Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg kjørte på rundt 20,30, men solgte noe igjen, de pengene jeg brukte her. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Var det som var planen her også. Så de pengene jeg putta inn på 19.45stige 10-12% og tenkte…nå bør jeg jo ta de ut og vente på neste dipp i roligtida…men så gikk jeg i feriemodus og vipps var vi på 19 igjen :hear_no_evil:. Er ikke så veldig bekymret på 1,5mnds sikt dog. Godt du får det litt bedre til!

1 Like

Litt bedre, ikke bra, men er ikke spesielt beskymret hvis jeg ser 2-12 mnd framover. :slight_smile:

2 Likes

Ny måte å estimere spillertall på:

https://www.gamasutra.com/blogs/TylerGlaiel/20180629/321095/Using_achievement_stats_to_estimate_sales_onsteam.php

5 Likes

UPDATE (7/4): Looks like valve is rounding numbers on the API now so this method no longer works. :cry:

Godt innlegg! :slight_smile:


En ting til… Mange har denne evinnelige frykten for å stå igjen på Funcomperrongen… De ser tydeligvis for seg at man står ute på spor 9 og lurer på om man skal ta steget inn i vogna, men det er helt feil bilde mener jeg.

Traderen står inne i avgangshallen på Oslo S og ser på tavla han…og hvis Funcomtoget går så tar han et av de andre togene :slight_smile:

2 Likes

Som Mark Minervini sier:
I’m not interested in being the first one to the party, but I do want to make sure there’s a party going on.

7 Likes

Nope, traderen tar taxi til hønefoss og går av på Finse og lar de som sitter være med ned til Bergen. :sunglasses:

4 Likes

Hehe… ja, du illustrerer vel det poenget som @Nocturne hadde, men mitt poeng er at for de fleste tradere så er det snevert å bare tenke Funcom :slight_smile:

2 Likes

Hei i solen folkens :sunglasses:

Jeg er mindre opptatt av utviklingen nå om dagene. Fokuset er skiftet over på mer interessante ting, som solkrem, pils, hagearbeid, familieliv, jobb-prosjekter, reker osv. :slight_smile: ,MEN man kan jo ikke unngå å sjekke kursen et par ganger dagen, samt svippe innom her for å lodde stemningen. At shorterene fører dansen om dagene, tviler ingen på. Fascinerende hvor effektivt det nok en gang er. MEN jeg klarer ikke å bli veldig frustrert over denne midlertidige utviklingen. Spillet er innlysende. Det gir dog fantastiske kjøpsmuligheter. Jeg (og sikkert mange andre) er 99,89% sikker på at det ikke er et spørsmål OM vi skal opp igjen, men NÅR! Tatt det i betrakting, så handler det nå for meg om å akkumulere flest mulig aksjer. Og det har jeg definitivt gjort :wink: Sist i dag på 18,42,- . Å treffe bunn er tilnærmet umulig.

Ift. Stopp Loss. Jeg legger ikke skjul på at jeg ikke bruker SL i dette papiret. Man kan jo spørre seg hva som hadde skjedd hvis feks. jeg hadde satt en SL på 500K aksjer på 18,50,- ?? Den tilfredstillelsen kommer shorterene eller andre, aldri til å få fra meg.

Samtidig må jeg rette en stor takk til shorterene og de som forer de, som gir meg Mfl. muligheten til å handle FC aksjer på disse nivåene når vi bla. vet MYE om hvor sprengt kontoen til Funcom er i disse dager :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face: . Uten dere så hadde jeg ikke hatt i nærheten av det antall aksjer jeg sitter på nå.

Skål og God sommer! :beers:

19 Likes

Idag måtte jeg bruke litt krutt. 18,2 ble for billig selv for meg.
Husket at jeg ifjor sommer kjøpte mere aksjer på 2,2 kr og angret ikke på det.
Det er 2 mnd til solen igjen atter skal skinne over Funcom menigheten :grinning:

8 Likes

Kunne sagt noe lurt men siden Dweller allerede hadde sagt det jeg ville si så er det bare å si forsatt god sommer.

16 Likes

Shorterene har begrenset med makt, da de totalt sett står for et null-sum spill. Det er alle de kortsiktige traderene som trodde aksjen skulle opp, men ser at den går ned som totalt sett dropper aksjen. Tror ikke det akumulerer seg opp med shortere. Det er grådige som har blitt redd.

Når det er sakt, når blir det reelle overskuddet til Funcom så stort at det vil spise opp en verdi på 1.3 milliarder, som aksjekursen tilsier at det skal en gang i fremtiden…

Det kommer ny DLC tidlig i august i følge funcom. Pengene ruller inn…

3 Likes

Steike. Eg var litt bitter då eg måtte selge ein stad på 20-talet for å frigjøre kapital.

Eg har stort sett griseflaks, og får inn cash i August. Just saying…

4 Likes

Så heldig var ikke jeg. Regner med å snitte ned før neste rapport en eller flere ganger. Funcom på sommerferie betyr som regel sidelengs eller litt ned i kurs i denne perioden. Men neste rapport blir meget god og ikke minst release myz en gang i løpet av året så tror nedturen nå er begrenset.

1 Like

Det snakkes jo mye om at det fundamentale caset gjør aksjen meget billig nå, men hva er reell verdi i Funcom NÅ? La oss si det er solgt 1,7m av Conan Exiles.

1 Like

Man prater om en omsetning på 2-300.000.000 i år. Kanskje man kan får et overskudd på 100.000.000. Det gir en avkastning på 7-8% i forhold til verdien som nå er 1.35 mrd. Fortjenesten er derfor ikke gal, problemet er vel om de klarer å holde seg på det nivået fremover, spesielt med tanke på at omsetningen er en 6.del av selskapsverdien. Et tradisjonelt selskap verdsettes gjerne nærnere omsetningsverdien. Men tech-selskaper har noemalt litt høyere verdi pr. omsatte krone pga at de gjerne har en X-faktor i tillegg i form av at selskapet kan vokse fort om noe spesielt skjer.

3 Likes

2 Likes

Tenker du da at man ikke skal regne på andre inntekter eller kommende lanseringer?