Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Jeg tror det blir vanskelig å finne noe bekreftelse på at det er en etterforskning på gang angående emisjonen. Ettersom det er informasjon som ikke kommer ut til dødelige, det er kun for de voksne å vite.

For min del har jeg ingen annen info fra Økokrim enn mitt svar fra en spesialetterforsker. Føler ikke det er nødvendig å kopiere hele emailen med navn og tlf nr så tar ut kun teksten:

"Takk for din utførlige kommentar og oversendelse av hendelsene ifm med restrukturering av Funcoms finanser.
Du har sikkert forståelse for at vi ikke kan kommentere hendelsene her og nå, og heller ikke om og i så fall hva som vil skje videre med dette, sett ut ifra kontrollkjedens synsvinkel.

Skulle du få mer informasjon om denne saken eller andre forhold må du ikke nøle med å ta kontakt med oss. Takk nok en gang at du tok deg tid til å beskrive og begrunne ditt syn på saken."

edit: spesialetterforskere er de nok hele gjengen der borte, så det er nok ikke så spesielt mye man kan ta ut fra et slikt svar

4 Likes

Jeg ble oppringt av dem jeg uten noen forgående kontakt, men det var jo rundt tiden etter TSW.

Ikke spesielt ryddig i denne runden heller, men caset er jo inntakt likevel.

Hele greia med meldingen om tidlig lansering som kom beleielig like etter at emisjons aksjene kom i omløp for så å få kontra melding 9 dager senere etter at mange av disse hadde solgt ut seg på stigende kurser virker jo som en dekk operasjon.

De hadde jo hatt nesten et halvt år å planlegge lanseringen av spillet på og en må jo utgå fra at det var med bakgrunn i dette de kom med meldingen om lansering den 13 september.

Så plutselig og neppe tilfeldig så kommer en ny melding 9 dager senere at dette ikke går lengre.

Virker meget rart, men likevel som nevnt så anser jeg caset som intakt og kjøp på disse nivåer kan være en meget god inngang da åpenbart dårlige nyheter allerede er sluppet og formodentligvis gode nyheter fremover som kan bidra til ytterligere kurs løft.

8 Likes

Var ikke måten lanseringsdato ble sluppet på litt merkelig? Bare noen timer etter gameplay trailer og reddit AMA kommer det en børsmelding klokken 23.00 på kvelden. Var de redd for en lekkasje?

Ville det ikke vært mer naturlig å slippe børsmeldingen først og ta med dato i traileren?

Tror det er tydelig at de ikke ønsket å bombe kursen mer enn nødvendig sånn at emmisjonsgutta skulle klare å ta noe gevinst, kan godt ligge en deal om fremtidige emmisjoner på bordet også… og da er det småsparerene som rammes.

2 Likes

Glemte å si at jeg posta grafen min feil vei her for en stund tilbake :relaxed::relaxed:

7 Likes

Teknisk analyse av funcom på Hegnar TV i dag for de som er interessert :slight_smile:

Kort oppsummert:
Støtte på 1,01 - 0,95, under der 0,76 - 0,80, håper det var noenlunde riktig

2 Likes

Hadde vært trivelig med litt pump nå :slight_smile:

2 Likes

Den kommer, men kan du ikke vente litt med pumpen a ? :slight_smile:

1 Like

Nei nå er jeg lastet godt nok. Har jo 38.4k EMI aksjer jeg skal ha også!

6 Likes

De gamle TLJ spillene har fått en liten boost igjen nå med Dreamfall Chapters. Tok med TP som en referanse. Det er snakk om et par tusen spillere over de siste par ukene på hver av de gamle TLJ spillene så ikke allverdens.

4 Likes

Salg… Forhåpentligvis bringer det gode tall… :relaxed:

4 Likes

Dumt spørsmål, men jeg gambler bare, spiller ikke!:
Når man kjøper spillene, laster man alt ned eller spiller en online?
Har en konto hvor en senere kan laste ned på ny hvis feks PC krasjer?
Tenker på at sønnen min på 14 trenger noen sv disse spillene :slight_smile:
Kanskje noen sv hans kamerater også trenger de😁

Kort svar, ja :relaxed:

1 Like

Hva anbefaler du spesielt til gutt 14 år?
Er vel 16 års grense på det meste? Tenkte å overse den.
18-års grense er forbudt! :slight_smile:

1 Like

Haha, nei si det.
Det som er in nå i den alderen er dota/lol/wot/csgo, for de fleste A4 gamerkidsa i alderen du beskriver, det er vell noe de fleste har vært innom og ender tilbake på etterhvert.

De titter nok innom andre “småspill” også.

2 Likes

Det fatta jo jeg mye av! Kødd! :+1::grinning:

2 Likes

@Funny007 hva mener du med dette du skriver på HO? Advarte megleren deg før emisjonen? Hva sa han?

"Det tok meg 2 år å kommer i pluss og ha vart heldig å kommer ut før Emi etter min sist prat med megleren… Han bør var anmeldt og. "

Og hva mener du med rettsak i oktober?

1 Like

Det er ikke den mot Aas, Larssen , Toften og Ahlsand han tenker på ?

2 Likes