Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Tar helg med porteføljen i ATH. Yabba dabba doo :sunglasses:

4 Likes

Samme her, porteføljen ligger å vaker rundt ath! God helg :sunglasses:

2 Likes

ATH og rundet en ny fin rund sum. :smile: uttak på IPA-kontoen er satt i kjøleskapet

1 Like

Hehe må skaffe meg en IPA-konto, helst 2x eller 3x IPA ( du snakker om øl ja og ikke pensjon?:smiley: @Savepig )

2% unna ATH, det får duge… God helg :slight_smile:

1 Like

Gratulerer med god utvikling! Litt bedring her også, årsavkastning opp til 41% igjen fra å ha vært nede på 35%. Men fortsatt litt opp til 64.5% som er ath i år. Men jeg tror porteføljen er på vei oppover igjen etter en litt kjedelig periode, noe som forsåvidt er greit da jeg har fått lastet opp med mer aksjer.

4 Likes

Må si du hopper friskt rundt :slight_smile:

2 Likes

@holmes Ja jeg vet, blir fort utålmodig men jeg prøver å finne den neste raketten :slight_smile:

1 Like

Jeg har også en liten greie for aksjer som går litt under lupen til andre og som ligger nede på bakken og prøver febrilsk å komme seg opp igjen… ref Funcom :wink:

Hvordan går det med pensjonen din?

@Duogdu Den står på stedet hvil den :wink: Går ihvertfall meget bra med den jeg har via min nye arbeidsgiver, kan ikke få det bedre etter det jeg har funnet ut :smiley:

2 Likes

Ja, hva skal man si. Om ikke noen andre aksjer stikker som jeg håper så blir det vanskelig å holde andelen NANO nede. Var vel på 63% for en tid tilbake.

KIT ut siden sist, økt noe i PCIB og TRVX. (Ikke rekalkulert snittene på dem enda)

6 Likes

25.11.2016

Aksjer:
Funcom - Snittkurs = 1,22 - Kurs idag = 1,66
Star Vault AB ser. B - Snittkurs = 0,34 - Kurs idag = 0,30
WR Entertainment - Snittkurs 2,66 - Kurs idag 1,99

Mine porteføljer:

Hovedkonto:

Pensjonssparing:

4 Likes

Jeg har pensjonsordning i Storebrand, har på planen å gå gjennom plassering/avkastning, må få fingen ut.
Aksjeportefølje er også sparing/nedbetale gjeld(relativt lite).

2 Likes

Eg har også Storebrand, en bra avtale og er veldig fornøyd.
Betaler også inn ekstra måntlige beløp, da eg frykter at den opprinnelige avtalen ikke skal være nok, da eg antar pensjonsordningene er dårlige frem i tid, emnevalg dei er nå.
Eg er 34 år nå, å synest det er viktig å tenke pensjon, kan fort bli for seint, om man ikke gjør ting tidlig nok

2 Likes

Du er jaggu smart, 34 år og tenker pensjon!!!
Vi skal etter sigende ha blant de beste ordningene, og hvis jeg fortsetter i bedriften frem til 67 år oppnår jeg opptjening 27/30 som tilsvarer ca 60 % av lønnen, i teorien.
Jeg håper jeg kan ha en bolig som ikke trenger store utbedringer, ha ny bil, bobil/hytte eller hva nå familien ønsker osv når jeg blir pensjonist, selvsagt sgs gjeldfri, samt noen kroner på bok da.
Da tenker jeg at jeg skal kunne leve rimelig greit.
Jeg er atten år eldre en deg, så jeg har enda noen år igjen, men adskillig færre en deg, til jeg blir naver…
Har nok også mulighet for å jobbe lenger enn 67, har ok jobb som jeg ikke sliter meg ut på, så den økonomiske fremtiden bør være lys.
Spesielt når Funcom lykkes, for ikke snakke om Nano som skal opp i noen tusen per aksje sies det på HO. :wink:

6 Likes

Jeg har putta fripoliser fortløpende i høyrisiko fond for mest mulig avkastning. Foreløpig har det gått bra :slight_smile: Jeg er 30 og har tenkt pensjon flere år selv også. Så fort vi kan få lønn av firmaet så har jeg sagt at vi skal ha de beste pensjonsavtaler som er mulig.

Sånn som samfunnet i dag er bygd opp så må man være kynisk og passe på seg selv

6 Likes

Kjører alt av pensjon i storebrand, starta som 29! åring. Dytta inn alle fripolisene der. kjører høyrisk. Har innskudd fra jobb der. Høyrisk. og sparer selv en 1000 lapp i måneden inn på privatpensjonsparing der.

Meget fornøyd

3 Likes

Logga inn og sjekka nordealiv nå. Fra september 2012 til nå så har fripolisen min i aktiva 100 (nordealiv) gått fra 34 til 59k. Og den har ligg omtrent flatt i hele 2016. Kunne tenkt meg å forvalte de pengane selv hehe

I min gamle jobb kunne jeg ha all opt i klp indexfond, det har funka greit. Nå er vi på eika, ikke fullt så fornøyd

Solgte GOGL på 36,30 ble helt nervevrak av de store svingningen i kursen.
Blei ikke tap ivertfall.