Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Så selg, lek med andre aksjer i mellomtiden og kom tilbake i Funcom til høsten en gang? :slight_smile: Rett og slett ingen vits i å sitte med denne nå?

1 Like

Man vil jo posisjonere seg avhengig av tidshorisont. Conan Unconquered kan fint selge 100 000+ eller 500 000+ og uten å ha sett gameplay trailer, vite prising av spillet, eller prøvd det, så er det jo litt vanskelig å vite om det lønner seg å være inne i Funcom før den informasjonen kommer.

Jeg ser for meg hendelser som:
Februar: Conan Unconquered gameplay trailer, Q4 rapport.
Mars: Conan Unconquered vises fram for pressen (pax east?), lanseringsdato/preorder annonseres.
April: Betalt betademo for Conan Unconquered, helårsrapport 2018.
Mai: Lansering av Conan Unconquered. Q1 2019.
Juni: E3 med CGI reveal av Rock Pocket Games skrekkspill er en mulighet. Coop shooter?
August: Gamescom med spillbar demo av skrekkspill fra rock pocket games. Coop shooter? Q2 2019.
September: Markedsføring skrekkspill starter.
Oktober: Lansering skrekkspill.
November: Q3 2019 rapport.
Desember: Coop Shooter spillet vil sannsynligvis lanseres mot slutten av 2019/Q1 2020. Markedsføringen med CGI, gameplay, osv. starter nok 6+ måneder før… så tidligst i juni på e3 i år og senest i desember?

Så får man velge inngang og utgang etter beste skjønn om hva man tror om hype/salg rundt de forskjellige hendelsene.

7 Likes

Tipper gameplay-trailer kommer med q4-tallene.

Som sagt, jeg kommer nok ikke til å selge på 13 kr, men om vi når 18-20 kr vil jeg tenke over det på nytt.

5 Likes

Er nok en tålmodighetsprøve de færreste vil holde ut tror jeg :smile:

Tror de ønsker å ta en ting om gangen jeg og ikke bundle dette. Bedre med oppmerksomhet på en ting av gangen og det gjør at Funcom er synlig i pressen litt oftere også.

1 Like

Mulig. Men blir i så fall veldig tett på, før eller etter.

  • Bedre makroklima
  • Grønne børser
  • Sektoren har hentet seg inn
  • Første analysedekning på plass som angir (vel forsiktig) fair-value til 18,-
  • Funcom ligger an til å overgå forventningene i Q4
  • Blant dagens største tapere på OSE

Fraværet av positivt fortegn på de fem øverste punktene har- og blir fortsatt henvist til for å forklare hvorfor kursen er i sumpa og/eller fraværet av kjøpsinteresse.

Finn én feil.

2 Likes

Nå er nok adhd gjengen de som skriker høyest også, så det er mange som sitter i ro med størstedelen av aksjene

2 Likes

Utveckling av kursen som vanligt i Funcom ser jag :unamused:

jepp, men da ble det litt flere aksjer på meg i dag👍

Eg doblet posten min i fun idag,
60% av total portefølje i fun nå… resten nel.

5 Likes

Fikk høydeskrekken selv i NEL, men Fun tror jeg har mer å gå på;-)

Njaa eg er ikkje heilt enig, men kortsiktig tror eg du har rett @Anderix :slight_smile:

Edit: gratulerer med gevinst i nel, hvor mange prosent tok du @Anderix?

Digger analyser som dette, så blir man ikke tatt på sengen når de kommer. :ok_hand:

1 Like

A post was merged into an existing topic: NEL (Hydrogen Fuel)

Mulig jeg har gått glipp av en kommentar eller to lenger oppe i tråden, men RedEye nevner muligheten for, og som mest sannsynlig, at Rock Pocket Games sin produksjon vil være basert på Secret World og bli navngitt The Park. Dette i 2019.

Er ikke dette verdt å snakke om?

1 Like

De sier ikke den skal bli navngitt The Park, bare at spillet er basert på spillet som heter The Park.

Her er det de skriver i analysen:
The Secret World (The Park) We believe that the secret game developed by Rock Pocket Games is a title based on Funcom’s wholly-owned IP ‘The Secret World’. We see a relatively high probability that it is based on the spinoff called “The Park”. The release is planned for Q3 2019 around Halloween.

2 Likes

De fleste her mener også at det er basert på TSW IPen,

1 Like

Personlig synes jeg spillet Redeye mener er basert på Anarchy Online er det mest spennende i pipelinen. Et online spill ala conan exiles med anarchy ip’en tror jeg virkelig kunne slått ann. Spillet har jo en viss kultstatus og hadde nok fått mye oppmerksomhet i spillpresse.