Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Funcom 70%
Rec 15% svært kortsiktig
Short Olje 5%
Kontanter

4 Likes

Hvor stor verdi er det snakk om totalt?

Lurer litt på å selge Iox og gå inn igjen i Next, følger litt med deg @holmes :grinning:
Men trur jeg sitter litt til i Iox

1 Like

Skal ikke skryte på meg å være en storfisk. Litt over 100K. Ikke stor gevinst i kr ennå, men %er har det blitt

1 Like

100% Funcom.
Om det ikkje går vegen blir det vel eit par år til neste gang eg handlar aksjer. Går det vegen skal eg reinvestere ein del, noko som blir ein spennande affære :slight_smile:

Den dippen før jul var ikke pen teknisk og jeg valgte å selge da for å redusere risiko. Men kursen har nå stabilisert seg og jeg synes det ser ut til at vi får en bunn her, men følger så klart nøye med på denne, inneværende og neste uke da vi fortsatt ligger lavt / nær støtte.

Oppdatering til markedet i dag synes jeg var god! Men ja man må være litt langsiktig, Q4 17 osv da begynner ting å skje.

2 Likes

Jeg er fornøyd foreløpig, solgte Next med tap, men det er oppveid med papirgevinst i Iox, foreløpig.
Er rimelig fornøyd med porteføljen, eneste Gig som er skuffende…

Funcom @ 1.48 - 150k
NEL @ 2.05 - 25k

7 Likes

Ny uke, ny liste fra størst til minst

FUNCOM
(PCIB) kun t-retter
NANO
STAR-B
SF
PHO
----------Lytteposter--------------------
TRVX
SEAM
G5EN
GCOR
NATTO
PDX
THQN-B
HUGO

Små endringer, ny lyttepost i NATTO og begynt å kjøpe meg mere opp i STAR-B. Økte litt i GCOR.

3 Likes

Thin - 70%
Axa - 30%

thin er enda litt slow, selv om den har kommet seg den siste tiden. Problemet er at ting skjer så pluttselig at før man rekker å si amen i kirka så har den eksplodert.

Axa har jeg egentlig mer tro på mtp stødig kursutvikling frem mot q4.

1 Like

Heisan - Var lenge inne i THIN selv, faktisk så tradet jeg den slik at posten jeg til slutt satt med egentlig var ‘gratis’ og rent overskudd. Men, jeg solgte også denne før jul. Jeg har ikke tro på noe særlig action her nå før R2R er oppe å går. Selv vil jeg se på THIN til sommeren/høsten igjen. Lykke til :slight_smile:

Solgte endel i Funcom i dag og kjøpte mer i PCIB og Nano, det som er litt moro å se, etter at jeg solgte 30% i Funcom i dag, så er kroneverdien etter salget ca 3 % høyere enn den var ved nyttår, så litt har skjedd i Funcom siden 1/1 :slight_smile:

1 Like

Hehe, vi kjører jo eksakt samme strategi. Verdiene av Funcom over i Biotek! :smiley:

Problemet mitt er jeg ikke har noen god plan for inn/utgang. Funcom er sykt spennende, men det er jaggu bioteknologi også. PCIB emien var jeg litt irritert på at jeg ikke fikk mer, men jeg fryktet om jeg skulle fått alt jeg hadde tegnet meg for…
Nano var greit å runde opp. Nå er jeg “fullastet” av det jeg vil ha i PCIB og Nano.
Nå kan de gjøre meg gjeldfri og et solid pensjonsfond.
Men se på den porteføljen da:
Axa
Fun
Gig
IOX
Nano
PCIB

Det er jo bare nødt til å lykkes til de grader! Er jo bare gull jo! :sunglasses:

5 Likes

Jeg liker strategien din med å bare eie hotte, opp hypete aksjer, men med en ganske forsiktig vekting mellom de (relativt sett). Bare husk å ta gevinst også

3 Likes

Hehe, ja hva kan gå galt liksom…?

2 Likes

Funcom og Archer (kjøpt i dag), snart bare Funcom igjen :slight_smile:
Archer kjøp på 2.70 i morges, ligger fint på 3,45 med støttepost på 73k på 3.40, en DNM som har solgt der i dag, trolig ferdig snart, så får vi se hvordan olja reagerer i ettermiddag, det er gambling da kutt trolig ikke vises enda, og dette er kun en trade, med stop loss.

Vel hvis du har 20% i en rakett som halverer seg så er det ikke så farlig, verre om du er all in.

Men så klart viktig å komme seg ut hvis sentimentet forandrer seg, men nå er det fortsatt ganske hausete på børsen

4 Likes

Føler jeg sitter litt i hengemyra med Gig, men jeg tror den kommer, tar bare lengre tid enn jeg trodde.
Iox bomma jeg på, kunne gjort en fin trade mellom 9 og 10 kroner.

Axa selger jeg “aldri”

Funcom har jeg lyst til å sitte i over EA, men får vi et rally før EA så selger jeg endel.

IOX hadde jeg et håp om rundt 20 kroner, men det er uansett ikke noen stor post, fornøyd med at jeg tok tapet i NEXT og kjøpte IOX.

Nano kommer jeg til å sitte i “lenge”.

PCIB har jeg nå en forholdsvis stor andel i (ca 30 % av aksjeporteføljen), medregnet emi aksjene. Jeg kommer nok til å selge litt når den stiger, men ikke under 40.

Edit: Endret andel i PCIB til ca 30%.

1 Like

Tror ikke du hadde fått jobb som fondsforvalter med den portoføljen - men til gjengjeld trenger du bare full treff i 1-2-3 av dem for å bli veldig rik :slight_smile:

1 Like