Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Spørsmålet mitt er hvor blir det av aksjene?

1mnd
-1,37
-2,18
-4,56
+3,69
+0,14
Totalt -4,28

3mnd
-21,7
-7,9
+1,16
+0,3
+4,1
Totalt -24

Hvor mye meglerhusene omsetter er jo egentlig ikke så interessant. Utenom for meglerhusene da, spesielt NON som må tjene grovt.

Tipper at denne oversikten ikke får med seg alle NMBR handlene

Jepp, også viser den jo bare topp seks, sortert etter tradingvolumet, ikke nettovolumet, så det mangler derfor endel meglerhus med nettokjøpere

:point_up::sunglasses:

14 Likes

Heldige med den, @Larsen

Hva blir det neste kursmålet ditt?

Jeg tipper sluttkurs en av dagene i de neste ukene blir 2,68

Welcome back Larsen! Fikk ikke med meg «forseelsen», men uansett kjekt å ha deg tilbake. P.S…kunne jeg ha bedt om at du ikke spår kurs under 1.70 denne gang :joy:

4 Likes

https://buckeyebusinessreview.com/2017/10/13/earnings-according-to-quant-for-funcom-n-v-obfuncom/

1 Like

At the time of writing, Funcom N.V. (OB:FUNCOM) has a Piotroski F-Score of 7. The F-Score may help discover companies with strengthening balance sheets. The score may also be used to spot the weak performers. Joseph Piotroski developed the F-Score which employs nine different variables based on the company financial statement. A single point is assigned to each test that a stock passes. Typically, a stock scoring an 8 or 9 would be seen as strong. On the other end, a stock with a score from 0-2 would be viewed as weak.

12 Likes

Rart at markedet trenger sånnt som dette for å forstå at funcom muligens er underpriset.

2 Likes

image

4 Likes

Kjøper opp i Funcom på mandag: https://www.youtube.com/watch?v=LN3BisWxLco

The rat king is back :slight_smile: !

7 Likes

Fint med Too be continued på slutten

1 Like

What did I just watch…

1 Like

Mikael brun-Hansen inn i funcom!

https://www.afm.nl/en/professionals/registers/meldingenregisters/substantiele-deelnemingen/details?id=50005&KeyWords=Funcom

1 Like

Gammel nyhet :wink:

Ja han har vært med hele tiden, men økt mye i det siste. Har chatet med han…

2 Likes

Presentasjonen som ble holdt i Sverige nylig ligger nå ute:

5 Likes

http://cdn.funcom.com/investor/other_presentations/171011%20Funcom%20investor%20presentation%20at%20Remium%20no%20videos.pdf

Link direkte til rapporten.

3 Likes

Takker! Om framtidsutsiktene, så skriver de bl.a.:

Conan Exiles has the potential to sell a significant number of copies with full launch in 2018, especially on PlayStation 4 where it is not yet available.

Quality is the main focus for full launch in Q1 2018

Min tolkning av Funcom sine signaler og user reviews osv tilsier at den tekniske kvaliteten var det som først og fremst gjorde at CE ikke solgte så bra på Xbox. Da er det godt å høre at Funcom setter det som førsteprioritet å få en solid lansering på PS4.

Når det er sagt, det skal ikke underestimeres hvordan salget på PC og Xbox kan gå etter en vellykket teknisk lansering med en expansion. Det er fullt mulig å få den ballen til å rulle igjen hvis spillerne som vender tilbake sier: “Jeg sluttet å spille pga xyz, men nå er xyz fikset og de har lagt til æøå også, så nå funker spillet veldig bra”.

Hadde Conan Exiles kommet før Rust og ARK, så hadde nok spillet solgt vesentlig bedre, men som det er, så er disse to på markedet, og da er det tilstanden nå som sammenligningsgrunnlaget når det tekniske blir vurdert, og det er først nå det begynner å nærme seg. Det har fortsatt et godt stykke igjen, men jeg tror det er mulig hvis Funcom klarer å prioritere teknisk kvalitet høyest.

Bearded Dragons Samarbeid:

The game is in the “tactical turn-based strategy” genre, to be
released in 2018 for PC, with console launch to be evaluated
later

More information to be revealed when PR and Marketing
activities are initiated in late 2017

Det blir interessant å se om det kan bli noe hype rundt dette i 2017. :stuck_out_tongue:

19 Likes

Et viktig poeng er jo at CE har mer spillere nå enn før Frozen north :wink:

Så spillertallet stiger jo jevt og trutt og bunnene kommer høyere.

12 Likes