Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Dune? Dune2? I 2020?

Var dårlig formulert, slettet det. Bølge 1 og 2. Ikke spill 1 og 2.

Filmen kommer vel i okt 2020.

Hypotese 2019-2020:

4 Likes

Fin EQ her nå, volum korresponderer. Ønsker å se økt volum på brudd ut av denne.

image

3 Likes

Funcom er en aksje som styres av fundamentale forhold, og så kjøres det pump & dump på toppen av dette. Det gjør den interessant for kortsiktig trading, men hvis man ikke tar en realistisk vurdering av fundamentale forhold og endringer så blir man overrasket hver gang aksjen faller tilbake.

Jeg mener fortsatt Funcom på kort sikt er uavklart. Jeg føler det er ganske klart at aksjen innen kort tid enten skal ned og teste om det finnes voluminteresse rundt 13.3 eller om aksjonærene holder på aksjene sine hvis kursen går opp til 15.3. Man får da gjette selv på hva som er mest sannsynlig.

På kort sikt ser jeg en helt nøytral sidelengs konsolidering på pinglevolum:

I utgangspunktet ser jeg ikke noen sterke tegn til at den skal bryte opp eller ned. Volum har tørket ut, som selvsagt har med sommerferie å gjøre, men om det kommer inn flere sterke kjøpere som vil ta aksjen opp pga MYZ Switch eller andre events, eller om folk etter hvert gir opp og sender kursen nedover det aner jeg ikke.

Formasjonsmessig så ser jeg enten en trippel bunn, eller en trippel bunn som er i ferd med å dannes. Da usikker på om 3. bunnen har vært, eller vil skje i løpet av neste to ukene. Dette er i utgangspunktet en bullish formasjon (nesten en variant av omvendt hode skulder).

I sum så tenker jeg aksjen ikke skal stabilisere seg på dette nivået, men bryte opp (15.3 - 16kr som minimum) eller ned (12.5 - 13.3 skal testes og eventuelt bli ny konsolideringsrange) i løpet av 2 - 3 uker. Og jeg ser egentlig ikke ekstremt sterke tegn på at det ene er mer sannsynlig enn det andre.

5 Likes

Fordi det er korrekt.

3 Likes

4 Likes

Følger med på denne jeg også. Bør få en reaksjon en av veiene snart.

6 Likes

Håper vi kan få en volumbekreftelse på retning snart. Kanskje mye å håpe på i fellesferien?

2 Likes

Prøver å se litt lengre på denne. Mulig vi ikke kommer lenger og at folk er ferdigsolgte? Eller at dumpen først kommer etter 30.07? Uansett noen interessante ting i det langsiktige chartet; stigende trend med ganske stor range som har snevret mer og mer inn. Jeg blir fremdeles ikke klok på retning når vi ikke har noe volum å snakke om. Vekk meg når vi får volum-spike :sleeping:

Daily:

4 Hr:

6 Likes

Nummeret før ny tradingrange her nå.

1 Like

Sweet

3 Likes

netfonds hadde en fin ta tjeneste tidligere men de har lagt ned og nordnet har ikke adoptert tjenesten. Finnes det noen andre plasser hvor man kan se trender, skyer osv billig?

1 Like

tradingview…? koster jo ikke all verden og et himla godt verktøy…

De fjerna jo den på Hegnar. Shame shame. De sier at den kommer tilbake da

Netfonds var gratis. Ingen andre?

Hadde kursen kunne holdt seg stødig og brutt 15,50. 16,50 og 18 så hadde vi kanskje fått en fin begynnelse på 2020 men det er vel for mye forlangt når man har en som alltid ødelegger festen.

2 Likes

Beste chartet eg har funnet til nå:

2 Likes

Hvem går under den kategorien?

Kommer ikke noe godt ut av å nevne navn vel?

1 Like

Jeg er mest spent på lanseringsdato på Coop multiplayer shooter og en trailer for det.

7 Likes

Kan bli en pen dobbel bunn med første target rundt 17kr.

4 Likes

Ligne meir på distribusjonsfase en ein akumuleringsfase i mine øyne på dette stadiet.

Hvis detta hadde vært ein akkumuleringsfase burde snittvolum vært på ein mye lavare pris. Spesielt med tanke på den kom ifra et endå lavare nivå. Men her ligge det mest volum i toppen. Fleste store volumutslag har komt når kursen har nærmet seg toppen eller i toppen, og sendt den nedover.

Ligger også bearish tendenser i siste mindre tradingrange i tillegg. Nedturen etter minirallyet kommer på mindre volum, men er i stand til å radere 7 dager med opptur på bare 2 dager. Sekundærtest lager også en ny lower low, etterfulgt av et enda svakere rally, på enda mindre volum.

Denne bør komme seg opp igjen i tidligere tradingrange, etterfulgt av en positiv test. Men litt skeptisk da det egentlig ikke er noe volum bak siste bevegelse. Noe som helst tilførsel av aksjer her vil føre kursen rett ned igjen.

5 Likes