Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Erfaringer med Interactive Brokers eller annen USA megler

Da ringer du dem bare. Er superfornøyd med dem som megler. Greit å ha noen å ringe til som faktisk har peiling når man prøver å finne utav avanserte ting.

Ser for meg de har litt færre muligheter enn IB, men om det er mye enklere kan deg jo vurderes

Handler vel litt om preferanser og hva du handler.
Pareto er et fullservice meglerhus hvor du faktisk får fatt i meglere ved behov. mens IB kun er en app?

Enig, jeg vil helst ha pre og after hours i usa (fra 10 om morgenen og så lenge det varer) kjøp og salg av put og calls opsjoner. Otc handel, handel i asia/flere land hadde vært topp. Men hadde jeg fått det enkelt og godt i Norge ville jeg selvfølgelig valgt det. Jeg håper jeg slipper å snakke så mye med meglerene egentlig. Men som du sier, det er alt etter hva man ønsker å bruke det til

Kjører du infront web eller terminal via pareto kan du handle ekstremt mange markeder + pre og post market. Jeg har det på usa er ganske nice. Veldig greit å ha tilgang til megler når det er emisjon.

Ser den :+1: skal sjekke det litt mer opp faktisk :+1:

Trodde at ved å åpne konto hos IB så kan man velge imellom å ha en Margin, Cash eller IRS konto.
At IRS skatter man ikke på ettersom det er en pensjonskonto for amerikanere?

IRS er skattevesenet i USA :wink:

Finnes noe pensjonskontoer ja. Men det er ikke det vi prater om her.

Flytta fra pareto til ib for etpar månder siden og er jaffal veldig fornøyd so langt

1 Like

Bor i Norge och har funderat på att skaffa Interactive Broker men osäker på hur mycket arbete det blir när man ska deklarera sina köp/sälj.
Skall alla köp/sälj redovisas till skatteetaten?
Om man swing/daytrader så kan det handla om +1000 transaktioner på ett helt år.

Du kan koppla typ edgewonk som håller koll för dig, finns säkert fler alternativ då man kan importera resultat från IB statements.

Jeg vurderer å åpne en konto hos IB, på grunn av billig USA handel.

Så det er bare å oppgi selv på skatten inngang, tap, gevinst etc?

Og ellers er de en grei plattform å bruke? Jeg synes swingtrading med litt mindre beløp blir for dyrt med nordnet etc, høy kurtasje

1 Like

Hei :slight_smile:
Tenker på å gjøre det samme, (prøve IB)

Har du hatt det greit så langt? Brukervennlig og bra? Gjør en del swingtrading selv, går inn i en aksje for alt fra en uke eller to, og ut igjen. De har vel såvidt jeg ser ingen minstesum du må ha på konto bare for å handle aksjer på denne måten :slight_smile:

According to Regulation T, you can make as many day trade (round trip) stock purchases using a cash account as long as you have the funds to cover each and every round trip sale. However, the funds generated from the sales cannot be used again to purchase new stocks until the settlement period (T-2 or T-3) is over.

1 Like

Interactive brokers fungerer meget bra det. Billig kurtasje og brukervennlig platform og mobilapp.
Går man gjennom fillialen i Irland (IBIE) slipper man også unna PDT regelen i USA (med marginkonto også).

2 Likes

Tusen takk for svar :grin:

Kommer til å registrere meg nå, USA er jo fint marked for swingtrade :sunglasses:

Men gjør dette skattemeldingen ekstremt vanskelig @Goose11 ? Må en føre alle kjøp og salg :cold_face:?

Er sikkert andre som har bedre skattekompetanse enn meg. Har brukt IB i ca et halvår.
Men du kan sikkert lese deg litt opp her:

1 Like

Jeg har bare skrevet total gevinst/tap også har jeg lastet opp en årsrapport fra IB som viser alle handlene mine.

1 Like

@UMVS Høres jo ikke så vanskelig ut :blush:

Så du får en ryddig årsrapport når året er over? :blush:

Du genererer vel den type rapport du ønsker inne på brukeren din👍🏻

2 Likes