Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg tenker litt strategisk: Jebsen skyter inn litt penger nå, hype begynner, kursen beveger seg litt lengre opp, emisjon kommer pga. høyere interesse pga. hype, Jebsen blir ikke med på emisjonen og kan konvertere etterpå. Dette vil tvinge de potensielle investorene som synes funcom er litt spennende nå ned fra gjerdet.

4 Likes

Det er greit, jeg er enig i at dette nå er en sannsynlig mulighet, men det må skje før lansering / early access

2 Likes

Ser ikke for meg at Funcom er et firma som putter piratlapper over begge øya og kjører cashflow ned i null uten en plan.

Ingen av nyhetene, rapportene, oppdateringer på sosiale medier, jobbutlysninger tilsier et sånt scenario.

På den andre siden er spillselskap ofte veldig lukket fra omverden og vil helst ikke komme ut med gode eller dårlige nyheter før det er tid for det.

Jeg ser fortsatt på fremskyndingen av q4 som en positiv ting for selskapet, da det ikke var annet enn gode nyheter iforhold til dommedagsprofetiene som var satt. Dette hjalp også kursen til å markere den nye trenden.

Fra et TA synspunkt er de neste to ukene mer kritisk for fremtidig utvikling av pris enn det har vært på lang tid i Funcom. Prisen ligger å lurer rett under en bearish topplinje som startet tilbake i begynnelsen av 2014. Det er nok krutt i bulltrenden til å knuse denne sperren. Hvis kursdeivende nyheter fortsetter som det har gjort i nye Funcom vil denne motstandlinjen bli knust på et øyeblikk og oppsiden for kursen har plutselig lite motstand.

Jeg ser et funcom som tar litt mer hensyn til pris på børs enn tidligere. Så det gjenstår å se om jeg får rett i det i de nærmeste ukene.

Jeg har fulgt funcom på børs siden 2008, har hatt noen aksjer inn og ut her og der, men denne gang har jeg valgt å sette inn betydelig mer. Grunnen for min del er enkel, ny ledelse er kritisk for min del. Den nye ledelsen viser helt andre takter enn den arrogante tidligere ledelsen. Men mest på grunn av at jeg ikke helt er med på den hele zombie, halloween retningen Funcom tok. Det var veldig populært med denne typen ting i lang tid, men det fenget aldri min interesse og dermed kunne jeg ikke se for meg mulighetene disse spillene hadde, når det kun var etterslengere i et marked som var populært i hele verden.

Når Funcom nå går tilbake til røttene i selskapet og setter fokus og penger i retning av det de alltid har hatt peiling på. Setter jeg større lit til suksess. Det er ikke lengre å strekke seg etter ting som andre har gjort populært, det er nå tid for å rette opp i tidligere feilskjær og sette en riktig kurs fremover. Denne mentaliteten er den jeg ser i alle oppdateringer som kommer ut i alle former fra Funcom i disse dager.

Velg å invester etter egne behov, jeg har som tidligere sagt at jeg vil sitte på mine aksjer ihvertfall frem til q1-2 2017. Og innen den tidsrammen ser jeg liten nedside i dagens kurs. Det er rett og slett ingen tegn til konkurs. Tegn kan lett dras ut av sammenhenger for alle scenarier, men hvis du reiser deg opp og ser det store bildet kan jeg garantere at du som investor vil få et bedre bilde av situasjonen i Funcom i disse dager

17 Likes

potten min som ble solgt på 1,80 får eg visst ikke tilbake billigere.
Ser helst at den svinger en tur nedom meg snart, selv om eg tok et lite knippe idag over salgspris fra sist

3 Likes

Ja den skulle du ikke solgt. Funcom aksjen er annerledes. Mange sitter long. Og Traderene har mistet den totale makt de hadde for en tid siden. Så heller kjøp. Aksjen er i hvert fall mindre voatil.

2 Likes

Du synst det er greit å anbefale kjøp, når vi vet emi kommer ? :smirk:

1 Like

Vet ikke jeg. Mister tålmodigheten. Så jeg har økt beholdningen mer. Blir litt sur om det ikke kommer en emisjon nå. Men om den kommer er mitt bet 2,50-3 Kroner.

Alt under to kroner, ser jeg på som meget rimiligt.

Og når emi kommer vil jo alle hive seg på. Da tar jo Funcom virkelig av. Da må det jo være lurt og sitte inne.

2 Likes

Å måtte kjøpe 4-5-6 øre over sist solgte er ikke nødvendigvis noe big deal, man gjør det man gjør etter info man har der og da, men det er klart, er det repetetivt mønster så kan det være greit å vurdere å kanskje sitte i ro eller la være å kjøpe seg inn :slight_smile:

Fint innlegg olepederk

2 Likes

Det er faktisk ofte verdt å betale denne prisen. Ikke godt for egoet, men ofte for lommeboka :wink:

1 Like

Paddy :ok_hand: du gjør en god jobb på HO med å holde han du vet, i ørene når det så til de grader skinner igjennom att han kun vil ha ned kursen for å laste mere selv.
Meget bra jobbet , gode og sakelige argumenter som er vriene å motsi :slight_smile:

9 Likes

Takk, synes det er moro jeg. Greit å holde seg for god å prate tull for egen vinnings skyld, play fair :slight_smile:

9 Likes

Bra start, fint volum på 20m…

RT. 1,95

5 Likes

Hva er antall selgere på 1.95? Bare for nysgjerrighetens skyld :slight_smile:

Antallet selgere på 1.95 akkurat nå er 146 493

6 selgere.
np som di sier i Tsw :slight_smile:

bruker å stå hvor mange selgere som stpr for det antallet, jeg har ikke tilgang på dette nå :slight_smile:
Edit: takk Nova

Funcom begynner å blir klar :slight_smile:

Vår klar !!!

Det er vel siste gang vi ser Funcom på ett tallet i overskuelig framtid. Eller for alltid.

2 Likes

Kanskje funcom kan redde meg fra interoil smellen

5 Likes

Det hadde vært fantastisk, og nettopp da du er i solid pluss med Funcom kommer den forløsende nyheten du har ventet på i IOX, med oljen på vei opp og frem, bare velstand :slight_smile:

Skal vi klare å slutte over 2 kroner i dag da uten news? Moro når det rykker i rockefoten!

5 Likes