Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcoms nye Conan-tittel

Funcom skal utvikle flere Conan spill, men det er bare annonsert at et av de tre spillene som de skal jobbe med neste år er basert på Conan, de to andre vet vi ikke noe om enda.

1 Like

Jeg tror de bare har lest den pressemeldingen litt slurvete

2 Likes

lenge siden sist @Onns var bull i FC

1 Like

Har ikke kommet meg inn ennå i Fun, er litt seigt å trykke på kjøpsknappen etter det siste året med kursgrusing og dagens finansielle situasjon.

5 Likes

Hvis man tenker på at The Park

  • startet som et prosjekt for å lære Unreal
  • ble lansert 2 måneder før release
  • knapt kan kalles et spill ( “walking simulator” med ca 1 time “gameplay”)
  • basert på en relativt ukjent IP
  • laget av et lite team på 4-6 personer ( med litt ekstra hjelp på slutten )

og sammenligner det vi vet om det nye spillet

  • mye lengre tid til å markedsføre/bygge opp forventninger til spillet
  • vil være et mye større spill enn The Park og de har allerede drevet med prototyping av spillet i noen måneder
  • teamet vil sannsynligvis være 20-30 personer
  • basert på en mye mer kjent IP
  • ny film med Arnold som sannsynligvis genererer en del gratis markedsføring ( iallfall for IPen )

så er det vel ikke noen tvil om at det nye spillet vil generere mye større inntekter enn The Park.
Så lenge de overlever lenge nok til å få lansert spillet i 2016 tror jeg dette spillet alene kan forlenge levetiden til funcom med et par år. Forutsetter selvsagt at de får til en deal med Jebsen om utsettelse av forfall på lån men tror ikke dette er noe problem så lenge de får gang på driften.

11 Likes

Hva tror dere tittelen på det neste spillet blir da?

Jeg forslår følgende:

  1. City of Thieves
  2. The Tower of the Elephant / Tower of Serpents
  3. Rogues in the House

The various stories of Conan the Barbarian occur in the fictional “Hyborian Age”, set after the destruction of Atlantis and before the rise of the known ancient civilizations. This is a specific epoch in a fictional timeline created by Howard for many of the low fantasy tales of his artificial legendary.

Conan’s adventures often result in him performing heroic feats, though his motivation for doing so is largely to protect his own survival or for personal gain.

2 Likes

Spørsmålet er jo om de har nok tid til å lage et co-op spill hvis det skal lanseres i 2016 og være mer enn 2 timer.

1 Like

Det kan jo være litt interessant å se på hva Funcom har laget av spill tidligere. MMO-ene har bestått av hovedsakelig tre komponenter: Enkeltspilleroppdrag, Dungeons/Raids og PvP. Jeg synes både enkeltspilleroppdragene og dungeon/raidene har vært veldig bra laget. PvP-en har vært litt mer så-som-så.

Jeg tror et enkeltspillerspill vil være det enkleste for dem å snekre sammen på kort tid, da trenger de kun lage en spillerstyrt rolle med animasjoner og utstyr/våpen/animasjoner.

Det er mer penger å hente i et coop spill ala Payday, men det er nok vanskeligere å lage noe som funker og det tar veldig mye lengre tid å teste.

3 Likes

For å være helt ærlig så håper jeg Funcom holder seg langt vekk fra pvp. De har gang på gang vist at de sliter med å se konsekvensene av designvalg/endringer . Det er bare å se på hva de har holdt på med i Fusang i TSW hvor de har bommet totalt på diverse endringer.

1 Like

Har vel nevnt nr 3 er stedet å starte, står vel i posten min i funcom tråden?

1 Like