Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Pass deg for Gig nå. Der blir det trykt mye aksjer fremover. Mistenker at den skal nedover :point_down:caset har jeg trua på men tror den skal under 3 en runde til

4 Likes

Må kanskje skrive klart ifra hva min intensjon som Funcom investor er, etter som jeg tror noen misforstår.

Jeg er ingen flink trader, så bølgetopper og daler finner jeg ikke til den grad at jeg i lengden tjener mye penger på det. Jeg kjøpte 500 000 aksjer med snitt på 1.65 og har sittet i rangen 470 000 - 530 000 siden da. Min intensjon har hele tiden vært å være langtidsinvestor i et selskap som få folk tør å være det. Jeg er ikke særlig forbannet over verditapet på mine aksjer, når jeg er sikker på at jeg får igjen pengene om jeg vil det bare jeg venter lenge nok. Forbannelsen ligger i utførelsen og som flertallet påpeker, hånet som er vist mot Funcom aksjonærer. Før emisjonen nå blir ferdiggjort og aksjene utdelt er Funcom en aksje hvor max 48% av totalt antall aksjer i selskapet er medlem av Topp 20. Med andre ord en aksje som er full av småaksjonærer som alle har troen på selskapet. Antall aksjer som er omsatt de siste 6 månedene viser dette godt.

Dette er hovedgrunnen til at selskapet er verdsatt til prisen det er idag.

Ta en titt på alle andre aksjer på Oslo Børs og du vil finne et stort antall selskap utenfor oljesektoren som alle er priset på forventninger, i selskap som er verdt lite om ingenting.

Denne gruppen kan være er satt opp av kortsiktige kyniske investorer som er ute etter en rask gevinst. Eller investorer som har troen på langtidssuksess… Uansett hva slags investorer de er så er prisen på emisjonen, antall aksjer i emisjonen(alle mulige tilgjengelige), krav om konvertering for å slippe flagg, krav om lock up fra å konvertere resten før 30 dager etter release av CE, krav om lånet av aksjer for å dumpe kursen etter handelsstart(hvis det var Jebsen er loven at det skal meldes når flaggene passeres og ikke når han måtte føle seg ferdigsolgt som noen her mente). Alt dette er bortsett fra kravene om konvertering alle i seg selv et hån mot Funcoms aksjonærer. Men samlet er dette ikke kun et hån, men et glimt av kapitalismens mørkeste sider.

Det er et vitne om avtaleskapere som ikke bryr seg om Funcom en eneste plass og at Funcom nå går ut å sier at dette er eneste utvei når det er klart at heller ikke topp 5 aksjonærer har vært kontaktet angående emisjonen syntes jeg Rui Casais burde holde seg for god for å kalle dette beste alternativ og heller holde seg til fakta som er, at det er fantastisk at selskapet nå er finansiert og at fremtiden er sikret. For der er jeg helt enig, dette er tilfelle.

9 Likes

Jeg mistenker att Bagger har konto hos Pas, på fredag så handlet PAS slik
Kjøpte 1,240,203
Solgte 1,241,355
Totalt Minus -1152 Aksjer.

Forsøk på pump som ble til dump da aksjen resignerte ned igjen etter topp på 1,2+++

1 Like

Takk for tipset, får se den an noen uker.

Har du tallene for PAS på Torsdag også, det er denne dagen jeg snakker om.

Nei, får ikke til å se fra Torsdag, kanskje noen andre her som er flinkere enn meg på slikt :smiley:

Torsdag 26. mai.

PAS
Buy 1 917 863
Sell -2 411 811
Net -493 948

NEO
Buy 100 000
Sell -8 889 705
Net -8 789 705

NON, DNM, SKBN store nettokjøpere.

3 Likes

Oppdatert denne også

Ca 68M aksjer som vi ikke helt har styr på hva skjer med fremover. I tillegg har vi 15M i rep emi.

Edit: 11.1M hvis vi tar bort Jebsen sin andel.

Tror du Jebsen tar sin del av de ?

1 Like

Vil nå tro at det finnes mer enn nok kjøpere til en repareringsemisjon i størrelsesordenen 30m aksjer. Når dette er satt som et tak for denne emisjonen kommer nok dette til å bli tilfelle.

Men siden dette er snakk om en emisjon som i utgangspunktet er til for å hindre for mye utvanning, så vil ikke disse være noe vi kan regne med skal ut fort

2 Likes

Det tror jeg. han slipper akkurat unna budplikt om han gjør det.

Nesten så det hele var sammensatt perfekt for det, så akkurat vil han være innenfor

2 Likes

Men det står vel i meldingen at det er ca 15mill aksjer som vil være i rep.emisjonen ?

"As stated above, the Company intends to initiate a
subsequent offering of approximately 15 million Offer
Shares (the “Subsequent Offering”) in order to reduce
the dilutive effects of the Private Placement.

The issuance of Offer Shares will be made pursuant to
the abovementioned Board authorisation to issue up to
130 million new shares. However, the Board will not
issue more than 30 million new shares under this
authorisation, of which up to 15 million shares will
be Offer Shares and up to 15 million shares may be
issued for general company needs, including issuance
of shares following exercise of options.

2 Likes

Ja tror dette er nøye gjennomtenkt.

2 Likes

Hvor stor eierandel hadde Jebsen før emisjonen? Vi kan trolig ta bort disse fra regnestykket.

1 Like

Rett over 26.5%.

2 Likes

Det blir bare 11.1 til andre aksjonærer.

1 Like

Ja, beklager. Kun 15m til repareringsemisjon… Det er jo helt ut av denne verden liten repareingsemisjon…

1 Like

Da kommer spørsmålet, hvorfor er det da forespurt 100m ekstra aksjer i AGM… Opsjoner er da ute av det bildet

1 Like

Hvis markedet sluker alt på 1.10 kr så har det vært kjøpsvilje til det dobbelte av emisjonen. Ikke akkurat en god gjennomføring dersom dette blir tilfellet.

3 Likes

Spørsmålet er jo om kjøpsviljen hadde vært den samme hvis ikke Jebsen hadde konvertert 7700 TUSD i gjeld og låst konvertering av resten ut året.

2 Likes