Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Kilde Goldsource.no

Forskning viser at gullets kjøpekraft holder seg relativt stabil over lange perioder. I dag kjøper en unse gull like mange brød som den gjorde for 2500 år siden. Siden 2018 har metallet steget med 70%, selv om inflasjonen har vært svak. Så det er ikke bare frykten for høy inflasjon som driver gullprisen opp.

Det der virker som oppspinn :wink:

2 Likes

Gull vs Bitcoin https://youtu.be/Gwmxx5o8cn4

3 Likes

Håper noen kan svare meg på dette. Jeg(og veldig mange andre) tror dollaren vil falle betraktelig i løpet av de neste månedene. Hvordan vil dette slå ut på investeringer i mining selskap? Vil det være en fordel å feks være inne i et Canadabasert selskap kontra Usa-selskap? Kinross vs Newmount feks.

Er vel bra å eie selskaper som har utgifter i dollar i så fall

1 Like

Utgifter i dollar og inntekter i norske kroner? Eller euro?

Inntekter «i gull» og utgifter i dollar kan bli greit

1 Like

Peter Schiff skulle helst sett at Bitcoin aldri ble oppfunnet slik at han kunne tjent enda mer penger på gull. Du må ikke høre på han når det gjelder kryptovalutaer.
Når folk ikke kan få tak i sølv, og gull blir for dyrt for folk, så kjøper de lett tilgjengelig kryptovalutaer. Og ingenting er tryggere enn Bitcoin.

2 Likes

Ser ut som 2000 ryker snart nå:

3 Likes

Japp! 2002

2 Likes

BULL GULL X12 NORDNET💸 - mot gold futures.

Litt lesestoff om bullcaset i gull m BofA sitt 3000 USD pr oz som tema:

2 Likes
1 Like

Samtidig svekkes dollaren steg for steg og det spiser jo av gulloppgangen

Ig tilbyr Gull med 27x gearing. tok litt. :smiley:

2 Likes

Jesus, er dette three white soldiers på weekly?

1 Like

Det er vel et krav om at three white soldiers skal komme etter en bearish trend - altså som en reversering. Så jeg vurderer at dette ser bullish ut - men er noe annet. Uken er dog ikke over enda heller. Endel motstand her - får se om det holder.

2 Likes

Som betyr hva?

Nei han har helt rett, det skal være i reversal. Men det er et veldig bullish bilde uansett