Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Tar med denne, hilsen kverulanten! God natt.

Hva sier Ta folka om hva som skjer videre nå da??

Lurer jeg også på. I motsetning til andre TA tråder på forumet blir jo denne tråden bare sabotert av TA skeptikere - noe som gjør at jeg tror færre TA skribenter orker å skrive her? :shushing_face:

Edit: gjorde en kjapp analyse. Funcom er ikke en aksje jeg følger med på, men er interessant å se på av og til. Aksjen ligger i en stigende trend på daily med higher lows og higher highs. Den handles også over 20, 50 og 200 dagers glidende snitt.

Av dagens candle ser vi at gevinstsikringen var moderat ifht. oppgangen i går. Mye mulig den skal konsolidere litt nå før den går videre opp. På nedsiden er det god støtte rundt 19.50 hvor vi også får hjelp av av 50-dagers snitt, og like under der, 200 dagers snitt. Det kan også se ut som - hvis den fortsetter opp - at 200 dagers vil krysse 50 dagers og lage et golden cross.

Summasumarum ser dette bra ut - rent teknisk.

16 Likes

1h chart, kortsiktig nede og touchet 0.5 fib (20.14). Så er det også kortsiktig støtte på ca 20.2

Her en min meget seriøse, sannsynlige, sammensatte analyse. Kall det gjerne en fasit

15 Likes

@Babyrage
:white_check_mark: Kursen > SMA50 > SMA150 > SMA200
:white_check_mark: minst 30% over 52-week low
:white_check_mark: minst 25% i nærheten av 52-week high

Ichimoku cloud:
:white_check_mark: X9 > X26, F26 > Kursen
:heavy_check_mark: Kursen er i skyen (som gir motstand fra toppen av skyen og støtte fra bunnen)

Blir motstanden på 21,50 (toppen av skyen) brutt før Q2-tallene 28. august?

  • Ja og gir videre oppgang
  • Ja, men gir ikke videre oppgang
  • Nei

0 stemmegivere

10 Likes

bilde

13 Likes

Det er mer som dette:
image

5 Likes

Begynner å bli trangt her :stuck_out_tongue:

6 Likes

Syntes noen nevnte noe om golden cross. Mulig det var @nocturne.

Det var golden cross nede på 12 kr :stuck_out_tongue:

Det var @Nocturne.

Det blir golden cross om 200 dg glidende snitt bryter opp over 50 dg glidende snitt.

Det blir eventuelt litt frem i tid. For 200 dg ligger vel nede på 16.7-8. Og 50 dg i nærheten av 20.

Er på mobil så får ikke lagt ut chartet.

1 Like

Det er death cross :stuck_out_tongue:

1 Like

Beklager! :raising_hand_man::slightly_smiling_face: Skrev feil i farta.

1 Like

Poteito - potato :joy:

Slurvete tegnet, den øverste grønne streken skal ha litt bråere vinkel.

Når jeg gjorde hjemmeleksa i Funcom i dag kom jeg i skade for å se på en litt lengre periode enn hva jeg normalt gjør - og det som ser ut som en cup and handle som er i ferd med å formes:

Tar man toppen under EA lansering på 29.15, toppen før Q1 på 24.98 og bunnen mellom på 9.80 som koppen og utviklingen fra Q1 til nå med bunnen på 18.02 som håndtaket så får jeg en target på 40.13-44.33 eller MC på 3.03-3.35mrd…

Forresten noen som har synspunkter på c&h formasjoner? Er det noe tidsaspekt tilknyttet mønsteret?

12 Likes

http://thepatternsite.com/cup.html

7-65 uker, så litt i ytterkant, men mulig

2 Likes

Cup with handle er en formasjon med reaksjon opp. Men hvor mye opp?