Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Storebrand har ikke lurt noen. De har sammen med andre tilbudt selskapet kapital til visse vilkår som selskapet har akseptert. Og så er det bra at de nå sier at en urett har skjedd med vår reparasjonsemisjon og at de prøver å rette opp det.

7 Likes

Storebrand vil vel uansett tjene grovt på tegningsrettene her så det hele lyder “hult”. “Grådige” de også m.a.o

1 Like

Huff, tenk at de tegnet seg i en emisjon for å tjene penger. Grådige åtseletere.

1 Like

Når de går så hardt ut i media ville det eneste rette være å ikke bruke dem overhodet, heller ikke selge dem.

1 Like

De fremstår som langt rederlige enn ASC og Funcom ledelsen gjør i allefall - det skal de ha.

3 Likes

Viss de bidrar med styring for og få Funcom på beina de neste 12 mnd og at de tjener penger på det vil jeg soner helt normal oppførsel! De som har driti seg ut her er Emisjons skaperen! Funcom har nok ikke hatt noe valg! Da dette blir henvist til flere plasser!
Nå får de laget CE og to nye titler !!
Age of conan har solgt ganske bra i steam siste 2 ukene? Hvorfor !? Noen gamle gamere som gjør deg klar til CE !?

Altså ja , sinnsyk råtten emisjons kampanje som er gjennomført , uten tvil! Tapte alvorlig mye penger på papiret den dagen , men vi skal opp igjen med disse nye planene ! Blir humpete som fy men :wink:

For ikke å nevne Myrseth. Skjønner ikke at en i hans posisjon kan hive integriteten sin ut av vinduet for et knippe Funcom aksjer…

1 Like

Den lista der, den viser ikke hvordan det opprinnelig så ut med aksjer?
Andre litt mindre aktører kan allerede ha solgt seg ut og blitt borte fra lista, er ikke det riktig?

2 Likes

Helt siden jegt sluttet i Storebrand har jeg skrytt over hvor etisk bra standard de holder i det firmaet, hvor hen jeg har gått. Glad for å se at de ikke skuffer denne gangen heller, men går foran som gode eksempler til etterfølgelse. Tommel opp!

9 Likes

Hvis de gikk under 230m*0,03 = 6,9m aksjer skulle det vel vært flagget og utenom Jebsen sine har det vel vært lite utlånte aksjer å få tak i?

De er vel gjemt i ABG eller i andre swedbank fond som ikke fremkommer fra listen

1 Like

OK, jeg overtegner med 150% på “vår” emisjon så får vi se om det blir noe ekstra. Forøvrig håper jeg noen kan selge litt rundt krona så vi kan snitte videre ned. Men når man snakker konstruktivt om å snu selskapet og skape verdier for alle aksjonærer så blir det kanskje ikke så mye nedsalg?

1 Like

Me på hegnar har funnet noe interessant om nye konverteringskurser:

Innlegg av: -Me- (13.06.16 23:27 ), lest 53 gangerTicker: FUNCOMRE^1: Funcom - nye aktier fra i morgen.
Funcom has discussed this matter with the Bond Trustee, and based on
that discussion, the new conversion price will be USD 0.1036

Der var den ja…
Som jeg har postet et par ganger tidligere at jeg hadde forventet at dukket opp.
Kan
heller ikke se at det blir noen lockdown på disse, så dvs. potensielt
ca 60 000 000 aksjer her som kan selges rett etter en evt. konvertering.

og enda en fra han

The agreed conversion price in the Convertible Loan is currently
USD 0.18 per Share. However, the conversion price will be
adjusted due to the Private Placement in accordance with the
customary adjustment provisions set out in the Convertible Loan
agreement. This implies that the conversion price will be adjusted
as the Private Placement Subscription Price of NOK 0.55 of the
95,970,000 New VPS Shares was lower than the prevailing quoted
price on the VPS Shares on the date of the Private Placement.
Funcom has discussed this matter with KGJI and based on that
discussion, the new conversion price will be USD 0.1036.

Denne her er litt kryptisk:
“However,
the conversion price will be adjusted due to the Private
Placement in accordance with the customary adjustment provisions set
out in the Convertible Loan agreement.”

Tilbakevirkende kraft, eller for resterende av den konvertible lånet??
(Ikke Bonds, de har fått ny konverteringskonkurs for resterende $6,2 mill. Ref min post over)

4 Likes

Må vel være resten av lånet.

2 Likes

Alt er Me sin tekst,
Det ligger vel an til etter hvert at også Jebsen har lyst til å selge litt for å så konvertere litt igjen når anledningen byr seg.

2 Likes

Da kom Jebsen litt bedre ut enn jeg hadde trodd. Litt feigt å gjemme dette i prospektet og ikke melde alt på en gang i forbindelse med emisjonen. Både eks dato og ny konverteringskurs ble ikke meldt.

3 Likes

Justering av strike i forbindelse med f.eks emisjoner er jo relativt standard og er styrt av avtalen inngått i 2011.

1 Like

Jebsen taper aldri er mitt inntrykk.

3 Likes

Per som digger selskapet og satt sparepengene i Funcom fordi han tror på norsk spillutvikling og synes Conan verdenen er episk har ikke lest denne avtalen. Sikkert Per sin egen feil, men det er tydelig at Funcom bryr seg veldig lite om Per.

1 Like

Kan det være at Funcom har glemt hva som står i avtalen ? :wink: Det ble iallfall ikke gjort noen justeringer i forbindelse med emisjonen i 2012 eller når de brukte YA

1 Like

Kan disse ha vært over strike price?