Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fantom

Dollar cost averaging Dollar-Cost Averaging (DCA) Definition

ZooCoin siste i rekka av Fantom DEX med å ta i bruk Unidex for AMM(automated market maker) :ok_hand:

Har mer og mer tro på Zoo, mulig på bærtur men hard konkurrent til både Spirit og Spooky swap.

Er mange DEX’es på Fantom nå at en del vil kave under eller slå sammen på lang sikt…

1 Like

Siste rykte, kan være bull trap not financial advice🤞

1 Like

Er veldig skuffet over at Spiritswap i siste liten valgte gelato til limitordre, etter å ha en muntlig deal med unidex. Gelato er en tidlig fork av Unidex, og Unidex er visstnok bedre.

Har fortsatt lodd her men ikke imponert over utviklingen på kurs ser ut til å ha nådd bunn :crossed_fingers:
Eneste fantom DEX på CMC, men er mye av samme features, LPs og kontrakter på tvers av Spirit, Spooky og ZooCoin :man_shrugging:

Litt av samme grunn som jeg tror at flere Fantom DEX må konsolidere eller dø sakte ut, Spirit, Spooky og Zoo er bare en brøkdel av alle Fantom DEX’er der ute…

Som igjen er litt av grunnen til at jeg tror Unidex vil gjlre det bra, siden du på Unidex handler på alle de ulike dexene samtidig.

Når de samme tokens er listet på mange ulike børser, vil det alltid være en blrs der prisen endres kraftig når en hval selger eller kjøper, fatfingers eller lignende.

En limit ordre på Unidex fanger opp disse før arbitrage-bots får ferten av endringen…

1 Like

Spennende mulig listing og prishopp snart :crossed_fingers:

5 Likes

Det har skjedd sinnsykt mye fundamentalt de siste ukene i Fantom sitt økosystem.
Bare btc får stabilisert seg over 40k nå, så kommer ftm som en rakkett etterpå :rocket::rocket::rocket::rocket:

2 Likes
1 Like

Nå skal man kunne trade og bridge Unidex gjennom SpiritSwap :ok_hand::rocket:

3 Likes

Ja - litt synd at ikke unidex leverer limit ordre til Spirit likevel, for den løsningen de har nå fungerer tydeligvis ikke; jeg prøver å legge inn en limitordre på salg av 1UNIDX for 10FTM, og får feilmelding at det ikke er nok likviditet…! Men det er jo jeg som leverer likviditet, plasserer bare ordren og venter på at noen andre skal fylle den. Merkelige greier.

Av og til må man oppdatere siden på spirit og så går det igjennom.
Muligens derfor eksempelvis spookyswap-tokenem har holdt seg bedre enn spirit. Der går det stort sett lynhurtig hele tiden.

1 Like

Ah ok - jeg foretrekker uansett å trade begge samtidig fra unidex så vet jeg at ordren jeg får gir meg mest for penga…! Trader jo noen andre amm’s i tillegg samtidig så kan fort bli en del ekstra inntjening/besparelser. Glemte at jeg kunne det i går :grin: første gang jeg brukte fantom! Kjenner at skepsis for å bruke nye ting har blitt større med årene :sweat_smile:

1 Like

Ahh. Trader ikke så mye, bruker det mest til farming. Så til og med bsc via pancakeswap er tregt i forhold til Fantom. Spookyswap er riktignok en del raskere enn spirit uten at jeg vet hvorfor da :thinking: Det kommer seg nok der også :relaxed:

1 Like

Jeg ender som regel med at den ene token jeg farmer med går kraftig ned i pris, så farmer evt bare med tokens som ikke er reward-token. Men selv det har gitt dårlig avkastning…!

Hva farmer du, og med hvilke tokens?

Forresten, de gangene du kjøper eller selger er selvsagt unidexbeta en bedre løsning siden du trekker fra flere LP og får bedre pris.

1 Like

Jeg farmer for det meste spirit-ftm eller boo-ftm. Har i det siste spedd på med zoo-ftm. Så ja jeg skjønner selvsagt hva du mener. Det gjelder også for meg. Men har kjøpt ganske bra på lave kurser også, så satser på at det bli bra med tiden. Det er jo en hel del som kommer i reward hver dag som jeg fyller på med.

Det ble ihvertfall grei avkastning å farme på pancakeswap. Tok ut det meste der da jeg tenkte Fantom sine dexer kom til å gi bedre avkastning. Det har det ikke gjort så langt.

Men farmer for å spre porteføljen litt. Den desidert største delen av porteføljen er på Fantom sin pwa-wallet, hvor alt er satt til staking.

1 Like

Holder på å migrere en LP-token fra Ethereum sitt nettverk. Transaksjonen kostet 29,88usd. Har ventet i 8 minutter nå og den er enda ikke bekreftet.

En helt identisk transaksjon på Fantom sitt nettverk er bekreftet senest innen 1 sekund og koster en brøkdel av 1 cent…

1 Like

Ugh hater ETH nettverket sine kostnader om dagen, trodde de hadde gått ned etter kræsj men tydeligvis ikke :man_facepalming:

Håper London fork og PoS presser transaksjonsprisene ned :crossed_fingers:

4 Likes

Andre som har lastet opp i det siste? Må si at magefølelsen er meget god for de kommende månedene :grin::rocket:

3 Likes

Ikke noe særlig, lasta litt opp i sommer burde ha venta par uker :sweat_smile: men snart tilbake der jeg investerte. Enig har trua på kommende måneder skal nok lasta litt her og der eller kjøpe litt stable og vente til neste dip :crossed_fingers:

Prøve å ta litt gevinst underveis og :rocket:

1 Like