Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Bra dag for gruppen, kan se ut som at Mars blir en grei måned også!

8 Likes

Artig å se att Kitron ligger på andreplass på lista da :clap:

1 Like

1 Like

Jeg synes jeg ser spor av Funcom i den utviklingen @Hakon :smiley:

Oh yiss, and more to come :smiley: Hva er vel 30 prosent i året mot 50-100 i måneden? :stuck_out_tongue: Tålmodigheten lenge leve!

2 Likes

Min aksje portefølje er:
Funcom: 60%
AF-Gruppen: 40%

Funcom
Har vært i denne aksjen over lang tid, og synes fremtiden her ser lysere ut enn noen gang tidligere.
-Liten gjeldsgrad
-Allerede tjent inn utviklingskostnader for deres nyeste prosjekt Conan Exiles for hele 2017
-Fjorårets “minispill” the park og Hide and shriek var testspill for crossplattform, dette fungerte bra og bidrar til at dette kan fungere veldig bra med Conan Exiles.
-Conan i EA gir inntekter mens utvikling foregår, i tillegg til feedback fra spillere som bidrar til å lage et bra spill i survival sjangeren.
-Tidliegere utgivelser blir fortsatt opdatert og finpusset
-anarchy online blir sluppet på steam
-redusert utgifter betraktelig
Oppsummert den nye ledelsen i Funcom ser ut til å ha kontroll på selskapet. Gleder meg til 1Q 2018.

AF-Gruppen

Min portefølje her er en langsiktig sparing da dette er opsjonsavtale for ansatte med en foreløpig god gevinst. Selskapet utbetaler brukbart utbytte og har hatt en helt formidabel vekst på Oslo børs. har målsetning om å øke beholdningen min i AF-gruppen ved senere anledning.

Aksje nr:3
Har ikke bestemt meg for hvilken aksje dette skal bli,men har fått tips om biotech aksjer innspill mottas med takk.
mvh
Strendan

3 Likes

Les deg gjerne opp på Nordic Nanovector hvis du var interessert i biotec, store muligheter der :slight_smile:egen tråd her om det selskapet.

Du kan lese en sammenligning mellom nano og pcib i pcib-tråden. @Strendan

2 Likes

Min portefølje, men ikke på den beste dagen:

5 Likes

Fått inn en aldri så liten grå klatt på kaka. Gleder meg veldig til å begynne å fargelegge :smile:

4 Likes

Når du har AF, så kanskje du kunne vurdere veidekke som nr3, stabilt med utbytte og du kjenner sikkert godt bransjen fra AF, ta det opp til vurdering

Solgte ut litt Funcom for å kjøpe mere Nano. 60% Nano, 40% Funcom nå og skal holde det i ca 1mnd.

1 Like

Med ny informasjon tilgjengelig ble det plutselig en del handler på meg i dag. Kasta ut lyttepostene i SDSD og Natto, og en liten del av Stillfront til fordel for mer Starbreeze og PCIB. Tjente en del prosenter på dette da SF stod høyere i dag tidlig. Fra størst til minst:

Starbreeze
Stillfront
PCIB
Funcom

6 Likes

Hvorfor eier jeg disse?

Starbreeze - Raid WWII lanseres i sommer og lanseringsdato og gameplay burde komme snart, forventer nytt om OTWD på E3 eller Comic Con, flere publishingavtaler +++

Stillfront - Global lansering av Siege: Titan Wars i q2 med markedsføringsbazookaen til SF i ryggen, Unravel 2 vises fram på E3 og slippes muligens i q4, CWIP1, vekst gjennom oppkjøp

PCIB - ODD og pivotal fase 2 av FimaChem. Kan vi være så heldige å få høre om en vellyket fase 1 av FimaVacc ila kort tid?

Funcom - CE går bra, Steam summer sale, TSW relaunch

Har et 2-4 måneder perspektiv i alle aksjene. Alle har egne tråder her inne hvor det står mye bra informasjon.

7 Likes

Da har vi fargelagt. Fasiten ble en liten økning på Nano, Pcib, Stillfront, mens tilbake igjen har vi IDEX. Fikk inngang på 6.42 og endte dagen på 6.70, så traff rimelig bra der. :tada:

6 Likes

Da er Axa tilbake i min portefølje, raska sammen kontantene jeg hadde og klarte nesten 30k aksjer…

Da har jeg

Axa
Episurf
Funcom
Nano
Natto
PCIB

Fun er vel nå nær 60%, litt overeksponert…og Axa minst.
Etter min plan skulle vi opp i 3,4-3,5 i går, men det er greit med 3,4 i morgen og 3,5 fredag :sunglasses:

4 Likes

Redusert snittet i Funcom fra 4.19 til 4.13🙃

10 Likes

Ny uke, ny liste fra størst til minst

FUNCOM
PCIB
NANO
SF
STAR-B
PDX
THQN-B
TRVX
G5EN
SEAM
GIG
EPIS-B
PHO
----------Lytteposter--------------------
GOMX
NATTO
HUGO

Endringer: Økt litt i PCIB i tilfelle det kommer noe interessant nytt på konferanser. GIG kjøpt etter en meget positiv analyse. EDIT: GOMX også inn som lyttepost.

4 Likes

Synes du ikke den porteføljen er litt stor? :wink:

1 Like

He he, jeg sover best om natta når jeg er inne i de aksjene som interesserer meg mest. Jeg synes den er litt for liten jeg :slight_smile: f.eks. å selge min lyttepost i GOMX var en stor tabbe. Angrer på det.

2 Likes