Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Helt enig, som jeg skriver over, så var det for å gi Funcom en siste sjanse. Forfallet på lånet ble skjøvet såpass langt fram i tid til at sannsynligheten for en vellykket emisjonen økte. Forfall i desember 2016 gjorde ikke akkurat Funcom veldig attraktiv for nye investorer…

Ikke helt enig :slight_smile:. Jeg tror det var fordi at han hadde Funcoms arm på deres rygg. “siste sjanse” som du sier tror jeg bare er våre tanker. 3 års utsettelse, kunne lett vært 1 eller 2 år utsettelse for å legge mer press på Funcom med tanke på tilbakebetaling. Men, det ble altså 3 år. Jeg tror det ble 3 år fordi det er en obligasjon verdt mye mer (for Jebsen altså) enn dersom utløp i 2016 eller 2017. Dette er business og Jebsen har slik jeg sett det vært tolmodig og manuvrert seg til et verdipapir som kan bli verdt flere milliarder dersom Funcom noen gang skal bli priset i nærhet av tidligere. Dette har lite med “snill” eller “siste sjanse” å gjøre. Det er nok bare vår psykologi? Dette er god business.

Hvorfor tvile når det er enkelt å sjekke hva han har gjort ? :wink: Alle salg er gjort samtidig med at han har benyttet seg av warrants.

Nexus Capital AS, et selskap i konsernet Kristian
Gerhard Jebsen Group, som eies av Hans Peter Jebsen
med famile, solgte 24. januar 2014 en million aksjer
i Funcom N.V. til kurs kr 5,42. Etter salget eier
Nexus Capital AS 10.950.525 aksjer i Funcom N.V.

Nexus Capital AS, et selskap i konsernet Kristian
Gerhard Jebsen Group, som eies av Hans Peter Jebsen
med famile, solgte 28.februar 2014 en million aksjer
i Funcom N.V. til snittkurs kr 5,57.

Nexus Capital AS, et selskap i konsernet Kristian
Gerhard Jebsen Group, som eies av Hans Peter Jebsen
med familie, solgte 2.mai 2014 450.000 aksjer i
Funcom N.V. til snittkurs kr 4,96. Etter salget
eier Nexus Capital AS 9.500.525 aksjer i Funcom N.V.

2 Likes

Flott att du satte meg på plass der, pluss att du tok deg bryet med å finne salgene til Jebsen :grinning:

Ser jo att Funcom er Jebsen sin gullgruve :slight_smile:

1 Like

Bare hyggelig. Har jo fulgt FC noen år så har brukbar oversikt på det som gjelder bonds/warrants++ :wink:

3 Likes

Flott å følge Funcom i dette forumet, seriøs diskusjon, og ikke minst en god og vennligsinnet tone.

5 Likes

Like fullt, har du et konvertibelt papir med utløp om 3 år, så øker verdien med årenes løp når aksjen og driften trender opp. Dette på generel basis. Funcom ble guidet til positiv drift i 2016 av annual report.

Eg trodde det var idag rapporten kom, får gå på jobben likevel da

8 Likes

Du skal følge webinaret du også :slight_smile: Imorgen får vi forhåpentligvis mer kjøtt på beina både ifht til det ene og andre, tenk om de kunne kommet med løsning på finansene, annonsering av nytt spill og video :smile: (ja, jeg tror på julenissen)

2 Likes

Liker at de er i samme boothen som Epic :slight_smile:

4 Likes

Jebsen lånte vel også ut aksjer i forbindelse med YA drawdown også ? (selv om det ikke er insidesalg da naturligvis).

Temmelig avgjørende om de kommer med nyheter rundt finansiering i morgen spør du meg, de ønsker jo å kunne lansere CE (i allefall early access) i løpet av 2016. Det er jo gått noen måneder siden de den 29.1 signaliserte hvor mye de trengte for å kunne utvikle spillet frem til tidlig lanseringsfasen.

Resultatet er med denne bakgrunn ikke så relevant, forventer rundt 0. De har hatt et par greie måneder med TSW salg, men jeg tror de har pløyet (det de kan p.t. i allefall) inn i utvikling av CE. De må vel uansett ha noe å vise frem til potensielle emisjonsdeltakere her.

1 Like

Jeg tror vi får oss noen overraskelser i morgen! K

3 Likes

Ikke en eneste post av Bagger så langt i dag…
Som vanlig skal han sier at han var ut på reise, og hadde ikke noe internet!
Dere vet hva det betyr.

2 Likes

hva betyr det?

Det betyr at han er ute på reise uten tilgang til internett :wink: Lenge siden jeg har reist en plass hvor det var umulig å få tilgang til internett selv om jeg var på et sted med dårlig dekning på mobil + elendig internettforbindelse i jun/jul 2012. Litt drid siden det var da tsw ble lansert og selv om jeg kom meg ut med en grei gevinst så kan jeg ikke legge skjul på at det ble den dyreste ferien jeg noen gang har hatt ( og sannsynligvis kommer til å ha ).

3 Likes

Basert på tidligere kvartalsrapporter så skjønnerjeg hvorfor mange selger seg ned før i morgen, selv om det ikke ser ut at det skjer foreløpig.

Jeg mener vel også at det ikke viktg hva resultatet i morgen sier, selv om jeg selvfølgelig skal legge ekstra vekt og trykk på om det blir positivt, og forklare uviktigheten av ett dårlig :wink: I morgen er det prosjektet Conan Exiles jeg vil vite mer om.

Noen som husker noe fra de tidligere kvartalsrapportene før en lansering, om det tradisjonelt kommer noe snacks / info i morgen?

2 Likes

Jeg må innrømme at jeg har delte erfaringer med å sitte full-lastet over rapport fra Funcom. Jeg forstår de som reduserer litt før rapport. Da får man heller springe etter hvis rapporten er god nok og man vil øke eksponeringen igjen.

1 Like

Jeg sitter lastet til rapporten er ute! Hadde det vært litt andre omstendigheter ville jeg nok solgt ned litt men jeg føler det blir for risky og satse på at rapporten blir dårlig! Med detta frisyre votingen etc så tror jeg det kan komme en ganske tidlig early accsess av CE ! Som de signaliserer i samme avstemningen :open_mouth:
Så mye av fokuset på morgendagens rapport vil nok være rundt CE og det blir fort dyrt og hente inn ett event rally som skulle komme! Med lavt snitt kan jeg bli med langt ned før jeg går i null så det får jeg heller bare stå i med! Opp skal den i sommer uavhengig av morgendagens rapport! Får bare håpe de kan komme med emisjon snart slik at den er ute av verden!

4 Likes

News any1???

Jeg har solgt før Q1…

Vil vite mer før jeg kjøper.

Bommer sikkert, bryr meg ikke, har tjent bra med pæng og det er alt som betyr noe.

8 Likes