Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Han mente nok opp til 18 bare forsnakket seg litt…

HFT handel finnes det mye godt lesestoff om, og ja de har kjappere tilgang til informasjon og kan lett legge seg foran i køen.
De verste eksemplene er vel på Wall Street der flere aktører har HFT utstyret nærmest i naborommet til børsen for å eliminere alle muligheter for forsinkelse, og for å skape seg forsprang.

1 Like

Prøvde et par ganger i dag. La inn 1k på bid høyere en de bid ordrene som lå der. Med en gang jeg refresha traderen så lå det en bid ordre over meg igjen…

Kanskje det var Celestar og jeg som holdt på😆. I så fall, oppgang takket være oss!

Kanskje jeg får 1k i sluttauksjonen🙂

Nei de kan ikke det… vanlig misforståelse. Ikke ved handler direkte mot en børs. Kan kun skje når aksje er noterte flere steder og via såkalte black pools.

Er forsøk på kjøp på ask som var utgangspunktet for diskusjonen. :blush:

Er stor forskjell på å reagere på ordre som er aktive og ordre som er i ferd med å aktiveres. Det siste bør ikke være mulig.

Jeg har forøvrig også lekt meg litt i ordrebildet og opplevd at ordre dukker opp tilsynelatende umiddelbart 0.2 øre over kjøpsordren. Flytt opp ett øre og det samme skjer. Slikt er greit men legger man inn på Ask bør det matcher.

3 Likes

Anbefaler å lese boken “Flash boys” og artikler om denne typen handling, så kan man heller ta diskusjonen da :wink:
Det er veldig godt dokumentert hvordan dette foregår, at man har fått litt bedre systemer for å begrense betyr ikke at det ikke finnes.

En ordre i ordreboken kan fjernes før den blir oppfylt bare ved å legge inn hvilke signaler som skal til. Og man reagerer ikke på noe er på vei å bli aktivt, man ser det egentlig bare før andre grunnet hastigheten.

5 Likes

Det jeg forsøkte å si også. Er jo litt kommunikasjon frem og tilbake før handelen faktisk finner sted. Husene er trege i forhold til en høyfrekvenshandel.

Pen oppgang, akkuratt som ventet. Får vi bare oppgang denne uken eller blir det en rød dag eller to også?

CE: #48
MYZ Deluxe: #168
MYZ Normal # 254
Longest journey: #311
CE DLC 2: 412
CE DLC 1: 419
CE DLC 3: 520

Nå har Conan Exiles 40% rabatt, noe som i sin natur forsterker kjøpsvilje. Sammenliknet med peers syntes jeg prisingen ligger bedre der den gjør nå enn originalpris. Jeg tror momentumet hadde ligget mye mer stabilt på topp 100, og at nye DLC og updates hadde hatt sterkere synergier. Målt i norske kroner er CE et av de dyreste spillene man kan få på steam. Spillene som ligger på 399 og oppover er de aaller beste spillene, og jeg mener ikke at CE sitt maksimeringspunkt ligger der.

Av de nåværende top 100 spillene på GTS, så er 17 av 100 av dem 399 kroner eller dyrere. Hvis man tar en titt på hvilke spill dette er; Warhammer, FM 2019, NBA2k19, Hitman 2, monster hunter world, assassins creed, osv. Disse spillene ligger enda høyere i prisklasse, men fakta er at Conan ligger i en slags “mid-high” price range, som ikke helt gir mening i mitt hode. Sammenliknet med disse:

Rust(248kr) , The forest(145kr), Ark(352), Scum(145), Subnautica(176) osv.

Gitt at prisingene mellom spillene ikke varierer alt for mye i utenlandsk valuta sammenliknet med NOK, tror jeg momentumet av total inntjening vil bli bedre dersom man legger prisingen nærmere sine “substitutter”. Dette er et statisk bilde, fordi det er mye annet som påvirker, men allikevel mulig å være bedre på priselastisitet fremover. En svak antakelse er også at reviews går opp, ettersom man har høyere forventninger til dyrere spill. Nå er fokus 100% på myz, men jeg håper vi får noen fine overraskelser over hva som blir gjort i kulissene rundt CE, for der er jeg helt sikker på at potensialet er stort, ref. tidligere solgte eksemplarer av spillene i peer, som er alt fra 2-12 mill eksemplarer solgte

10 Likes

Off topic men… ja det er godt dokumentert. Men for det første gjelder beskrivelsene som regel amerikanske børser og forhold og for det andre så er det uansett umulig å stjele noens ordre på den måten som det antydes her. Det er mer intrikat enn som så for flash traderne å gjøre profitt.

Det er vel størrelsen på rabatten som gjør at prisen blir stående der. 40% rabatt høres så mye bedre ut enn 20% rabatt.

2 Likes

Blir for kortsiktig og grov antakelse spør du meg. Skulle likt å sett ce på 200 kroner vs 400 og sett total omsetningsforskjell på gts over tid

Tro priset skruvades upp iom konsoll eller retail. Retail konsoll är 59 typ standard jag misstänker att retail distributöre har någon klariusel ang hur det får prissättas på digitalt. ?

Dra paralleller till starb raid och otwd, fick saftiga priser på steam.

Tror de sänker CE igen till 29.99. 29.99 är en hotspot för dessa spel enl färsk statistik

2 Likes

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/821915/funcom

1 Like

Les siste kvartalsrapport, se på finansene og ta den positive mottakelsen- og omtalen av spillet i betraktning.

Lykke til :monkey:

Vel, det, eller:

Avvent videre.

6 Likes

Hva med å begynne å lese postene som allerede er postet. Er forklart ganske detaljert der opptil flere ganger…

Funcom er publisher - så inntektene deles med de som har utviklet spillet i utgangspunktet.

I slike avtaler får typisk publisher igjen pengene de har investert først, før inntektene deles 50/50 resten av spillets levetid.

2 Likes

Og i tillegg får Funcom royalties for IP slik at de dermed får halvparten av 10 prosent for IP’en i tillegg til spill inntektene.

Når det gjelder å sammenligne med CE early access hype, var denne releasen kun på en plattform dvs PC. For MYZ blir jo dette lansert på 3 plattformer samtidig. Vi har derfor mulighet til å få kurs som overgår CE Ea ved positive salgstall…

3 Likes

Slår MYZ like godt an som vi kan håpe på, så burde jo EA-kursen passeres med glans. Selskapets finansielle situasjon og pipeline er natt-og-dag.

Det forutsetter riktignok at noen fjerner disse ~2 millionene aksjebombene i fri flyt.

Treffer Funcom blink med MYZ er også tiden overmoden for analyser og entry av nye, tunge aktører.

Gamingaksjer går alltid før launch. Blir det suksess denne gangen vil den fortsette opp. Brytes ~21 blir det ren spekulasjon hvor aksjen topper ut.

Med et 1-2 sterke kvartaler til er vel samtlige multipler svært attraktive - selv P/E.

1 Like