Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Funcom 75%
PCI 12%
Medicpen 3% (blä)
Castellum 4%
Hemfosa 3%
Nyfosa 3%
Högriskare

image
image

Fra og med midten av august gikk alt så meget bedre.

3 Likes

Kommer ihåg en gång när jag ägde PCI för 20kr och Scatec för 44kr :sob:

1 Like

Uffda :-/ Jeg er stort sett langsiktig i det jeg går inn i. Sitter på ubestemt tid (vinn eller forsvinn for biotek) med unntak av Avance der jeg vil ut i tide før sykelen slutter om noen år :slight_smile:

Önskar jag hade mer tålamod. Såklart miljö relaterat ska/skulle slå igenom men tålamod. Samtidigt gillar jag högrisk och utmaning att pricka rätt exakt.

Vet ikke hvor lenge du har drevet med investeringer, men jeg begynte rundt år 2000 og det er først de siste årene jeg har vent meg av med utålmodighet :smiley:

Har hatt bedre avkastning etter det og akkurat nå tror jeg porteføljen er bra rigget for fortsatt stor oppgang i månedene som kommer så jeg føler meg trygg på å sitte long. SSO er et midlertidig skjær i sjøen for tiden, men ellers er både LPG- og bioteksektoren på rett kjøl.

55% Quantafuel
25% PCI Biotech
13% Napatech
7% Targovax

1 Like

Köpte nog mina första aktier runt 1995, 15 år gammal via farsan och via unga aktiesparare i Sverige. Följdes via text TV:


Vi snackar 0.000000001k i aktier :grin:

Men det är senaste åren (5åren) jag blivit besatt och ser det som den bästa framtida investerings möjligheten. Jag har ju då såklart long, medium och trade konto. Gillar mest det där trade kontot även fast det gått åt HELL :joy:

3 Likes

Zenith Energy- 100%. :blush:

Quantafuel virker spennende, mange nye teknologiselskaper innenfor miljø/grønne ting de siste årene jeg kunne tenkt meg å satse litt i :slight_smile: Får se når/om de kommer på børs.

1 Like

Det er stort sett dit mine tradekontoer går også når jeg forsøker, så jeg bestemte meg for å gi opp forhåpningene om å bli vellykket spekulant og heller la tiden jobbe for meg :slight_smile:

Hade APCL som rasa till-90% innan jag sålde. Kan säga att jag har lärt mig många saker. Framförallt säja med minus innan det blir brutala minus summor.
Så har en liten del jag tycker om att leka med.

Ja, Quantafuel er et meget spennende selskap. :star_struck: De er snart på Merkur Market. Ifølge konsernsjef Kjetil Bøhn har prosessen blitt utsatt i påvente av å få registrert BASF sine nye aksjer i VPS-systemet. Dette pga nye krav ihht hvitvaskingsregelverket. Diverse dokumenter som må formelt oversettes før bankene kan ta imot innskuddet. Jeg jobber selv i bank, så kjenner godt til denne innstrammingen.

I tillegg planlegger de en notering på hovedlisten på Oslo børs når Skive 1 er i produksjon, og det skjer forhåpentligvis i Q1.

Inngangsverdien i Funcom er drøye 3xPCIB, men nå er PCIB i ferd med å bli mer verdt enn Funcom.
Framtiden ser lys ut når vi vet hva Funcom har på gang!

4 Likes

Jeg gjorde relativt store justeringer i desember og har nå følgende portefølje:

40% PCI Biotech
25% Smoltek
18% ADS Crude Carriers
17% Targovax

I tillegg har jeg noen sterke potensielle kandidater bestående av følgende selskaper:

Quantafuel (tok gevinst her og avventer)
Napatech (har lyst på en post her før Q4-tall)
PledPharma (blir med når denne går)
Episurf (avventer emisjonsspøkelset)

1 Like

Livet etter Funcom.

image

3 Likes

Alt er grønt. Blir penger av det :grinning:

Hva som skjer med Funcom?
Har ikke fulgt de trådene på en stund.

Bud på 17kr pr aksje. Så skjer ikke noe med det første.

Ok takk for det.
Ikke helt hva som har vært forventet vel, får satse på at det kommer høyere bud :+1: