Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

kan du beskrive hva du mener med ødelagt ?

Ja nei, hvis Pareto og oppdragsgiver insisterer på å prise Funcom til under 3 kroner av gammel kurs gjennom 2019, så forsvinner selskapet enten fra OSE og/eller blir kjøpt opp. Slik ser jeg på det.

Men det kan jo hende det er målet.

Uansett vil vi få såpass mye ny informasjon etter hvert om de interne prosjektene som slippes i 2020, at kombinert med særlig MoM så vil ikke kursen gå sidelengs for å si det sånn.

1 Like

nei egentlig ikke. jeg gjorde min analyse for 1 1/2 år siden og gitt opp fundemental analyse. biter tenna sammen og hopper selvfølgelig i stolen om noe skjer, men utifra min erfaring som ny på dette her så kommer ikke det til å skje med det første. ble advart at børsen er kynisk og vist faen er den det.

1 Like

Vem var det som dumpa?

EDIT; Rött

De som kjøpte på open må jo lære seg at man ikke skal kjøpe Funcom på positive meldinger - for eksempel innsidekjøp av CEO.

4 Likes

Det kan jo være vedkommende har lengre tidshorisont enn tre timer

3 Likes

Lägre kurs än för 1.5 år sen. Hur lång sikt ska man ha?

1 Like

Hehe. Rui og Co. får prøve å selge litt i steden, så kanskje kursen går opp og ikke ned som den ellers gjør hver gang de handler.

Ikke sant? Det jeg synes er slitsomt å bli fortalt gang på gang er:

Du er long, hvorfor bryr du deg.

Vel, man bryr seg fordi det åpenbart har vært feil selskap å la kapital jobbe i.

Man skulle egentlig ikke tro det skulle bli slik, gitt hvor positivt selskapet har utviklet seg fundamentalt de siste par årene.

Men slik er det, og de fleste er innforstått med hvordan og hvorfor.

3 Likes

Ca så lang:
image

11 Likes

Ble litt forvirret mot slutten, men regner med at det skal stå 2020 på de to siste :face_with_monocle:

3 Likes

Jepp, også er tallene tatt litt utfra hukommelsen, så er nok mye feil her og der, men illustrer poenget greit. :slight_smile:

EDIT: har forsåvidt guesstimert release datoer for de to spillene i 2020 også. Kan godt være det blir Q1 og Q3 eller Q1 og Q2 i stedet for Q2 og Q4.

3 Likes

Det tror jeg ville hatt mye større effekt enn innsidekjøp. Dvs. at selskapet får solgt seg inn til investorer i større grad.

Fin graf. Vill du dela Excel ark privat?

Annet CE MYZ CU CCC MoM Coop Conan SP
Q1 2018 0,5 3
Q2 2018 0,5 15
Q3 2018 0,5 8
Q4 2018 0,5 4 4
Q1 2019 0,5 3 2
Q2 2019 0,5 5 3,5 1
Q3 2019 0,5 2,5 5 0,1 0,5
Q4 2019 0,5 3 2,5 0,1 3
Q1 2020 0,5 3 2 0,75
Q2 2020 0,5 3 6 0,5 10
Q3 2020 0,5 3 2 0,25 3
Q4 2020 0,5 3 1,5 2,5 2 10
4 Likes

Fint oppsett. Hva mener du med 2,5 på MoM i Q4 2020? Eller hvorfor så mye? Expansion?

2 Likes

Jeg har da gjettet på at de kommer med en utvidelse og en ny PR kampanje i forbindelse med Halloween. Årsaken til at Conan Exiles salget ikke faller er utvidelsene og forbedringene Funcom kommer med. De har jo faktisk klart å kraftig øke spillerbasen der. Har også gjettet på en ny expansion til MYZ i Q2 2020. Ta samme hva tallene med en stoooor klype salt, jeg brukte 5 min på å gjette meg fram til dem. :slight_smile:

1 Like

Jeg brukte tallene dine og plottet de inn i laboratorieforsøk hvor alle kjente variabler var med. Funcom solgte minst 3M CE spill og 2,5M MoM expansion spill i 999 av 1000 tilfeller. Så vi skal ha skikkelig uflaks om du ikke får rett. :relaxed::innocent::innocent::innocent:

1 Like

Burde vel strengt tatt vente til Q4 da?

47

Det kommer an på hvor nærsynte du tror Funcom-investorene er. :slight_smile:

Det jeg synes er litt interessant er hvordan de spillene som treffer for Funcom, enten internt eller som de publisher nok kan forvente en hale på 2-3 år, ikke 12-18 mnd. Dette gjør at antall spill Funcom har inntekter fra ser ut til å øke bra framover.

3 Likes

De ser ca 6 måneder fram i tid.

3 Likes