Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Kan potensielt bli høyere peak i dag, uten massiv stream eksponering. Ikke f om jeg selger med tap…

Pokker 9 plass, er så dum att jeg synes det er bra jeg. :wink:

Har desverre ikke flere midler eller så skulle jeg lastet opp flere billigaksjer :weary::sleepy:

Det begynner å hjelpe på nå Halling :+1:

1 Like

Synes den kan holde seg der. Ønsker ikke mange nye før de har patchet litt mer. Men så er ikke jeg ute etter kurs 3 denne uken heller. Ønsker ett norsk mini EA, og om 10 år gjerne det nye EA. Men da må de nesten ha enda mer bugs og dårlig balanse skal de være som EA etter min erfaring haha

Det trekkes i dag ulike konklusjoner om andres valg som jeg synes er litt pussige. At man er sart, nervøs, kjærring eller dum og jeg vet ikke hva hvis man solgte Funcom i dag? Vel, jeg solgte 80% av mine Funcom-aksjer på morgenen i dag på ca 2,85 og det var ikke av redsel, tvert om. Min utfordring er at jeg er redd for å miste oppgang, heller enn å være redd for å havne i tap. Det kan lede til dårlige vurderinger der jeg blir sittende nedover, blind for de dårlige signalene. I dette tilfellet synes jeg det var gode indikasjoner på at kursen kunne gå nedover en del.

  • Suksessen ved pc-lanseringen var så stor at markedsforventningen til xboxlansering var svært høy og dermed vanskelig å innfri
  • Ikke mulig å skape tilsvarende hype nå i det spillets innhold er kjent (ja, ny biome, men fremdeles er det samme spillet)
  • Lanseringssuksessen på pc bygget mest på forventning og god markedsføring (og kanskje nudity). Dette ga umiddelbar gevinst, mens videre utvikling har vist lavt spillertall som skaper usikkerhet om spillets egentlige kvalitet. Usikkerheten understøttes av dårlige reviews og av salgsperiodenes manglende evne til å booste salget slik mange forventet. Når da xbox-lanseringen opplever middelmådige og fallende reviews kan dette indikere en bekreftelse i negativ retning.
  • Utviklingen i går på TGS var heller ikke spesielt bra, igjen i lys av pc-lanseringen.

Det var ingen garanti for at jeg skulle treffe med mitt valg likevel, men jeg solgte og det var slik jeg ser det som følge av argumenter og ikke følelser og frykt.

6 Likes

Og i morra kan vi gjøre fin inngang igjen :slight_smile:

2 Likes

Det er så enkelt som at det er så mye usikkerhet at med mindre jeg VET at dette er veldig bra, så må jeg sikre litt. Med 2 barn og tight nedbetaling av gjeld så har jeg ikke mer enn 150.000-maks 200.000 på bok. Har fremdeles Funcom for 100.000 pluss litt

Hvis det er lagg på ca 3 dager på steamspy så kan det være lurt å gå inn igjen i morgen?

1 Like

Lov å safe. Er dessverre folk i din situasjon tradere og ulver utnytter …
men du fikk jo en fin gevinst i februar ?

Dagens konklusjon:

August er et perfekt tidspunkt å fiske etter Stopp-Loss

:sunglasses:

1 Like

Er jo egentlig ganske lav volatilitet til Funcom å være (hvis man ser borti i fra den overdrevne dippen ned til ca 2), men kan det hende at tradergalskapen er i ferd med å ebbe ut litt og at regnskapstall begynner å spille mer inn?

Rsi snart attraktiv lav:

1 Like

Mange grunner til å selge idag, personlig hadde jeg litt over 370k aksjer som var litt mer enn planen, så jeg solgte 70k av dem og har ca 300k igjen. Hadde forventa en stor oppgang som ikke kom. FIkk også handla billig starbreeze, så nå har jeg nok funcom, litt sb og masse ledig kapital.

Xbox one x ryktas släpas pre order på gamerscon helgen. Conan är partner tro ni de kommer någon bundle?

1 Like

Det tviler jeg på, da måtte CE ha hatt litt mer masse-appell tror jeg. Hvis det skjer så er det super-bull. :stuck_out_tongue:

Conan ligger på 7 på Gts for øyeblikket. Synes det er mer enn godkjent. Håper Funcom får fiksa de verste feila på Xbox før helga. Det er viktig! At ikke alt går på skinner under lanseringen er jo ganske vanlig. Ikke alle som tenker på at det er et Ea spill de har kjøpt dessverre.

Du mener 12. plass? Du ser sikkert på topp ti lista på forsiden av Steam, den er basert på land e.l., hvis du skal ha den globale, så må du trykke på “Global best seller”

Synes egentlig utviklingen har vært litt bedre enn jeg fryktet i går:


Var en kort tur innom 7. plassen i dag også.

2 Likes

Du mener 11 plass? :blush:

1 Like

Beklager gikk litt fort i svinga​:slight_smile:Markedet vil nok se salgstall før vi eventuelt får en skikkelig stigning i kursen. Bare å være tålmodig :grinning:

1 Like

Tallene på pc er nok neppe nok, spørsmålet er hvor bra xbox salget er. Anslaget mitt har flere hundre prosent fra min til max. :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er jeg enig i☺Men vi får vel vite tall under Q2 presentasjonen? Håper de har solgt et sted mellom 100-200k i løpet av måneden på Xbox