https://www.eurogamer.net/articles/2020-06-23-epic-games-store-hits-61m-monthly-active-users
Imponerende vekst av EGS. Fremdeles lillebror, men for en vekst de har hatt de siste to årene.
https://www.eurogamer.net/articles/2020-06-23-epic-games-store-hits-61m-monthly-active-users
Imponerende vekst av EGS. Fremdeles lillebror, men for en vekst de har hatt de siste to årene.
Har vi noen konverteringsratio på steam wishlist til salg?
Man ser vel ikke antall som har spillet i wishlist. Kun utgiverne/utviklerne som ser det. Du kan se hvor mange som er i samfunnsgruppene, men jeg har ikke sett et fornuftig forhåndstall koblet til det. Kanskje @colzjek, @anon80503862 eller @Christian har noe data på det?
Her vet jeg hvor mange wishlish de har, jeg prøver å estimere salg.
Når man jobber med å promotere ett spill før lansering så kommer det veldig an på om man har en klar call to action som inkluderer steam wish list. Jeg ville ikke sagt at det er noen klar kobling.
Det jeg vil si er at community antall, steam wishlist rangering, og steam global top sellers før lansering samlet er helt greie indikatorer - men google search trends er bedre alene.
Koser meg med Ghost of Tsushima. Må være det grafisk vakreste playstation spillet til dags dato tror jeg. Bare spilt et par timer, men veldig bra til nå Anbefales
Bildet er fra gameplay (ps4 pro HDR)
Har det på listen, må bare gjøre ferdig Last of Us 1 (og så 2) først
Samme her. Tiden renner litt fra meg nå. Spilte gjennom TLOU1 på nytt og skulle rett på 2’ern, men derailet i Warzone. Med Cyberpunk på vei i November og Ghost of Tsushima allerede her, får man nesten håpe på en regnfull høst (hvilket det normalt sett er her i Stavanger)
Ikveld braker det løs.
Siste slag i trynet til Sony Lamestation og MS tar tilbake sin rettmessige trone i spillverden.
Mind the gap
Ps5 kommer til å selge det dobbelte av xbox igjenn
Blir utrolig spennende hva prisen på konsollene blir. Hvem slår til først?
Jepp Sony blir nok vesentlig mye større denne gangen også, men tror xbox minsker gapet litt, siden de har valget å ikke lansere en gimpet konsoll denne gangen
Når alt kommer til alt er det ekslusive spill som selger konsoller. Tror Sony vil fortsette å regjere her, men hadde bare vært sunt om microsoft tok litt innpå ja
Ikke akkurat imponerende fra Xbox?! Spillene fra obsidian så kule ut. Halo infinite så ut som en dårlig ripoff fra flere spill (blant annet doom) nesten ingen av spillene var fra gameplay footage? Forza blir sikkert bra. Fable blir bra, Avowed ser lovendes ut, men totalt sett en skuffende presentasjon av de 25 spillene de presenterte? Tetris effect som exclusive
Hvorfor skal jeg kjøpe xbox x når jeg kan spille de beste spillene deres på pc med enda bedre grafikk og fps?
Ser ut som en remake…
Her er 12 terraflops på xbox x vs 1,8 på ps4
MS sin strategi er ikke å få folk til å kjøpe Xbox x. Om du spiller på PC, Xbox series x eller Xbox one betyr ett fett for de. Deres fokus er gamepass. Derav ingen fokus på eksklusive spill for deres del. Var en bra artikkel på gameindustry.biz. Det er ingen console warz lenger, fordi de tre store har helt forskjellige strategi. MS har sagt at deres største konkurrent er Google, ikke Sony, og det er ikke fordi Sony er ræva, men de har totalt forskjellig strategi.
Som forventet. 4k native og 60 fps er kjempebra. 2080 ti til 13 000kr klarer 4k med raytracing @ cirka 50 fps på snitt
60 fps stabilt på konsoll oppleves mye mer smooth enn på pc, og jeg spiller som regel i beste kvalitet på ps4 pro @30 fps uten at det plager meg, så 60 fps i native 4k blir awesome (ps4 pro har bare oppskalert 4k)
Endelig kreves det å spille før man kan gi review.