :smirk:


Solgt denne for to veker siden, skal ha ein sånn igjen ein dag :sunglasses:

5 Likes

Fornøyd med denne. Hatt den en tur innom for optimalisering hos Flissundet Motorservice (best i Norge, spør dere meg), så den går fortere enn ambulansen om ikke annet.

På bildet er den hevet maks med luftfjæringen pga. fjellveier. Nevnte fjæring mener jeg er et must på Quattro.

Neste blir fort en BMW M550d.

5 Likes