Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Nevnte Funcom noe ang Conan Exiles launch ila Q2 2016 til pc…? Snublet over en side som claimet Q2 2016 for PC, -TBA for både PS4 og xbox

2 Likes

Lite som skal til for at Funcom prøver seg på 2,20 igjen, da er veien kort frem mot kr 3.
Litt små hype fra Funcom så er turen staket, eller er det for mye usikkerhet.
Når Funcom kr3, så kan det nok emiteres på 2,50, da begynner det å ligne på noe

4 Likes

Emisjon på 2.5 har vært mitt ønske target hele veien, basert på at jeg tror kursen skal stige før :slight_smile: da blir antall aksjer ikke nødvendigvis overveldende.

Jeg lurer på hvem som har sittet på gjerdet i Funcom som har lyst å bli med en emisjon på 2,50. Kan ikke se for meg at det er så veldig mange…

Tipper det er mange som håper på at Funcom ikke kommer med nyheter, sånn at de kan delta i en emisjon på billigst mulig måte. Tror de blir skuffet.

1 Like

Plutselig begynte folk å kjøpe, hva skjedde?

Jeg lå og lurte litt på 1.95 men kom ikke mer der …

Har du vært med på en emisjon før?

Jeg tror det faktisk er mange (nok) som vil det. Gitt at prospektet ser fristende nok ut!

:wink:

emisjonen tror jeg ikke blir noe problem og gjennomføre, men som sagt tidligere de kan ikke melde om en emisjon på lovnad om at dette blir ett bra spill. de må kunne legge frem et produkt som trigger en investor i at dette kan være saker og bli med på ! nå er det ikke så lenge til Q1 og i den sammenheng kommer det kanskje noe?

det sto vel også i årsrapporten at de såg på investor muligheter i fra spill industrien,? større studio som er villig til og inngå samarbeid ? hvem vet ?

1 Like

Kan det hende at emisjonskursen blir på 1 kr eller lavere? Vil dette være skuffende? Har litt aksjer men lurer på når det er lurt å kjøpe mer. Etter emisjon kanskje?

Man kan jo aldri vært 100% sikker men jeg tror ikke det kommer en emisjon på 1kr eller lavere. Akkurat nå har jeg heller ingen tro på at emisjonen blir på 2.5kr.

4 Likes

Jeg tror pt. også et sted i mellom der, men ser det mere sannsynlig med 2.5Kr enn 1Kr eller under. (her vi står nå)

1 Like

Men hvis en emisjon gjøres på 1 kr, vil da kurmålene bli mye lavere? Er det f.eks slik at aksjen kun kan gå til 2 kr, dersom det blir emisjon på 0,5 kr?

Det er ingen grunn til å frykte emisjon på 0,50 kroner, det er usannsynlig

2 Likes

Jo lavere/høyere emisjonen blir på jo flere/færre aksjer blir det. Aksjekursen er verdien av selskapet/antall aksjer. Greit å også ta høyde for obligasjonene som vil bli konvertert til aksjer ved høy kurs med i regnestykket. Hva Funcom er verdt avhenger jo av hvordan det går med de prosjektene de har.

tl;dr
Spørsmålet ditt gir ikke så mye mening. :wink:

1 Like

Jeg ser bare ikke at de klarer å kjøre en emisjon på kurs som er langt over børskurs.

Jeg kjøpte foresten Hofseth Biocare i sist uke og der kom det en liten emisjon på 2kr selv om børskursen var ca 15% lavere. Den gikk desverre ikke opp til emisjonskurs etterpå og ligger nå rundt 1.8kr.

3 Likes

Alt l i alt er det Mcap som avgjør og hva markedet forventer av salg med CE. Hva kursen blir. Jeg tror om det skulle komme en emisjon ligger vi rundt 3 kroner. om det i helle tatt kommer en emisjon. De kan klare dette uten emisjon også!! Om det skulle skje, sitter vi med underprisa aksjer. Aksjer i Gull :slight_smile:

1 Like

Ser den, men jeg ser ikke at de ikke skal klare å kjøre opp kursen litt herfra med litt nyheter og video’s etc før de setter emisjonen. (noe som jo vil gavne FC og deres største investor(er))

2 Likes

Da må de få inn pengene de har lånt av Jebsen for å overleve fram til emisjonen rimelig fort, tenker du at TP blir en dundrende suksess på konsoll? Ser det ikke som realistisk at de skal klare seg uten frisk kapital.

4 Likes

Jeg ser for meg om de, lanserer CE i early acsses:Så har de fort kapital nok. De trenger 50 mill for og ferdigutvikle spillet. Jeg forventer ikke et braksalg av Tp, men de kan jo overaske. Et bedre marked contra pc. Tror The park kan bli et spill der flere sitter sammen i stua for et par times avslapning.

Tror også Funcom har trua på nettopp det :slight_smile: