Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Relativt sett. Sett i forhold til kursutviklingen i det siste mente jeg. Ikke at kursen var høy per se.

Bagger/Gordon er smart.

Men dere må enten filtrere det han skriver eller kjenne han…

8 Likes

Sikret litt THQ gevinst og tok litt mer FUN. Klar for Q2. KJøpte sikkert på dagens høyeste. Men noen må jo gjøre det også :smiley:

11 Likes

Du er ikke alene :sweat_smile:

Bra kursutvikling nå. Jeg tror @Morti opprinnelig før ferien nevnte kjøpe i månedsskiftet til august og da kjøpte jeg mer. Ellers er dette klassisk funcom-aksje-oppførsel. Dødtid i ferien og litt før potensielle triggere som konferanse og rapport så stiger kursen.

Har et lite håp om at et meglerhus også innleder dekning av aksjen før rapporten med en kjøpsanbefaling som får kursen opp noen ytterligere prosent.

8 Likes

Er bare å ta pollen her: Funcom - Teknisk Analyse for hvor vi skal videre kortsiktig før Q2-rapporten 28. august. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Er håpet forankret i noe konkret? Karl Oscar Strøm sa for en tid tilbake etter første kvartalet med gode tall at de måtte begynne å levere slike kvartaler etter hverandre for at en slik dekning skulle bli aktuelt for ett seriøst hus, det er vel da på høy tid snart at det kommer noe og at man nettopp kan forvente det?!

Stabiliteten i inntektene kan og bør øke bra på videre når antall prosjekter øker drastisk mot tidligere på vesentlig kortere tid, slik at Funcom innen kort tid fremstår mer om hesten til Odin, Sleipner, og får mange bein å stå på til hvert kvartal. Lavere risiko og “tryggere” potensiale, man kan bomme på enkeltprosjekter fortid flere andre bidrar og man kan jobbe “uten” press for å treffe gullfuglen.

Funcom over 21 UNTZ UNTZ

To be continued!

10 Likes

Er det i helga det lanseres i Japan?

Tok siste rest idag, lastet over pipen i blokken nå… :slightly_smiling_face:

2 Likes

Sjæl. Har like mange aksjer nå som jeg hadde pre-spleis :joy:

3 Likes

23 August i Japan, da heter den Conan Outcasts.

https://www.play-asia.com/conan-outcasts/13/70c3bt

3 Likes

2 i Japan på de 2 största online butikerna:


https://item.rakuten.co.jp/uqvo/0816819014950/

8 Likes

Lastet opp halvparten av det jeg max kan ta ekstra, i går og i dag.
Er da godt rigget for oppgangen som kommer fremover nå.

4 Likes

Blodrødt over hele linja i dag. Utrolig sterkt av Funcom.

6 Likes

Hva er vitsen med å short hvis du samtidig har aksjer?

Selge tilbake til seg selv om kursen plutselig skulle ta av? Stagnere oppganger? Skape salgspress nedover?

2 Likes

Går an å tjene penger begge veier.

Sitter man short på en konto og long på en annen så tjener man vel ingenting uansett hvilken retning kursen går. Da kan man jo like gjerne sitte uten aksjer. Eller?

@Chrisx hvis man er short og skal skape salgspress eller stagnere oppgangen så kan man jo shorte mer.

1 Like

Kjent at mange aktører shorter, for så å handle billigere takket være blandingen av psykologi og algoritmer som kjører ned kurs. Her kan man altså velge å kjøpe aksjer på lavere nivåer, gjerne flere enn selve shorten.

Kursen snur opp igjen, og du tjener penger den veien også. Er ikke hokus pokus.

I Funcom har MSIP og Clearstream på topp 20 listen tilsynelatende drevet med tilsvarende.

Poenget: Det er toppers å tjene begge veier. Og på børser som OSE er det en smal sak for de med litt kapital.

4 Likes