Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

27/05-2016 08:19:39: (FUNCOM) Flaggemelding Funcom ASA
Fond forvaltet av Storebrand Asset Management AS har
blitt tildelt 18 181 818 aksjer i den rettede
emisjonen 26. mai 2016 i Funcom ASA . Dette tilsvarer
en eierandel på 19,72% av dagens registrerte
aksjekapital på 92 208 134 aksjer før emisjonen. Etter
den rettede emisjonen på 95 970 000 aksjer og
konvertering av konvertibelt lån med 42 777 778
aksjer er registrert vil fondets tildeling tilsvare
7, 87% av totalt 230 955 912 aksjer i selskapet.

Jeg har eget 800 nummer for spåing av aksjekurser. 99,- / minutt!!

7 Likes

Ja. Normalt gjør man det, så kommer det link til hvordan man tegner seg for de rettene man har.

2 Likes

Mer håp kanskje? Jeg tror vi de neste ukene skal opp til samme verdi som før emi, minimum. Selskapet er jo mye bedre stilt nå enn før, til tross for rævkjøring. Mer edruelige typer som feks Christian skal inn nå fremover, risk er mindre :slight_smile:

Edit ; takk for svar

1 Like

Joda men i dag vil nok mye aksjer skifte hender. Og vil tippe at en del som kun har handlet basert på investtech sin anbefaling selger unna. Hegnar har vel malt fanden på veggen med kost i begge hendene as usual!

jeg tok de 20% jeg tjente fra i går til i dag.

Blir spennende

SELG SELG SELG til meg på 0,95!

4 Likes

Ikke så grådig nå, Du kan være med meg og bunntråle 10 Juni når emi aksjene blir sluppet. Tråleren er stor og det er plass til fler :wink:

1 Like

de selges ikke på billigsalg fra meg i hvert fall :slight_smile:

Nå kan vi vel konkludere med at det er en short ute som ble satt i går, enten av noen som var med på emisjonen eller tredjepart. Det er kommet noen aksjer ut fra NEO i dag også, men bare smårusk, så det blir spennende å se om de er ferdig solgt nå.

Men Jebsen har selv ikke solgt noe siden det ikke er flagget noe fra ham. Så Jebsen har ikke kommet så veldig godt ute av dette, han har betalt 1.55 per aksje når andre har betalt 0.55 (riktignok ved å konvertere lånet der han har fått en dollargevinst).

Aksjen burde ligge i rangen 0.55-1.55 fremover.

Mistenker at du heller ikke tegnet det for en million aksjer + igår :wink:

RT??? Any1?

Teoretisk så kan de som har deltatt på emmisjonen shortselge nå ( om de får lånt aksjer) for å så levere dem tilbake når de får sine 10juni.

Man trenger ikke flagge heller når man gjør det sånn.

1,17 er rt nå

Takk! :slight_smile: prøver meg på 100k til

Jeg det virker jo utrolig hvis en tredjepart skulle ta sjansen på å shorte såpass mye og ikke kan dekke inn med emisjonsaksjer.

1 Like

Du vet at netfonds gir gratis RT? Har du bankid tilgjengelig tar det deg ca 45sekunder å mekke.

1 Like

lykke til, det blir neppe noe problem, eg ville ha ventet med å kjøpe dei 100k, men det er meg :slight_smile:

1 Like

Ligger i badekaret på tlf. Sovet 2.5 time i natt etter at 3 mann i butikken vi eier prøvde å rævkjøre oss 2 andre. Så har måttet flytte mye varer hjem

2 Likes

Snitter ned, tar med meg det jeg får 10 juni også. Tror det kan bli meget pent med 5-600k aksjer mot release :slight_smile:

Skal bare få hivi ene bilen på finn så har jeg par hundre til å investere i aksjer

2 Likes

Ble ikke noe kjøp på meg i dag heller, venter til neste uke og ser an situasjonen.

2 Likes