Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Tror ikke det er mer komplisert enn at markedet ikke reagerte positivt på salgssignalene fra MYZ release, og langt viktigere; lav risiko-appetitt globalt, end of QE i Europa og flere rate-hikes i USA, korreksjon i tech som har hatt/har høy prising som forskutterer kraftig vekst, kina crack-down på gaming, konkurs i starbreeze med påfølgende korreksjon i gaming og høyere risiko-premie i sektoren. Imo er det ingenting funcom kunne gjort i denne konteksten for at kursen skulle gå oppover. Mer kommunikasjon kunne støttet kursen noe ja, men tror ikke vi skal overdrive det. Tror man dette er starten på neste krise globalt så burde man selge her. Tror man det er en korreksjon er ikke dette noe annet enn en fantastisk kjøpsmulighet. Pipeline’n er veldig sterk, og funcom har ikke behov for kapital, hvilket gjør at det fundamentalt sett ikke er spesielt interessant for selskapet hvor cost of capital ligger/hvordan likviditeten i markedet er. De kan fortsette sin strategi med enda bedre forutsetninger da det vil bli flere og billigere muligheter til å finne publishing-prosjekter. Dersom man ikke har ambisjoner om å trade er det bare å logge av litt, la selskapet jobbe, så kommer kursen før eller senere.

12 Likes

Håper du får rett, for nå ser det ikke bra ut i min VPS. Det har gått fra rødt til blodrødt;-)

Du har helt rett, men selv med alle de faktorene du nevner for fall i kurs, har fallet vært bemerkelsesverdig stort.

Høy-beta aksjer som Funcom vil ALLTID over-shoote både oppover og nedover.

3 Likes

Rally 20% før nyttår og vi er på 16kr?

2 Likes

hehe. Jeg sa lettelse :roll_eyes::laughing:

Dags för en liten gavepakke snart kanske? :stuck_out_tongue_winking_eye:

image

Kjøpte mer jeg ass. så får vi legge aksjene i skuffen. Dette MÅ da være billig?

1 Like

Dette er en vild tanke og måske et ønske scenario for aktionærer i Funcom.
men jeg tror der er mange der har øjne på Fumcom, der mener jeg store spiludviklere.
Funcom har overskud, ingen gæld og en fin Pipeline.
Kursen er blevet sønderbombet, specielt se sidste 3 mdr.
Min tanke er, kommer der et bud på selskabet på ml 25-30 kr pr aktie.
Der er mange, der vil være fonøjet med det, set i lyset af dagens, efter min mening, alt for lave kurs.
Hvor realistisk er det?

Ja tack. Hade tagit ett sånt bud alla gånger i veckan utan att ens fundera en sekund :sweat_smile:

Det här kan ju inte fortsätta, det är ovärdigt. Att diverse oljeaktier och likande är ner ett par % ska inte göra så att Funcom toppar förlorarlistan varje dag…

Funcom är säkerligen på radaren hos flera stora bolag. De har börjat leverera och pipelinen är intressant. Inte osannolikt att det blir mer konkreta intressen snart! Sen är det väldigt svårt att spekulera i kurser…

Alle vet at det er billig nå. Neste “støtte” er vel på 11 kroner, og vist markedene fortsetter å rase ser vi nok kurser lengre nede enn i dag, men som sagt så håper, og tror jeg vi bouncer opp utover i uka. Hadde vært litt stilig vist 13.37 var bunnen :video_game:

Hehe. Alt over kr 20 ville jo vært en skikkelig julegave.

Funcom er faktisk godt i minus i år. Hvem hadde trodd det.

Alle var jo enige om at 2018 skulle løfte kursen.
Blir spennende å se om 2019 “løfter” kursen ytterligere🙃

Den bouncer vel mellom 10 og 11. Venter med giring til da.

@Aksjerik

De flinke blir lurt av den smarte. :zipper_mouth_face:

RT 13.13

3 Likes

Kommer jo helt an på om han går inn igjen. Har jo meldt sin avgang fra aksjespekulasjon.

1 Like

Har du penger så er kjøp på disse nivåene en no brainer. Guess why jeg kjøper med begge hender nå

4 Likes

Folk har meldt sin avgang gang på gang. Men du har rett, la oss heller vente med gratulasjonene til han eventuelt er inne igjen. Spennende side-drama i dette galskapet. Aldri hatt så mye minus på kontoen før som nå. Er ikke kjekt, men når man vet at det ikke er nødvendig med emisjon og selskapet ikke trenger å hente penger generelt så er det ikke så farlig å ligge lavt i kurs en liten stund. Det er bare irriterende at de som solgte ved lansering nok en gang gjorde det riktige. Funcom 2.0 i drift er fortsatt Funcom 1.0 på børs.

13 Likes

Vem är “han”?

Må huske at ting lagger. Dette er en del av det store spillet uansett. Selv om hypen ikke kom så kom dumpen. Og vi som har vært med en stund vet jo så inderlig godt at dette er gode muligheter for å fikse på snittet. Nærmer meg 110k aksjer igjen nå

4 Likes