Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Flott volum i dag. La inn ordre på 180 stk aksjer tidligere i dag. dytta kursen opp 20 øre

2 Likes

Desverre kommer det nok til å bli en brutal oppgang når den først går. Som mange ganger tidligere.

Er ikke det bra da? spørsmålet er bare om/når det skjer og om folk klarer å time aksjebeholdningen sin til det.

Bra for de som har aksjer nå selvfølgelig. Og veldig bra for de større aktørene i aksjen som sanker. Ikke like bra for småsparere som må løpe etter. Og som ikke vet sin inngang. Men men det er jo sånn det stort sett fungerer. Tiden er temmelig overmoden for en bull melding. Og da koser de seg stort. De grådige. Derav desverre .

2 Likes

Med volumet som er her om dagen så blir det dårlig med oppgang. Håper på litt økning siste del av dagen.

nomorerrally

2 Likes

Alternativt: då tar jag 5

Så litt hardt på ordreboken nå nettopp, var ikke langt unna at hele greiene kollapset.
Rimelig nervøs de få robotene som tikker og går om dagen.
Selv en robot uten sinn eller tanker bør være litt flau over hva de nå bruker dagene til :sweat_smile:

Kan ikke en av dere smartinger sende en e-post til youknowwho, med et virus som gjør at botten løper løpsk på ask, til fyrn er blakk?

Det værste er at om så hadde skjedd nå, så hadde han trolig fått en pen gevinst utpå vårparten.

Kjøpte nettopp 1400 for å se om den våknet. Ingen endring i boken

Jeg har lastet opp en hel del den siste tiden - merker det best når du ligger på bid. Da legger algoen seg 0,X øre over hver gang. Har også plukket litt på ask, uten de store reaksjonene.

Å få tak i noe volum å snakke om er tilnærmet umulig uten å kjøre opp kursen. De få gangene det har skjedd med 25-30k aksjer, så har kursen blitt filt ned med nanovolum inntil den har lagt seg på ~17,50 igjen.

1 Like

Er det flere enn meg som opplever det samme? Situasjon: Kursen har ligget på samme nivå lenge (mer enn 30 min). Bestemmer meg for å kjøpe, legger en ordre på tilbudspris, trykker Ok, bekreft, OK og på et nanosekund så går selgerprisen opp noen øre og jeg får ikke kjøpt. Gjelder alle aksjer, ikke bare Funcom. Får robotene tilgang til mitt ønskede kjøp før ordren bekreftes?

1 Like

Har sett akkurat det samme selv, gjelder både når jeg skal selge og kjøpe. Er en robot som flytter ordren sin rett under eller over min på et nanosekund.

Det enkle svaret: Nesten. Seff ikke før du bekrefter, men nanosekunder etter. Ettersom du må via en megler, mens roboter som oftest har direkteliner rett inn i markedet, vinner de som oftest.
Aksjerobotene kriger seg imellom om nanosekunder, mens det tar en del lengere tid via megler. (hele handelen)

1 Like

Nå ligger vi godt an til rally ned til kr. 16. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Ok, forklar hvorfor ?

lets begin

Høres veldig merkelig og feil ut dersom roboter skal kunne reagere på en ordre og trekke salgsordre som burde blitt matchet før kjøpsordren er aktiv på børsen. Skal ikke garantere at det ikke skjer men det burde ikke være mulig.