Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Den var positivt teknisk og det hjalp også lite ser man i etterkant. Shortingen gjør underverker. Kjøpte 1000 på 19.42, holder meg til taktikken med kjøp på hver 40-50 øring ned. Godt ikke kjøpskontoen går tom snart (sarkasme) :rofl:

1 Like

Har du vurdert å kjøpe på vei opp i stedet for på vei ned?

2 Likes

Blir vel hipp som happ det med mindre jeg går tom for penger før det snur :hushed:

1 Like

Og kjøpe på vei opp betyr vel også at man kjøper først når man når en bunn? Når er det? Og hvis man ikke brenner alt på denne bunnen, så havner man like fort i situasjonen jeg er nå med å snitte ned?

Du kan kjøpe hver 50 øre oppover

Når man er inne i en aksje til snitt pr i dag på 20.7 så faller det for meg mer naturlig å kjøpe slik som nå når shorterne er inne. Om feks kursen skulle gå opp 1 krone ila ett par dager så kan det hende jeg selger “to tidligere kjøp” for å realisere litt på disse om shorten fremdeles står selv om dette resulterer i realisert tap totalt sett.

Men tenker du at om feks kursen i ett normalscenario går fra 19.42 til 19.90 at det blir ett positivt momentum man kjøper på?

Jeg har gjort som Paddy flere ganger før, med suksess. Men står selv inne med bare 1/3. Som egentlig er 100% siden resten snart skal til Skatt Vest. Men har heldigvis en del mer enn det på vei inn. Så ligger i rute til å øke litt i august. Jeg tror august/september blir bra måneder i Funcom.

11 Likes

Brudd under støtte i dag, men ubetydelig volum. Får nok en bedre indikasjon på videre retning i morgen, men jeg vil si det lener mot bearish.

Om man skal ta formasjonen i betraktning kommer det ikke til å stoppe på 17.

3 Likes

Hva ser du på som starten på den HS?

Må berømme deg for å ha tidlig identifisert formasjonen, og så langt truffet bra. Til tross for at mange har ropt høyt om hvor urealistisk det skulle være å gå ned mot 19,0 gitt FA, så har du holdt deg nøytral i din analyse.

Hva er (etter ditt syn) potensiell kurs på nedsiden gitt din analyse/chart over ?

1 Like

Mål avstanden fra toppen av “hodet” ned til halslinjen. Legg denne avstanden fra halslinjen og nedover. 14.80 får jeg, men det kommer litt an på hvor “hodet” og “halsen” er i ditt chart.

4 Likes

Ligger det ikke en del støtte i 17,6/7 området?

Det er bare 55% av HS som når target iflg http://thepatternsite.com/hst.html, så det er jo relativt sannsynlig at det stopper lenge før vi bikker under 15 kr. :wink:

1 Like

Det er her man også burde vektlegge en annen metode som er vel så relevant som teknisk analyse. #Nøffsedd

Om det bikker 15 selger jeg bestemor!!

55% sjanse for at du selger bestemor mao! :smiley:

4 Likes

Snu litt på det, hvis vi kommer så langt ned som TA indikerer, så kan du bruke det bunnpunktet til å handle ifht din FA.

1 Like

Det er ingen harmoni ifht target teknisk og reell verdi, slik sett har ikke kursen noe så langt ned å gjøre. Det er derfor det er så tøft å svelge dette med shorten og hvor hardt den rompekjører. Om teknisk hadde vært det bærende i aksjer ville alle vært tradere og man hadde slått ihjel hverandre. Få kan treffe den tekniske bunnen, derfor må man kjøpe ut fra reell verdi og bruke teknisk som annenhåndsinfo i min verden. Algoer som jobber som nå kan for alt vi vet være programmert til å danne formasjoner for å styrke sin hensikt, det er de nok sofistikerte nok til vil jeg tro. På en annen side finnes det i andre aksjer dekning av selskap som indikerer verdi og mer langsiktige eiere som ville forhindret slike tilstander som nå. Når i tillegg fundamentalister lar seg påvirke til å bli tradere styrkes slike svingninger ytterligere.

2 Likes

Om noen skal snitte ned, eller venter på inngang ville jeg anbefalt å følge med på følgende:

Brudd opp av 19(avvent til brudd er bekreftet, kan være pullback)
Test av støtte 17(kan snu opp her)
Kursmål HS 14(nær 2års stigende støtte)

9 Likes

Om det blir brudd opp av 19 så må man avvente med å kjøpe til den har passert 19 og bekreftet i etterkant. Da kan man ikke kjøpe nå?

Ifht test av 17 så kan man heller ikke kjøpe før man ser utfallet av hva som skjer her og om den tester og snur opp, hvordan skal de som avventer få kommet seg inn før kursen skyter opp på dagens volum?

Om man tror det snur på 17, burde man ikke begynne å kjøpe når den bikker under 18 og nedover? Hvis alle. Skal inn i overkant av 17 etter bekreftet støtte så kommer man seg kanskje ikke inn før den er langt over 18 igjen?

1 Like