Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Flyttet over litt fra Seamless til Next, mest fordi jeg ønsket høyere eksponering i Next og at jeg har snittet ned mye Seamless og kursen hadde kommet litt opp fra bunnen.

5 Likes

Jeg liker strategien din @holmes Holder deg unna vingle-petterne og kjøper heller når aksjen er trygg og “sikker”. Jeg klarer ikke være så tålmodig som deg, ikke enda ihvertfall! Creds :slight_smile:

1 Like

Siste børsdag av 2016 så ser mine porteføljer slik ut:

HOVEDKONTO

PPS

4 Likes

Siste børsdag ble også god for stockking (så å si alt gikk opp).

Status akkurat nå:

Og:

Lykke til allesammen i 2017. Har selv hatt et gjennombruddsår i 2016 (Når det gjelder erfaring, kunnskap og avkastning av aksjer) og kommer til å satse mer enn noen gang før i 2017 :slight_smile:

4 Likes

Du er klar over formueskatt? :wink: Mye som ikke er investert her @stockking !!

1 Like

jada, vet. men kan da ikke kjøpe f.eks. axa før jeg ser om den har tenkt seg under støtten eller ei.

Formueskatten er ganske høy om vi snakker mange penger :wink: Jeg har ihvertfall passet på med tanke på nettopp det!

1 Like

Jeg har 3 aksjer:

Targovax
PCI Biotech Holding
InDex Pharmaceuticals Holding AB

Håper en eller flere gir god gevinst i løpet av 2017.

1 Like

Med unntak av Funcom, så har eg solgt alt siste dager, å går inn i 2017 med cash og ett mål om å bruke langt mindre tid på aksjer.
Er en del av en lengre plan, hadde ugrunnet tenkt å sitte med Iox, men ser Ann litt utviklingen og laster Evt opp på nytt etterhvert som drilling nærmer seg, eg mener Interoil bille gjort veldig litt i å sette en emisjon nå, for å kunne finansiere mest mulig av dei resterende brønnene selv, som nå ikke le med i avtalen inngått denne uken, og også stå bedre rustet i gjeldshånteringen.
Biotec hadde eg også en plan om å ta med visere, men valgte å gå ut.
Apcl synst eg er vrien, og ett vase som også man bør være forberedt på emisjon i.
Nom var eg innom idag, men utigjen.

Siste uken har eg hatt dårlige trader i Qec og pen.

Første halvdel av året ble ett mareritt for meg, med en del hodeløse svingtrader, litt flaks siste ukene har gjort at året likevel havnet så vidt på pluss.

Ønsker dere alle ett godt nyttår

11 Likes

Jeg står nå kun med cash etter å ha gjort meg ferdig min første måned i aksjemarkedet.

Jeg har hatt en relativt bratt læringskurve og porteføljen min har stått så høyt som 42% i pluss og ned til -2-3% på det verste.

Endte totalt sett opp 25,3%, noe jeg er fornøyd med på generelt grunnlag. Dette tallet kunne likevel vært mye større, da min største barnesykdom har vært å løpe etter togene, samt ikke ha nok tålmodighet med aksjer jeg har hatt tro på, i sær gjelder dette en del av rakettene de siste to ukene.

Er veldig usikker på hvordan jeg staker ut kursen for 2017, men er rimelig sikker på en aksje jeg har lengre horisont for enn intradagstrade, mens jeg også har forhåpninger om å klare å kuppe et par fine trades. Målsetningen for 2017 er å doble, men samtidig å doble innskuddet på sikt.

7 Likes

7 Likes

Nytt år, ny liste fra størst til minst

FUNCOM
NANO
(PCIB) kun t-retter
SF
PHO
STAR-B
----------Lytteposter--------------------
TRVX
SEAM
G5EN
PDX
THQN-B

Små endringer, et par nye lytteposter i PDX og THQN-B. Snittet opp i SEAM.

2 Likes

Blir 2017 året da du introduserer kakediagram? ;D

Dette er min portefølje pr. dags dato.

3 Likes

Fancy Excel-kake, da beholdningen min nå er spredt på to kontoer :smile:

Tenker at jeg trenger å diversifisere, men ønsker å gjøre det uten å selge noe jeg allerede har så skal skyte inn litt friske kontanter etter at alle januar-regninger er gjort opp :slight_smile:

3 Likes

Kommer helt an på megleren hans det :slight_smile:

Som dere ser sitter jeg tungt vektet i Funcom,tok kun et lite lodd i PCIB hvilket jeg er svært glad for. Traff helt elendig og kjøpte nære ATH… Har gjort gode tradinger med Funcom i løpet av året og har stor tro på at den vil fortsette videre etterhvert som nyhetene kommer på løpende bånd.

3 Likes

Dette er også min målsetning i år. Doble kontantene. Men er skeptisk nå som både OSEBX og USA indeksene er på ATH. Ser mange mørke skyer i horisonten også: Trump, Putin, Netanyahu, Kim Jung Un - for å ikke snakke om de mange høyreekstreme politikerne som er på fremmarsj i Frankrike, Tyskland og Italia.

Spennende blir det uansett. Et tips er å satse på vekstaksjer - type Nano, PCIB, Funcom etc (ikke bare biotek men de jeg kjenner til og kom på i farten). Disse er jo i stor grad nyhetsbaserte og forholder seg generelt ikke til indeks eller politikk :slight_smile:

1 Like

Jeg har tenkt på en inngang i PCIB ja, men avventer for å se om den får ei lita tur nedover i neste uke først. :slight_smile:

1 Like

Flyttet en liten liten pott fra Stillfront til Episurf, egentlig i mangel av noe bedre å selge og ønsker å bygge opp Episurf posisjonen igjen.

4 Likes