Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

1.25 er ganske passelig… så lenge folk vil selge der… Og så 1.20 så lenge folk vil selge der…

Du må lære deg strukturer handelen din :stuck_out_tongue:

Folk selger ut av mange grunner… Og da gjelder det å være der med en hjelpende hånd når det skjer :smiley:

Stopp opp litt og se på alt vi kakler om, vi er faen i meg verre enn en skokk drita fulle afroamerikanske berter med attitude. Ingen er bedre enn neste, kan vi ikke bare holde kjeft og slutte med alt pisset. Gordon med sine millionkjøp /eller ikke?! Onns aka Billy Walsh med “trykke på knapper for å bare irritere” syndrom, pluss oss andre. Nå kan vi snart spille The Park og se om Funcom er inne på noe. Vi finner alle ting på nett som taler vår fordel, og hvordan salget er og blir vil tiden vise. Litt av ett kvalitetsforum dette er blitt, verre enn HO! Hadde jeg vært admin så hadde jeg fjernet ytterpunktene til fordel for alle de andres velbehag kanskje… Dritt lei…

11 Likes

Enig i det… Hva er nytteverdien i å irritere/plage folk i et forum? Kanskje det blir mer trafikk av det? Skulle tro det blir mindre?

1 Like

Du også Gordon, du kommer med mye bra info og bruker mye av din tid på dine investeringer, men du kan gjerne ta deg ei bolle i ny og ne du også, jeg heier på alle som er allright og trivelige mot hverandre. Vi må være enige at vi er uenige. Vi kan være enige i at alle er interessert i å tjene penger på aksjer, mens hovedgrunn til at vi er uenige er at vi bla har forskjellig risikoprofil, samt at vi er forskjellige. Jeg VET Funcom kommer til å gjøre det greit fremover hva salg og neste kvartalsrapporter gjelder, EBIT blir god og mulighet for EBITDA blir allright ser jeg på med stor sannsynlighet siden mye av moroa er allerede av/nedskrevet. EDIT: Da jeg sier at jeg VET den blir god er at jeg forventer at det blir positivt resultat og at det er bra i utgangspunktet for Funcom gitt deres nåværende situasjon.

Det jeg ikke er sikker på er hva markedet forventer av The Park og salg. Hvis noen tror at The Park skal redde Funcom direkte og kjøper aksjer på bakgrunn av dette så er de fucked. Jeg mener at man kan kjøpe Funcom hvis man tror The Park indirekte kan redde Funcom, som vi har snakket en del om.

Så tilbake til all bitching og møkkprat oss i mellom, jeg synes det er helt greit at feks Holmes som tidligere var pro Funcom hva investering angår, i dag står utenfor, fordi da kan man se saken fra forskjellige vinkler og komme med argumenter mot - så lenge ting holdes seriøst. Og når Gordon kommer med sine anslag og prosjekteringer av potensielle salgsscenarioer av The Park, så er dette med å hjelpe oss og konkretisere hva sa og sa mye faktisk har å si på bunn.

Det er faen meg klart at hvis noen blåser opp salget og hoier og skriker når det går bra, så vil de som har ett annet syn hoie og skrike når det går ned. Man legger opp til diskusjonen og hvordan blir selv, men la oss holde det mer vettu enn det har vært noen ganger siste tiden, og la oss håpe Funcom kan bestå i mange år enda. Det er en NORSK spillutvikler som lager internasjonalt gode spill - burde faen meg vært subsidiert på samme måte som med bøndene! :smile:

6 Likes

Du kan spare deg for å bruke navnet mitt så mye… Jeg kan si deg en ting… Etter å ha lest posten din @Paddy så sitter jeg med 0 info vedr FUNCOM eller noen andre aksjer. Det er like mye pjatt som alt annet.

Når man poster om FUNCOM i en FUNCOM tråd så skal det være mulig å gjennomfør en diskusjon uten all bullshit som klanen står for. Ta en titt i StarBreeze tråden, vi FUNCOMere holder oss for gode til å lage egne baisetråder og poste tøv og tull… Det du poster her nå Paddy det aner jeg ikke hva er… Det er svada slik jeg ser det. Ga meg ingenting. helt unyttig i forhold til å investere.

Hva om alle tar seg en bolle… Ingen bruker tall, ingen prognoserer. Vi alle bare begynner å prate alt etter som om vi er inne i en aksje eller ute…? Ikke en jævel har takket ennå for de enkle betraktningene jeg delte 50% ned herfra om hvorfor FUNCOM vil hente seg inn… Det var tallenes tale som forutså det skiftet i kurs. Ingen melding kom, ingenting, det var kunn markedskreftene og du fikk det gratis av meg. Jeg var idiot erklert inntil aksjen begynte å bevege seg… da ble alt lekkert plutselig… Og nå igjen som dere må vente noen dager så begynner dere fan meg igjen.

Dere må vente noen dager mens The Park gir FUNCOM +en i Q4 eller ikke… Alt handler om dette… Hele foretningsmodellen til FUNCOM handler dette om… Snudde de skuta eller ikke… Så du kan da vel skjønne at det å synse regne over ting nå underveis er av vital betydning for noen som investerer. Selv om man har solgt seg ut så kan dere da ikke mene at det er lurt å plutselig ikke skal følge med eller forøvrig ikke kjøpe mer aksjer om man synes FUNCOM har lyktes med det de har gjort så langt… Din oppfordring Paddy om å regne mindre, er noe av det dummeste jeg har lest på en stund. Jeg begynner å tenke at jeg tar denne i mål på egenhånd.

EDIT: Måtte legge til denne til slutt :smiley: for å unngå moderering.

2 Likes

Du får se hva jeg skriver da mr sensitive!

3 Likes

Ydmykhet, uten det så får man 0 respekt mener jeg… (selv om man kanskje har rett)

2 Likes

Denne “klanen” som du så ofte snakker om er jeg stor tilhenger av, for å være helt ærlig. “Klanen” går ikke rundt grøten, pynter ikke på kaka, er stort sett faktabasert, og bidrar til å gi et nyansert bilde på diverse akjser her inne.

Som en hobbyinvestor er det nettopp den informasjonen jeg setter umåtelig stor pris på, og jeg kan ikke gjøre annet enn å oppfordre alle i “klanen” til å holde det gående.

Heyhey!

3 Likes

Veldig nær på å “like” det innlegget, men jeg er ikke sikker på om jeg har “pådratt” meg medlemskap eller ikke, og jeg vil jo nødig være så politisk ukorrekt at jeg skryter på meg en uberettiget tilhørighet.

1 Like

tipper alle her inne sliter med torsdag fylla!

1 Like

Haha, ser i hvert fall en som gjør det. Hvorfor sletta du det første innlegget med samme tekst? :wink:

Back on track nå gutta!

1 Like

just keep scrolling scrolling scrolling scrolling…

.

.
.
.
.
.
.
.
.

Det er slik jeg kommer meg gjennom innleggene…

5 Likes

Klanen har tatt en runde på dette og har kommet fram til at du kan få være med. Gratulerer!!

4 Likes

Men det er ikke bare slik at dere er så sinna fordi at dere har solgt nå da…? Samtidig så vet dere jo at jeg alene kan stoppe deres lek med lotto og håp om at FUNCOM skal ned. Jeg skal altså ha ganske mange aksjer selv om dere er sinna. Det kan vel være frustrerende det, at ting er så utenfor deres kontrol, men jeg tror ikke denne rabiatpostingen hjelper. Det er nå mine 0.02.

Ellingsen sier “We just hit a rather magical-looking 111,111 views on YouTube for our newest #ThePark video. A sign of good luck?” og så gjør vi oss klar for launchen. 10 000 kopier tror jeg allerede er solgt. Her er det bare å følge med.

1 Like

Det hjelper antageligvis på kommunikasjonen om du er litt klarere på hvem du snakker til @Gordon, tror ikke det er alle her som føler seg truffet.

1 Like

Der er jeg enig, du ser det samme hver gang funcom stiger i verdi, da rotter mange seg sammen og begynner med drittslenging, fremheve av kun det negative og alle er enige om at dette går åt skogen.

Der noen ser gråstein kan andre se gull.

1 Like

Ser The Park ligger på #106 nå. I hele ettermiddag har spill som var skrudd opp til -75% og -80% discount peist oppover listene fra avgrunnen. Teller 56 spill over The Park fra dagens startede salg (med over -40% discount… de på -33%,-25% osv… har jeg ikke telt). Det betyr i så mange ord at The Park selger akkurat like godt som tidligere i dag… Ligger på en korrigert 50 plass.

13/14 plass (#20 til #30): 7300 (modifisert også kalibrert mot SOMA og TSW)
14/15 plass (#50): 1500 (modifisert ned, antagelse at #50 plass gir ~125 000 NOK omsetning)
15/16 plass (#? ):

Pre Order Total Steam only = ~8800

EDIT: Følg med på TSW… ligger nede i avgrunnen på 300 plass nå… Denne bør begynne sakte men seint å migrere oppover om det er synergieffekter i FUNCOMs nye model.

1 Like

The Park - What is ‘The Park’?
Funcom sett 115 740 ganger

The Park - Teaser
Funcom sett 172 190 ganger

Salgslisten : nr 130

Oppdatert 0610

2 Likes