Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

haha lugnt. Missade att lägga till en smiley ^^.

Vilken kurs säljer jag i 2020?? :smiley:

Forhåpnentligvis 100% eller mer, opp fra i dag!

1 Like

Mulig jebsen var aktiv i å få analysedekning på funcom. Spennende dette her.jeg vil ha jebsen ut btw

6 Likes

05.12.2012 overførte Jebsen aksjene sine fra Stelt Holding til KGJ. Etter dette restrukturerte Funcom selskapet og TSW ble blant annet free to play.

16.01.2014 overførte Jebsen motsatt vei, fra KGJ til Nexus Capital.

Etter dette fulgte en haug med negative nyheter - blant annet melding om siktelse fra Økokrim 29.01.2014.

Får håpe det er positivt nytt denne gangen. Jeg tror det skjer noe snart.

4 Likes

Det er vel ingen av oss her inne som eksakt vet hvorfor denne overføringen blir gjort. Antagelig bare teknikalitet … skulle jeg dog absolutt tolke det positivt eller negativt, velger jeg førstnevnte. Tror vi har noen hyggelige nyheter foran oss. Typisk at nervøse funcom-aksjonærer leter med teleskop og lupe etter dårlige nyheter. Jeg skal ikke klandre dere for det, men et vennlig råd - smil og senk skuldrene godtfolk. Funcom holder stø kurs :wink: og det er det viktigst!

15 Likes

Hvis man først skal spekulere, så har THQ hentet inn et par friske milliarder og sitter på ~4 mrd. oppkjøpsmidler:

Det sagt, jeg tror dette er en ren teknikalitet.

4 Likes

Jeg tror ikke på tilfeldigheter og tror Jebsen forbereder salg. Hvem kjøperen er og hvilken pris som er/blir avtalt er avgjørende.

2 Likes

Jeg tar den enda litt lengre. Norwegian har hentet inn 3 milliarder de også!
Her blir det budkrig på Funcom

3 Likes

Helt enig. Dette er nok ikke en teknikalitet.

3 Likes

Hvor mange her ville akseptert et bud på 25kr per aksje?

Burde kanskje sitte klar med 1 mill nå, før det braker løs! For noe er i gjære i forbindelse med Jebsen tror jeg :wink:

Jebsen ville akseptert et bud på 25 - det er garantert

jeg og😉

1 Like

25-30 , kan vi virkelig få mere da tror dere (teknoeksperter ) ?

Jeg hadde personlig takket nei til alt under 35,-

5 Likes

Ikke sjangs i havet.

Overføringen fra SA til AS er å regne som en realisasjon for SA’et og gevinsten må skattes av. I AS’et er det å regne som en investering og balanseføres, altså ikke skattemessig fradrag.
Hvorfor skulle Jebsen pådra seg en gigantisk skattekostnad om han ikke har noe i gjerdet?

11 Likes

Er ikke overføring av aksjer fra et selskap til et annet og en måte å unngå formueskatt?

21/02-2019 10:25:00: (FUNCOM) Presentation of Fourth Quarter 2018 Financials

1 Like

Hopper høyt i stolen hver gang… :slight_smile:

5 Likes

Jeg er sikker på at de meldingene der gjør utslag på pulsmåleren!

Har notert meg klokkeslett for når jeg så meldingen , skal inn å sjekke puls status ikveld når dagens måling er ferdig :stuck_out_tongue:

4 Likes