Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

Det stemmer… det er mer… arbeidsgiveravgift bla… Men 150k USD (lønn er bla i NOK for oslokontoret som jobber på TP) pr pers er vel snarer det du får 3 utviklere for. Ser og at du smører å i fasen de har mange utviklere på spillet, Blir store feil av det. TP er nok i utviklingsstopp 1 Nov… Da er utviklerne rett over på neste spill…

Ok, si 5 personer da med 500k i lønn inkl arbavgift osv, jobbet 6 mnd gir 1250k. Eventuelt andre investeringer?

Nei ikke 5. Bruk tallene FUNCOM har gitt oss og du komer til 3.75 hvis de 24/7 jobber eksklusivt på TP… Få årsverk er beuty av hele modellen, du kan ikke bare smøre på en ekstra fyr du uthuler du jo poenget her. Rund av til 4 så har vi tatt i. Du var selv inne på dette. Utviklerne jobber nok også delvis på andre ting i parallel for å oppnå maks effektivitet… Og skulle vi tatt med det i betraktning så ville årsverkene vært enda lavere… jaja…

937k da, ikke rare summen :slight_smile:

har di investert i noe mer av vesentlig kostnad?

Interkostrater er ofte minst det dobbelte av lønna. Da jeg begynte i min første jobb var den nesten 4 ganger lønna

gang summen over, fremdeles lavt

Jeg eier % i en større bedrift av børs… Jeg ser regnskap ofte… Jeg har selv hatt folk ansatt. 4 ganger er tull, det er 2 ganger og.


EDIT: Her er mer…

"Lønnsnivå - Spilldesigner

Som i de fleste kreative yrker er lønnen svært variabel, og dette er ikke en karriere man velger hvis målet er å bli rik.

Er du så heldig å få en fast ansettelse ligger startlønnen typisk på rundt 250 000 kr., men hos bedrifter i oppstartsfasen kan den godt være enda lavere.

Internasjonalt ligger gjennomsnittslønnen for spilldesignere på ca. 350 000 kr., og for en lead designer med erfaring på 6 år eller mer kan den komme opp på ca. 450 000 kr.

En ganske liten gruppe “superstjerner” ligger betydelig høyere enn dette, men det må understrekes at dette er anerkjente folk som står bak de aller største suksessene i spillbransjen."


Jeg regnet 400 000 pr årverk over, og runder opp på årsverkene og legger til 400 000 NOK ekstra på fluff… det holder i massevis.

3 Likes

http://www.proff.no/regnskap/funcom-oslo-as/oslo/data-og-tv-spill/Z0I3KIZ1/

35mnok på 47 ansatte i Oslo

2 Likes

Hadde ikke bare 47 ansatte i Oslo i 2014? hvor har du det fra… Jeg snakker heller ikke om lønna til Ellingsen, Schreiner, regnskapsfolka osv… Utviklere snakker vi om… Utviklere er billige, og du ser en nokså pålitelige referanser over.


Må å minne om at utiftene i Oslo nå i dag er betydelig ned til sammenligning for et år siden.

1 Like

Det står her:

http://www.proff.no/selskap/funcom-oslo-as/oslo/data-og-tv-spill/Z0I3KIZ1/

Bylos har jo jobbet med dette og drar sikkert opp snittet, mens de nyrekrutterte drar ned snittet. Men det kan gi en ball park figure

2 Likes

referansen fra studenttorget over gir deg alt du trenger og er spesifik pr utvikler. Schreiner, Ellingsen, Og en haug andre trenger du ikke på lasset medmindre du ØNSKER å kjøre breakeven for prosjektet i grøfta… men det kan jo faktisk være at det er der skoen trykker? :stuck_out_tongue:

Ragnar T som hadde 16 stykker på dreamfall Chapters flere år er i + med 100 000 solgte kopier. Du trenger ikke bedre referanse enn det.

1 Like

Hvis han tjener bedre enn bylos blir jeg rett og slett irritert :slight_smile:

1 Like

Det gjør han helt sikkert dessverre… Morten Larsen, er og der… Er noen andre leeches og… men disse skal IKKE inn på The Park sitt break even.

2 Likes

Hva skal betale disse lønningene da?

Ellingsen har sikkert jobbet overtid med tanke på alle de twittermeldingene som sendes ut

2 Likes

Kødder du med oss Holmes?

Spillene må jo tjene inn mer enn bare utviklernes lønninger dersom dette skal gå rundt?

1 Like

Så du tror at Funcom primært setter juniorutviklere på et prosjekt hvor de skal lære seg ny engine ? Jeg ville brukt noen som hadde litt erfaring.

3 Likes

Ja, men det som er interessant i dette caset er å finne hva tilleggskostanden ved utviklingen av TP er, for å finne break even og se hva som ksalk til på bakgrunn av dette for gi ok, bra eller kongeresultat. Eller skal vi dra med vaskekjerringer, firmafeser og annet fordi dette er også faste kostnader i Funcom?

1 Like

Ja , men tror ikke FC tar med det når de definerer et spill som cashflow positivt. Det er vel også derfor at spillene må gå bedre enn break even for at FC skal overleve.

Vær litt kul a Holmes, ikke være bitchy :wink: Tenk hvis de faktisk går break even på under 50k solgte,og tendensen viser tildlig at de selger 100k pluss, det ,må da være greit for alle å vite dette slik at man eventuelt kan kjøpe seg opp i Funcom og bli med på turen?