Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - tegning av aksjer i "reparasjonsemisjon"

Det er så mange spørsmål rundt dette emnet at jeg drister meg til å lage en tråd. Det vi nå må få klarhet i er, i første omgang:

  • Når bekreftes/avkreftes det om det blir en emisjon?
  • Når er tegningsperioden?
  • Hva blir emisjonskursen?
  • Hvem/Hva/Hvordan?
  • Hvor mange aksjer kan jeg tegne meg for?
    Vet at mange av disse spørsmålene ikke har gode svar enda, men kan jo svare her etter hvert som vi vet. Kan også være en idé å skille mellom hva vi vet, og hva som er antagelser.

Linker som belyser saken:


http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=4037244

8 Likes

Kommer ett elektronisk skjema i VPS postkassen, slik at jeg kan fylle inn eventuelt om jeg ønsker flere i fall noen ikke benytter seg av sjansen?

Normalt får du brev i VPS postkassen med link til megler ( kan være anderledes her). Man følger da linken til megler, og legger inn konto hvor aksjene skal dumpes, antall man ønsker og konto hvor man skal betale fra.

2 Likes

Jeg tenker vi får svar på dette etter GF, 30. Juni. Der skal de godkjenne at Funcom kan utstede aksjer til dette. Før GF har de ikke mulighet til å utstede flere aksjer.

3 Likes

Vet noen hvordan det fungerer med rep.emi hvis man har nordnet zero konto?

Hvordan deltar jeg i en emisjon med Investeringskonto Zero
Har du en Investeringskonto Zero eller IPA Zero skal du svare til Nordnet og ikke til emisjonsinstituttet. Dette gjør du da på følgende måte: Velg menypunktet “Min konto” og “Mine Corporate Actions” eller “Øvrige Corporate Actions”. Her finner du all informasjon om emisjoner, oppkjøp og annet som pågår nå. Her finner du også tidligere Corporate Actions du har vært involvert i, samt gamle svar.
Det er viktig at du har nok penger tilgjengelig på kontoen din den betalingsdatoen Nordnet har satt for emisjonen. Har du ikke nok penger tilgjengelig på kontoen din kan Nordnet nekte tegningen. Informasjon om betalingsdato finner du på samme side som du svarer på emisjonen til Nordnet. Gå til menypunktet Min konto og Mine Corporate Actions.
Dersom det er en nyemisjon kan du kun delta i denne med en Aksje- og fondskonto.

https://www.nordnet.no/kundeservice/start/selskapshendelser-corporate-actions/emisjoner-og-tegningsretter.html

7 Likes

takker og bukker:)

Hei, her er svar jeg fikk.

Hei Ole

Jeg bare lurte på det med emisjon som var snakk om 15m aksjer til 0,55 er det vi som hadde aksjer den 26 mai som får anledning til å melde sin interesse eller er det de som sitter på aksjer den 10 juni ?

Hi,

More information about the topic you are bringing up will arrive soon.

Regards,
Ole Schreiner
EVP Business Operations
Funcom

4 Likes

Paddy80 i generell diskusjon:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=4037244

KAPITALENDRINGER / UTBYTTEOPPLYSNINGER
Informasjonspliktige opplysninger

Key information relating to the conditional subsequent offering to be carried out by Funcom N.V.

Reference is made to the Company’s announcement on 26
May 2016 regarding a Private Placement of 95,970,000
new shares at a subscription price of NOK 0.55 per new
share and a Debt Conversion of USD 7.7 million into
42,777,778 new shares at a conversion price of USD
0.18 per share.

Following the conditions set forth as part of the
private placement, the Supervisory Board of Funcom
N.V. has proposed to complete a subsequent offering of
15 million new shares. The subsequent offering is
subject to shareholder approval and a prospectus being
approved by the Netherlands Authority for the
Financial Markets and published by the Company. All
details about the subsequent offering will be set out
in the prospectus, expected to be published on or
about 10 June 2016.

Key information in relation to the conditional
subsequent offering:

Date on which the terms and conditions of the
subsequent offering were announced: 26 May 2016
Last day including right: 30 June 2016
Ex-date: 1 July 2016
Record date: 4 July 2016
Date of approval: 30 June 2016
Maximum number of new shares: 15,000,000 shares
Subscription price per share: NOK 0.55

This information is published in accordance with the
requirements of the Continuing Obligations.

Any enquiries may be addressed to: [email protected]

Badhoevedorp, 8 June 2016
Funcom N.V.

This stock exchange notice is published pursuant to
the disclosure requirements set out in section 5-12 of
the Norwegian Securities Trading Act.

Hva betyr dette, om vi kan få en forståelig oppsummering av noen som virkelig skjønner det?

At vi som ikke deltok i emisjonen får jævlig lite aksjer :grin:

1 Like

Du har sikkert fått svar, men de som eier aksjer 30. juni får delta. Eneste grunn til å delta på repemi om det skal monne litt er hvis majoriteten ikke tegner slik at man selv kan overtegne. Eier du 15000 aksjer så kan du tegne ca 1000 blir det vel.

1 Like

Var sånt jeg hadde håpet å slippe i denne tråden. I “generell diskusjon”-tråden tar det så utrolig mye tid å grave frem den infoen du søker, når du må søke gjennom tusenvis av poster med sutring, haussing, baissing og utrop.

Harde og kjedelige tall, datoer etc. hadde vært å foretrekke.

2 Likes

Eier du aksjer 30juni, så får du 0,06 tegningsretter PR aksje du da eier.
Det går da på totale aksjer i funcom etter emisjonen, å ikke Dei 92 millionene som var Før emisjonen.
Det som funcom kaller rep emi, er da egentlig bare symbolsk dumhet, men Dei får jo inn 7MNOK.
Ett eksempel på hvordan en griseemisjon Gjøres

4 Likes

Unnskyld. Skal holde meg for god for det :slight_smile:

1 Like

Her er eksempel på hvordan det kan Gjøres med tegningsretter.

Fra nom med egen ticker nom t

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=403779

2 Likes

Har vi sett bunnen for denne gang rundt 1.40? Bildet postet i går kveld på Twitter, looking good…

Hva mener du med denne gang? for idag? Kanskje?

Tror de fleste som er seriøse her inne blir overrasket om bunnen når alle emmi aksjene kommer er 1,4.

3 Likes

Det er det som blir så bra :wink:
Edit: Forresten, definer seriøs.
Hadde jeg hørt på de seriøse så hadde jeg ikke fått kjøpt en dritt på 1 krone etter emisjonen, jeg ville heller ikke hatt over 30% gevinst på Funcom siden nyttår, til tross for at jeg satt over emisjonen.

2 Likes

Noen som har fått noen mulighet til å tegne seg i innboksen?

1 Like