Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Når ble det sist gjort et oppkjøp av et børsnotert spillselskap? Det kan ikke være mange tilfellene av det?

Det skjer hele tiden :wink:

Å? Eksempel?

Sett på THQ og stillfront sine oppkjøp de siste årene?

Dice ble vel kjøpt opp for en milliard fra børsen

1 Like

De kjøper primært opp selskap som ikke er børsnotert.

4 Likes

Ja akkurat. Det meste vi ser av oppkjøp er selskap utenom børs. Men dice var et godt eksempel @holmes. Illustrerer vel hvor sjeldent slike ting faktisk skjer.

1 Like

Det er nok mulig å tolke posten din på 2 måter og tenker evil tolket den på den andre måten :wink:

3 Likes

Tenker at det er litt uheldig at vi har en så aktiv storeier/trader som kan så lite om gaming i dette videospillselskapet. Nintendo 8 er etter det jeg forstår ikke en konsoll Funcom satser noe særlig på?:yum:

2 Likes

Helvete vad man ser fram emot 2020.

  • 2 interna spelsläpp
  • publisher släpp
  • och all Dune hyyyype.
8 Likes

Har faktisk mer troen på coop shooter og Conan single foran Dune, salgsmessig. Men, jeg har jo ikke sett noe fra noen av de så jeg kan fort endre mening

3 Likes

Helt enig, spesielt Conan spillet tror jeg har et høyt “minstesalg”. Endelig skal de som kjøpte AoC og CE for story få et spill laget for dem!

Satser på at funcom har to-tre vanskelighetsgrader og greit fokus på kamp, så kan de som digger storyen spille det på lett, og andre kjøre på med høyere vanskelighetsgrader. Da treffer de to fine grupper. Jeg tenker 500k første året er veldig forsiktig.

Coop spillet har nok høyere potensiale, ettersom det er… Coop. Samtidig, sjansen for skikkelig bom er også større.

Jeg tror begge gjør det bra nok til at 14 kr er en vits.

11 Likes

Synes Fun gjør det bra nå til at 14-15 er en vits

1 Like

Klopp gjorde en vanvittig bra jobb første årene i Liverpool, først nå kommer fruktene av det og blir synlig for alle som ikke følger klubben tett :wink:

3 Likes
5 Likes

Tror du undervurderer DUNE merkevaren ifht. Conan-merkevaren. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men alle som er litt interessert i sci-fi kommer til å se DUNE filmen, og jeg kan bare tenke meg at det blir butikk om en brøkdel av disse kjøper Dunespillet.

Det sagt så er det vanskelig å si noe om det så lenge vi ikke har sett noe som du sier. Jeg har i allefall store forventninger til filmen, og håper spillet også kan levere!

5 Likes

Går ikke an å søke på bare Conan eller dune, så dette er ikke veldig til å stole på, men tilsier at du tar feil.

1 Like

Hehe, filmen kommer ikke før neste år og det er knapt noen som har fått den med seg (med mindre man er litt sci-fi nerd som meg). Bare vent til de begynner å markedsføre filmen, så skal du se den statistikken blir snudd på hodet :wink:

7 Likes

Husker ikke eksakt, men AOC passerte vel 2.6 mill eiere inklusive etter det ble gratis, CE, hvor mange solgte i dag totalt? Det blir de lettest tilbaketjente pengene Funcom noensinne har investert i ett spill, hvor bra utover dette gjenstår å se.

Jeg har ikke noe forhold til Dune, aldri lest eller sett nevneverdig av det. Er snart 40 år. Arnold kjenner jeg til, og Conan er også forholdsvis stor merkevare som allerede har 2 spill fra Funcom bak seg, jeg tror kjøp fra disse, spesielt eks AoC gamere, kommer lettere enn fra Dune universet. Bokormer gamer vel ikke så mye, de leser bøker :stuck_out_tongue_closed_eyes::thinking: selv om dette ikke blir en direkte oppfølger, så har oppfølgere av storselger innen gaming en tendens til å fortsatt selge som hakka møkk.

Det sagt, om alle 3 spillene blir “like bra”, så holder jeg en knapp på coop som størst potensiale, pga sjanger, og Conan Single som minst risiko.

2 Likes

Jeg vrir til hjerter og tror de glatt selger 250-300k første måned etter lansering.

3 Likes