Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Grafikken er bra og jeg må innrømme jeg kjente hjertet pumpe når jeg så de 12 minuttene.

4 Likes


Robur-nivåer i sommersola - well done team :sunny:

3 Likes

Du mener vel “well done @Cirmes”…

1 Like

Med tanke på volumet er vel han på ferie nå?

Alt annet enn imponerende av Funcom å ikke ha fått én eneste langsiktig norsk aktør inn på eiersiden siden 2017.

Det sier samtidig veldig mye om rammevilkårene for et spillselskap i Norge. Ingen interesse, ingen kompetanse og ingen sammenlignbare peers.

Det er forsvinnende få grunner til å klamre seg fast til OSE.

6 Likes

Tviler på det, i såfall er han online fra bassenget.
Men godt mulig at @cirmes er i “feriemodus” etter at han har kjørt kursen i dass…

Må si dette er så langt unna min sjanger spill at jeg ikke aner hvor hen de ligger i landskapet en gang. :stuck_out_tongue:

Muligens dumt spørsmål, men hva er verdiene (18,5 24,5 osv) i excel arket?

Kurs.

1 million grunner til å eie Funcom

#neverforget

5 Likes

Spis is og kos dere :wink:

1 Like

Stort sett enig i den… akkurat nå litt utmattet og klar for noen info-drypp fra Funcom. Noe som kan få oss igjennom sommeren :wink:

1 Like

image

2 Likes

Med fundamentale forhold mener jeg regnskapstall, inngåelse av avtaler, og endring av eierstruktur samt endring av fundamentale forhold. Som utsettelser, annonsering av nye prosjekter, gode lanseringer, skuffende lanseringer, osv. Jeg legger også vekt på makro selv om mange andre ignorerer det aspektet.

Jeg mener ikke “fundamentale forhold” i betydningen “aksjen bør gå opp fordi jeg har tro på selskapet og er investert” som er den betydningen mange andre bruker når det snakkes om fundamentale forhold.

Funcom mener jeg primært styres av en kombinasjon av forrige 6 og neste 6 måneder, og teorien er forklart her:

Ingen trenger å være enig i hva jeg mener, men jeg mener at den generelle kursutviklingen i Funcom helt åpenbart styres av fundamentale forhold. Og da mener jeg ikke ASP, nei. Og når jeg gjør en teknisk analyse av selskapet så vektlegger jeg fundamentale hendelser og triggerevents høyt fordi det i mine øyne er dette som skaper kursbevegelsene.

12 Likes

Bare for å oppklare, mener du kursen i Funcom styres fundamentalt eksklusiv ASP?

I fundamental analyse, så bryr man seg ikke om hva kursen har vært tidligere, bare hva den er nå opp mot det man har regnet seg fram til.

I teknisk analyse ser man bare på kursutvikling, volum og handelsmønster.

De fleste handler litt etter begge to, men du er vel enig i hvor ASP først og fremst hører hjemme som faktor?

1 Like

Ja, jeg mener dog ASP er en viktig faktor i kursutviklingen til Funcom, han har funnet en aksje uten finansiell konkurranse og pumper og dumper pengene ut av småsparere som har troen og som kjøper og responderer på gode tall og nyheter. @cirmes er en blodigle, som trenger å brennes bort, og det kan vi gjøre ved å fortsette å gjøre stockwatch oppmerksomme på hvordan det handles, og om ikke de gjør noe så kan man alltid “bygge en sak” og ta det til media, sikkert noen som ønsker å skrive en sak om hvordan kapitalsterke investorer utbytter små og mellomstore aksjer ved kursmanipulasjon og styring av volum.

7 Likes

For at ASP skal kunne tjene sine penger pa denne maten ma nodvendigvis andre tape.
Og det gjor de - og de kommer ikke tilbake.

Markedet meg “her og der” og alt annet - er dessverre et faktum at de som tidligere har skrevet at TI kanskje gjor mer skade enn nytte er inne pa noe.

Blir noe selvprofetisk over det hele nar ethvert positivt drypp blir grundig gjennomanalysert og gruset - det vaere seg av ivrige kappesnuere eller (de langt mer respektable) saklige analytikerne som stort sett forholder seg nettopp “saklig” og skal ha alt bevist med tall og statistikk FORUT for en hendelse.
Sistnevnte har - dessverre - tallmessig - hatt mye rett, men gir ingen kred for at portefoljen av salgbare spill med utvidelsespotensiale vokser. (Jmfr at MYZ ble gjennomdiskutert ned i grofta ved lansering, men som senere har vist at det har et betydelig potensiale)

Vel - vi far se hva resten av sommeren og tidlig host bringer.

15 Likes

De andre som taper er da kortsiktige hobbytradere? Blir jo litt som å spille poker mot en proff og klage over at man taper.

4 Likes

Så du mener de store kan bare kjøre på. Ingen begrensning i det helle tatt. ? Bare voldta en aksje. Som i dette tilfelle er det eneste Store Spillselskap i Norge ? Fordi han har mye penger ?