Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom tar opp nytt lån

ob:

As previously communicated, Funcom N.V.
(the Company) is planning a share issue with the
purpose of raising capital for the development and
marketing of Conan Exiles, as well as the execution of
the overall Company strategy. As part of this process
the Company is compiling the required prospectus
documentation for the contemplated equity issue.

Pursuant to this activity and in order to offer the
Company more flexibility, the Company has now entered
into a short term loan agreement with KGJ Investments
S.A., SICAV-SIF for the amount of USD 500,000 to
support the operation of the business during this
period.

This loan will be repaid in full once capital is
raised from the share issue.

Badhoevedorp, The Netherlands, 13 April 2016
Funcom N.V.

This information is subject to the disclosure
requirements acc. to §5-12 vphl (Norwegian Securities
Trading Act)

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=399085

11 Likes

Bra! Da er ting på gang. Og det er bra at de melder om dette, så vi slipper å finne ut av det i neste q-rapport.

5 Likes

Dette er jo helt etter hva vi snakker om, perfekt. Postet på HO av undertegnede i går.

Funcom skal kun fokusere på å lage ett best mulig spill, vise det frem og så hente penger, det er veien. De har tydeligvis penger, eller jobber gjengen gratis? Hvor kommer pengene fra? Salg av TSW? Arbkapitallån fra hpvedeier? Who knows?

Dette har vi jo visst her på tekinvestor.no :wink:

8 Likes

Flott! Det var det jeg antok siden de har tatt seg så god tid med emisjonsprosessen. Nå får de enda bedre tid og mulighet til å sette den på en enda høyere kurs

:slight_smile:

5 Likes

Da tenker jeg det kommer til å gå slag i slag med videoer, facebook oppdateringer og generell hype fra Funcom fremover

:wink:

5 Likes
  • Og her er teksten som bekrefter at de har problemer med å få gjennomført emisjonen omskrevet som “at det tar tid å få frem dokumentasjonen”. Normalt settes emisjoner raskt etter at behovet er kommunisert i børsnoterte selskap og enhver som har lest et emisjonsprospekt vet at dette ikke er et spesielt omfattende dokument. Har ingenting med kursen å gjøre, Funcom hadde emmitert på hvilken som helst kurs bare de hadde fått inn penger nå.

  • Bekrefter også det jeg skrev i går om at de sannsynligvis allerede har tatt opp et lån da kassa ellers ville vært nærmest tom ellers, forutsatt kontantforbruket i Q4 så holder dette lånet ca 1.5-2 mnd til om de er forsiktige.

Skulle de få til en emisjon så vil aksjen kunne reprises, alternativene er dystrere.

Det er vel en kombinasjon av problematikk rundt gjeld/konverteringskurs, selskapets tidligere spill og økonomien i disse som medfører vanskeligheter.

Sannsynligvis vil CE bli lansert senere enn forventet da de var klare på at emisjon var nødvendig for å kunne utvikle dette spillet og at kronene de nå har fått inn primært vil måtte gå til drift og løpende forpliktelser og ikke kan verken i kraft av størrelse eller hva som er forsvarlig brukes til utviklingen av CE, men noen videoer vil de alltids kunne produsere/lansere.

3 Likes

Kan vel strengt tatt ikke leses som en positiv melding dette, mer som …

“Vi har ikke klart å få til emisjonen vi trenger for å kunne utvikle Conan Exiles enda etter to og en halv måned, men har fått et nytt lån for å kunne drive videre en stund mens vi fortsatt sonderer mulighetene”…

En positiv melding vil være en melding om at en emisjon er gjennomført og vil kunne bevege kursen alt etter emisjonskurs og øvrige detaljer.

3 Likes

Så å markedsføre spillet for å øke interesse fra investorer er dumt? Vi er totalt uenige, greit nok det. Hvorfor i all verden skulle de gjennomføre emisjon nå uten å ha vist noe, hvem vil være med på “putt inn penger her, det blir knallbra”?

6 Likes

Kommer til å bli rally idag, på med brilla

2 Likes

De sier med så mange ord at her skal det hauses og deles en del info noen uker før emisjonen kommer. Dette mener jeg helt klart vil få mange til å kaste seg inn i aksjen nå for å sitte på opp noen hakk. Dette til og med før noe har blitt vist.

Jeg begynner å bli litt mer skeptisk nå, dessverre. 0.5M USD skal nå betales tilbake ASAP etter emisjonen. Jeg hadde håpet på et litt større og langsiktig lån fra Jebsen. Det virker som om det dessverre er svært vanskelig å samle inn nok kapital for øyeblikket. Her trengs det info fra Funcom som kan overbevise potensielle investorer. Og det kan godt komme det.

2 Likes

Dette var jo akkurat som noen av oss trodde. De låner litt for å ha nok til de får hauset opp kursen.

Supert :smile:

2 Likes

Det er nettopp dette som vil skje nå. Jeg fatter ikke hvordan noen fortsatt kunne tro at Funcom ville kjøre emisjon uten å selge inn salgsprospektet sitt først. Det er helt utenkelig. Jeg sier bare…Hipp! Hipp! Og flaks at jeg økte på beholdningen på 2,03. Fatter ikke hvor heldig jeg er med timing hele veien. Må ha gullhår i ræva, men finner det søren ikke!

3 Likes

Det er vel vanskelig å få investorer til å bli med på emisjon før de har vist noe av spillet. Nå får de litt tid til å vise fram hva de har og vise potensialet til spillet. Jeg tror det blir lettere å få til emisjonen når de har noe håndfast. Nå må Funcom spille kortene sine riktig, så får de satt emisjonen om kort tid.

1 Like

Jebsen ønsker sikkert ikke at emisjon setter på dagens nivå men på 4-5.
Han lånner penger til Funcom slik de klarer å komme med nok info til markedet.
Som jeg sa i går er det selvføgelig at de klare ikke å henter 10m usd med 4-5 bilder på FB…

2 Likes

Synes dette var ett meget klokt valg fra Funcom, hva er vitsen med å sette en emisjon nå å få massiv utvanning. Jeg tror Funcom regner att de med ganske stor sikkerhet, kommer til å slippe ett spill som kommer til å treffe dagens spillmarked med stor interesse. Hvis dette er riktig (noe det selvsagt er), kommer kursen til å være mye høyere nærmere release. Lommeboken til potensielle investorer kommer til å være mere åpen da enn den er nå, når de ser att det er virkelig stor interesse rundt CE. Dette er jo også aksjonærvennlig da utvanningen blir mye mindre, om de har blitt presset til å gjøre dette valget grunnet vansker med å stable på plass emisjonen eller ikke spiller ikke så stor rolle. Jeg tror att både aksjonærene og Funcom tjener på dette valget på sikt.

2 Likes

Som min venn i Skodje ville sagt. Ditta kan ej lika!!

De har såpass ståltro på at emisjonen går på skinner, at de velger å skrive at lånet blir betalt tilbake med en gang. Dette er jo ikke absolutt nødvendig å melde til markedet, men her er de altså åpen på det, og har virkelig troen på at prospektet blir så bra at dette lånet ikke har betydning.

Det er bare å sette seg.og følge med på moroa framover. 2 spill til skal annonseres i 2016 har Funcom sagt. Tipper det skjer snart.

4 Likes

Ja, men er problemet Jebsen sin konverteringskurs og kravet om at han ikke får lov til å konvertere før release, hjelper det nødvendigvis ikke på emisjon-lysten at kursen er enda høyere.

En annen måte å tolke dette på er at Jebsen hadde tilbakebetalingen som et av kravene til at de fikk låne pengene nå og da må de jo selvsagt informere om det :slight_smile:

1 Like