Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ren bonus om dette skulle bli noe og mye spekulasjoner pt, legger det i skuffen så lenge :+1:

1 Like

Begynner vi og drøme igjen. Please Not…

Skarru ha deg en på tygga? :crazy_face: Damn! den stakk langt inn i hjerterota :rofl:

Hvilken aksjer vil du foreslå? Sånn vi kan sammenligne kurs om et års tid :grinning:

På måten du skriver virker det heller som at asp’en har tatt alt lørdagsgodtet ditt :grinning: Men ja. utrolig kjedelig med lett tjente penger så forstår du ga opp det :raised_hands::laughing:

Vet ikke helt om det er meg eller deg selv du vil overbevise. Eneste måten å tjene penger på Fun de siste 5 årene er å trade aksjen mellom 12 og 20, foreslår at du tar en kikk på Scanship f.eks så skjønner du gjerne hva en som sitter langsiktig i Fun har gått glipp av. Dette er kun ment som ett velment råd. Jeg skjønner at du fortsatt har troen på mirakler og ønsker dere lykke til videre! :smiley:
Legger ved mine siste trade i Fun.

24/05/2019 SELL FUNCOM.OL 16,71 707,36 5,59%
26/06/2019 SELL FUNCOM.OL 15,33 444,30 2,98%

2 Likes

Du har selvfølgelig helt rett, langsiktig i Funcom er nytteløst så lenge ASP er inne i aksjen - det er derfor det er så lav interesse nå - folk gidder ikke lenger. Likevel er det enkelte her som enda ikke helt har innsett det, eller velger å la være.

Edit: Jeg har fortsatt stor tro på Funcom, og aksjen vil nok til slutt reprises til der den hører hjemme. Er bare det, som @sjokk sier, at det er så mange andre steder hvor det er bedre å plassere pengene sine i mellomtiden. Det har foreløpig ikke lønnet seg å være langsiktig i Funcom. På ingen måte. Trading er for øvrig veldig greit, det gjør jeg selv, og har også gjort det i Funcom. Men det er ikke bare trading som foregår i Funcomaksjen, det er ren kursmanipulasjon. De som ikke ser det er ikke annet enn blinde.

9 Likes

Flere nye negative nykommere på banen i løpet av ferien seg jeg, orginalt :sweat_smile:

Tror egentlig de som trader i aksjen om dagen for lommerusk egentlig er kunstnere og prøver gjenskape Norske fjellformasjoner. Nytt fjell hver dag :+1:

20190717_160041

Håper forresten ingen tar ut den store skjulte stoplossen min på 9,- i løpet av ferien, har ikke tid å følge med :sunglasses:

1 Like

ASP selger uansett ikke før tidligst 2020. Innen da har han tjent mye på trading, men vil nok ha en fin utsalgspris.

Det er nok mange som vil gå glipp av en del av prosentene opp der. Vi får gjøre opp regnskapet da. 5 og 2 prosent avkastning i Funcom er til å le av forresten. Prøv 400% og kom tilbake og skryt da heller.

8 Likes

Takk for godt råd, og gratulerer med fin gevinst så langt. Funcom tar en scanship neste år :sunglasses:

Ser at noen har valgt å rapportere mine innlegg, uten at jeg kan se hvilke grunnlag de har gjort dette på. Dersom det er gjort på grunnlag av å være støtende burde en jo gjerne tatt med innlegget i mellom også. Jeg ønsker iallefall ikke å endre noe av det som er sagt her, så får vi se hva moderator gjør. Satser på at det er takhøyde for såpass her.

Dersom du hadde lest innlegget over viste jeg jo til hvordan du kunne oppnå 400%.

Kan vi slippa alla troll inlägg om när man sålt och köpt en specifik aktie? Håll er till bolagsspecfika diskussioner tack så vi kan åtminstone ha en seriös diskussion

4 Likes

Er vel bedre med klovne emoji en å fjerne innlegg pga at noen rapporterer det som useriøst🙊

Er vel grei takhøyde, men folk har vel sett et troll eller to før tenker jeg :wink:

Når det gjelder Scanship, tjaa… :sailboat:
Kjøpte man ved notering hadde man tapt ca. 90% etter noen få år.
Mesteparten av oppgangen utover hva kursen opprinnelig var er fra i år.
Dvs satt man fra notering til nå nylig var man i null. De som drev å kjøpte når aksjen kostet nesten null var ikke mange, selskapet var nesten konk og volumet fantes ikke.
Men klart om man kikker ukritisk på en historikk kan man jo trekke det dit :sweat_smile:

Hadde den aksjen vært diskutert her hadde den vært høvlet ned så langt at Funcom hadde fremstått som Norsk Hydro. De nærmer seg nå en P/E på nesten 100 og hele litt over 1% i direkteavkastning.

God sommer ja :sunglasses:

13 Likes

Hur går det här köpet till egentligen då de är inget sälj. Han köper upp till 14.30 men 14.19 som låg på köpsidan kommer med samma sekund?

Roboten(e) kan utføre mange handler i sekundet og flytte ordre like raskt - slik går det til.

1 Like

Haha otroligt. Only in norway :heartbeat::heartbeat:

Mm. I Funcom som har blitt illikvid etter herjingen til vestlendingen, så ser man vanligvis én ensom PAS-robot flytte kursen dit den vil. I disse dager låses kursen på lavt 14, og de få reelle salgene som utløses etter hvert plukkes opp.

3 Likes

Har latt de stå nå, men vil samtidig få minne om at vi enten har en felles porteføljetråd eller man kan lage seg sin egen. Det er ikke voldsomt relevant for Funcom hvilke disposisjoner de enkelte gjør seg

3 Likes

Her er svar fra vestlendingen vedrørende siste ukes diskusjon: (ref Excel-arket til @h3nk1 )

6 Likes

Haha, makan. Alltid gullkorn fra den kanten.

Han har for øvrig helt rett i det siste han skriver. Etter å ha tilnærmet egenhendig gjort aksjen illikvid, så er vi faktisk i den sørgelige situasjonen som består i å pent vente på oppkjøp (eller noe i den dur).

Godt jobbet :+1:

4 Likes