Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Joda, men en fiasko på et lite publishing spill er bare litt negativt for Funcom. Det var mer positivt med utviklingen til CE og MYZ.

2 Likes

Men det er vel uansett under det folk forventet så da kan vi vel si at det er litt negativt ?

2 Likes

Kanskje, men det er ikke utelukkende negativt. Jeg ser det som positivt at Funcom kjører på med oppdateringer, og sørger for å ha ryktet sitt som publisher i behold, til tross for en litt lunken start på spillet.

Men jeg mener nå ikke at det har solgt så elendig dårlig i forhold til budsjett, og man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.

1 Like

Man kan selvsagt ta på skylapper og tolke alt positivt men de fleste velger nok å se på CU som litt negativt .

1 Like

Argumenterer ikke mot det :slight_smile: @koe lurte bare på hva som har skjedd som var negativt og jeg ga min mening.

2 Likes

Tolk det som du vil, jeg ser som regel på begge sider, som du kan se fra tidligere innlegg. Selv om jeg har vært mest positiv til Funcom. Noe som har visst seg å være riktig. Er også ærlig på det jeg skriver i motsetning til mange andre her inne som skriver etter beholdning. (ikke myntet på deg @nofun)

1 Like

CU var helt klart en besvikelse imo i Q2. Dock så har både CE och MYZ gått helt klart över förväntan i Q2

Marknaden värderade en 1.5 musd investering mer än CE och MYZ som presterar över förväntan. Med de gick börs värdet ner 200 mnok. Jag vet inte… Men marknaden har inte alltid rätt. Tyvärr sätter dom priset. Är säker på att långsiktigt kommer de bli bra. Snart 2020 med :slight_smile:

3 Likes

Jeg er jo også mest positiv til funcom og selv om salget til CU er litt negativt så er det jo salget til CE og MYZ som betyr noe. CE og MYZ tror jeg har solgt en god del mer i 2019 enn det folk trodde på slutten av 2018.

Hvis jeg skal være veldig negativ til CU ( som er et spill jeg liker ) og Funcom / Petroglyph så er det jo synd at de lager et spill som mange ser på som en dårlig kopi av TAB og med en spillmotor som ikke er helt moderne ( kosten hadde nok vært en annen hvis de ikke hadde brukt den spillmotoren).

3 Likes

Ja, men som alle andre spillaksjer er de ganske triggerstyrt, og spillanseringer er den største triggeren :slight_smile:
Markedet har stort sett alltid rett. Jeg er vel en av få her inne som ikke synes Funcom er grovt underverdsatt pr idag, og det de leverer akkurat nå.
MEN, jeg er helt enig med deg at 2020 burde bli noe helt annet, når Funcom skal ut med de store investeringene sine.

Egenskapene dems overbeviser meg ikke, heller ikke overskuddet.

www.brilleland.no

2 Likes

Du snakker mot deg selv her? Få som kjøper funcom nå for det de presterer i år.

3 Likes

Nei, vi vil få to store triggere i de interne prosjektene, som begge (forhåpentligvis) vil bidra til en høy vekst i bunnlinjen og dermed forsvare en høyere kurs. Pr idag er det vanskelig å verdsette spillene som kommer når man knapt vet noe om de eller når på året de kommer.
Hadde Funcom lansert en trailer idag, med gameplay som også så råbra ut og med Q2 20 release hadde det gitt meg mye større forventninger til inntjeningspotensialet enn om det kom en litt kjedelig CGI trailer sammen med “launching late october 2020 inbetween CoD16 & battlefield Bad Company 3”

Og som @anon80503862 har påpekt flere ganger; Selskapet virker å være priset på de 2 foregående og 2 neste kvartalene, og ser man litt på tallene de leverer da er de ikke grovt underpriset.

4 Likes

Nei da får du jo komme med litt mer argumentasjon på hvorfor :wink:

Nommen helledutten… Så fort det er antydning til oppgang kommer det en krampe post på 14.39… Jøss… Jeg er dypt rystet og overasket :rofl:

1 Like

Funcom blir i desse dager brukt som et godt eksempel på stabilt sideleie på førstehjelpskurs norge rundt. Uvisst om dette går igjenn på kommende hjertestarter kurs

Tok noen den eller ble den trukket?

Et litt artig flashback :laughing:

2 Likes

Hvilke spill kommer Funcom med i 2019/2020?

1 Like

2019

Mutant DLC + Mutant på Switch ( kommer 31 juli).
Halloween : Moons of madness
Samt Conan Chop chop

Alt dette er publishing titler.
Det er også ventet 2 eller 3 Conan Exiles DLCer.

For 2020

Coop Shooter og Conan Singelplayer ( førstenevnte fra Funcom USA andre Fra Funcom Oslo). Ingen nyheter om evt Publishing prosjekter.

Man kan forvente DLCer til flere av titlene de har i katalogen.

6 Likes