Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye har du i brutto årslønn?

Skulle ønske så. Er nok bare en fysisk arkitekt, dessverre :gorilla:

1 Like

Det var en kul tittel!
Er det samme som PT, bare med en kul tittel?
Eller at du er så latterlig god PT at du ville klart å gjøre mann av sånne som @Fornybar, derfor måtte du få en litt freshere tittel.

2 Likes

Vet ikke om du har merket det, men er vel få her inne som er brukende til noe langsiktig :sweat_smile:

4 Likes

5 Likes

Ganske nøyaktig 1 mill i året, men da jobber jeg rævva av meg, 31 år legger av ca 30k i mnd, 50% i diverse indexsfond, resten i aksjehandel(evighetsperspektiv) og leker meg med en traderpot på 350k, pengene jeg tjener på trading skal gå til hygge og ha noe på si

6 Likes

Sick å legge av penger til ei elskerinne… :wink::man_shrugging:

9 Likes

Fet lønn for en ungdom! Kan man spørre hvilken jobb en 31 år gammel mann blir betalt sånne summer for å utføre?

H[quote=“Yggdrasil, post:395, topic:9901”]
Ganske nøyaktig 1 mill i året, men da jobber jeg rævva av meg, 31 år
[/quote]

Selfølgeligt! Ikke noe glamorøst jeg jobber som slakter i 16 år nå, var ikke noe skolelys så droppa tidlig ut av skolen.
Slakterlønn med bonus der jeg er er på ca 600 000 i året men jeg kjører en del nødslakt der nesten halve lønnen kommer inn, inn og hente skadde dyr(som er som regel redde og ekstra mannevonde), skjære ut kalver, jakte villstyrlige kviger/oker på beite, har både blitt stanget, sparket, bitt, stått og arbeidet med kuskit opp langs munnvikene, ringer på netter og alle døgnets tider, så jobb på morgenen igjen, senebetennelser, kutt, vonne rygger og ledd så føler jeg fortjener en god lønn :ox::sheep::pig:

46 Likes

@hakon, er det helgen din det snakkes om?

Enig. Har jobbet på slakteri i min ungdom, på hengehall, men var innom småfelinjen noen dager også. Relativt tungt arbeid.

4 Likes

Tjener mer på mc donalds enn som artist i Norge

1 Like

I starten av karrièren har vel ingen musikere tjent bra :stuck_out_tongue: Går veldig på renomet i bransjen fra det lille jeg har sett. Avspillinger på nettet og Spotify er også veldig viktig. Hver avtale forhandles direkte med artisten til man har et plateselskap/manager som kan fikse det. I forhold til hvor kort de har holdt på er 20000kr/kveld+utstyr relativt godt betalt. Spillejobber i Oslo på f.eks. utesteder ligger på 5-35.000/kveld avhengig av ølsalget, renomet og hvor man spiller. Problemet for mange artister er at det er ti andre i kø bak deg som jobber billigere med glede, så man kan ikke kreve all verdens hvis man vil jobbe.

1 Like

Tja, vil tro Kygo, Aha, Karpe Diem eller Kaizers Orchestra ikke klager. Kommer litt an på sjanger og mass-appeal, samt alt det andre @Martins nevner :slight_smile:

6 posts were split to a new topic: Hva bør jeg gjøre med 40k i mnd?

Har jobbet hardt i mange år og fått en bra jobb i servicebransjen offshore. Har vært med på bygging og oppgradering av mange plattformer og rigger og landanlegg. Fått sett mye av våres flotte land og reist mye men også gått glipp av mange bursdager, julefeiringer og ferier. Lønna er ok men ikke som lønna til de få i Statoil alle leser om i avisene.

1 Like

Ref ingeniør lønn (grunnlønn) basert på noen årserfaring…

Equinor 600 000
Kværner Eureka 750 000
AkerBP 750 000

Det som er interessant er at EPC firma tilbyr i alle tilfellene jeg har kommet over høyere lønn enn «slutt bruker e.g Equinor».

2 Likes

Du kan neppe bruke Equinor som fasit for hva operatør betaler. Equinor ligger vel i nederste sjikt hva gjelder operatørlønn. De tar det igjen på spennvidde i prosjekter og muligheter og kan derfor lønne lavere enn de mindre operatørene

2 Likes

Følger opp pengesnakk-dama.

Jeg lyttet til podcastene for å høre ståa.

Men nå har hun sagt opp fast jobb for å satse frilans på podcasting - kjøpt gammelt hus til 14 mill osv… Color me not impressed når det kommer til økonomisk sans. Virker som trivelig dame da.

4 Likes

En ting jeg merker meg: For min del gjør det å ha møysommelig oppsparte midler at terskelen er langt høyere for å bruke dem enn om jeg hadde lånt summen til en ok månedspris.

1 Like

Hvis man låner penger til annet enn investeringer/verdiskapning, så tenker jeg at feilen allerede er gjort?

2 Likes

Helt enig, poenget var bare hvordan det har blitt enda tydeligere for meg hvordan det å faktisk spare til noe gjør en desto mer bevisst på forbruket. Spesielt når man ser hvor lav terskel mange har for å bruke store summer på gjenstander og ofte kun ser på månedlige utgifter - ikke hele beløpet.

2 Likes