Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Bra :slight_smile: @funcom

@funcom Test

Markedsførings drevet aksjekurs kommer nå utover i januar helt klart, til dere som har solgt ut. Jeg tror de aller fleste av dere kommer til å slite skikkelig med å holde fingrene unna kjøpsknappen etter hvert som PR maskineriet til Funcom settes i høygir. Vi kommer til å få oftere oppdateringer og jeg er ganske sikker på att Funcom har flere skikkelige godbiter oppe i ermet til oss.
Jeg gleder meg vilt til det som kommer i januar

Jeg er spent på løpet de legger opp nå, og jeg skjønner de må konsentrere mf for å komme gjennom mylderet av spill.

Jeg forventer at alle innen gamingverdenen får innblikk i hva Conan Exiles er fremover

Skulle likt å fått svar her

1 Like

Hvor mye vil CE ha kostet ved full lansering

  • 2 musd
  • 4 musd
  • 6 musd
  • 8 musd
  • 10 musd
  • 12 musd

0 stemmegivere

Forutsetter suksess

Vil utsettelsen av CE ha stor innvirkning på de totale kostnadene til Funcom i denne perioden?

Ce har en ca kost pr måned det utvikles, når spillet ble utsatt 4 måneder er det bare å gange opp kosten med 4 måneder ekstra. Som en bonus har funcom gitt nok info i Q rapportene til at man kan regne ut månedskosten på utvikling av CE.

Det er ingen som svarer på det jeg spør om! Bunnlinje er viktigst når alt kommer til alt, vil den påvirkes nevneverdig av en utsettelse, det i ett kostandsperspektiv og ikke tatt hensyn til fremtidig tapt inntekt.

Er det ekstraordinære kostnader ved CE i denne perioden utover de faste de allerde har, uavhengig av hva de jobber med?

Nei, det er ingen ekstraordinære kostnader som er meldt av funcom

Det vil strengt tatt ikke påvirke bunnlinjen driftsmessig, det er cashbeholdningen det går ut over.

Tror ikke varsling var skrudd på skikkelig. Prøver igjen nå :slight_smile: @funcom

1 Like

@funcom Der funka det!

Cool :slight_smile: Hvis du skrur på “Skrivebordsvarslinger” i innstillingene dine får du varsel rett i nettleseren når noe skjer… anbefaler alle å melde seg inn i Funcom gruppen her: https://beta.tekinvestor.no/groups

1 Like

Funker ikke på mobil?

1 Like

Forenklet vil det si at om de jobber med CE lengre enn meldt med de faste kostnadene de alltid har(lønn) så vil ikke det påvirke resultatet, bare at ting blir plassert annerledes i regnskapet?

1 Like

Kostnadene som i dag går til Conan Exiles, føres som en imateriell eiendel i regnskapet (intangible assets).

Når spillet slippes, vil kostnadene som er relatert til driften av spillet gå inn i driftsregnskapet. Selger ikke spillet godt nok, må de også nedskrive verdien på det, og det vil påvirke driftsregnskapet direkte, samtidig som de ikke nødvendigvis får nok inntekter til å dekke kostnaden med “driften” av spillet. I tilfelle vil det ikke være “cash positive”.

Svaret på spørsmålet ditt er ja.

Edit:
Kan også nevne at kostnadene til spillet avskrives jevnlig etter hvert som det eldes. Normalt over en periode på 5 år.

2 Likes

Diskusjonen fortsetter i Funcom småprat 2017

4 Likes