Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan begynne med kryptovaluta?

Noen som har noen erfaringer på hvor lenge dette kan holde på? Har akkurat tatt bilde av førerkort foran og bak via telefonen. stress

1 Like

Jeg fikk også et lignende svar da jeg prøvde å registrere bruker på GDAX en gang i tiden, men gjorde ikke noe mer med det. (Hadde alerede bruker på Coinbase.)
Siden Coinbase og GDAX er samme selskap, har jeg ikke problemer med å bruke GDAX, om jeg logger inn på Coinbase og så går videre til GDAX.

Når det gjelder opplasting av bilde til Coinbase, så må du ikke bruke webkamera på pc. Man kan laste opp et bilde man har tatt med mobil eller vanlig fotokamera også.

Jeg brukte ikke webkamera, men fikk sånn link via sms hvor jeg tok bilde av forsiden og baksiden av førerkortet via mobiltelefonen min. Kom “vellykket” på mobilen, mens det på pcen har blitt hengende det bilde ovenfor…

Jeg holdt på ca ett døgn…Kom vel igjennom i går tror jeg det var.

Får lese den på søndag-neste uke, takk for at du deler.

1 Like
3 Likes

Den nederste linken kunne jeg legge inn pass i tillegg til førerkort, kanskje GDAX sklir rett igjennom når pass er registrert på Coinbase?

Edit: Når jeg fikk lagt inn pass på Coinbase så gikk GDAX rett igjennom ser det ut til @Hopeful

2 Likes

En kompis av meg gjorde det i dag. Tok ca 1 time

1 Like

Ser nå at det er all good :slight_smile: var litt seint ute å merke det, men da tok det faktisk under en time for meg også :wink:

2 Likes

Måå man ha webcamera for å få registrert seg med på GDAX? Har lagt inn pass, men så ber de om et bilde av en selv og da får man ikke valg om “hent fra mappe” etc. Er det noe vei rundt dette?

1 Like

@Hopeful Jeg klikket på denne linken her, valgte å legge til pass her og da fikk jeg logge inn på GDAX etterpå. Prøv det.

2 Likes

Da var det 50€ på min Coinbase, så langt ser det ut til at alt har fungert.
Men ute alle dere hjelpsomme på Tekinvestor hadde ikke jeg prøvd på dette. Takk skal dere ha​:+1::blush:
Har ikke tid å prøve å handle nå, har forresten ikke med papir til MEW heller, men nå skal det prøves etterhvert.
@Hopeful det er bare å stå på og ikke gi seg😊

1 Like

Nyttig lesning her ja.

Jeg lagde konto på Coinbase, og var verifisert innen noen minutter med bilde av førerkort via appen.
Overførte 20€ fra kredittkort for å teste ut wallet.

Måtte ha pass for å kjøpe coins via GDAX, men det gikk også på noen minutter i appen.
Overførte € til GDAX, som gikk umiddelbart.
Kjøpte så noen ETH og overføre til MEW og verifiserte at det kom over.

I går kl 14 overførte jeg et litt større beløp (lyttepost-størrelse) fra DnB som SEPA, og det var på plass hos Coinbase i dag kl 09!

Nå er jeg klar for å handle litt BTC og altcoins! :smiley:

1 Like

Bare å stå på ja! Blir å overføre til Coinbase senere i dag og bruke helgen til å lese meg enda mer opp også blir det nok litt handling en gang i neste uke :slight_smile:

1 Like

Hvordan kan jeg overføre penger fra sparebanken sogn og fjordane til coinbase?

1 Like

På Coinbase får du instruksjoner på hva du må huske på, bla referanse kode som er helt nødvendig for at DU skal få pengene inn på din konto.
Vedr din bank så er det vel en hjelp funksjon som forteller hva du må gjøre for å foreta utenlandsbetaling.
Det funker ihvertfall bra fra Sbanken for meg, da tipper jeg det skal gå bra for andre også😊

1 Like

Bare sånn btw til dere som bruker Sbanken. Om dere huker av for at dere ønsker å teste beta-funksjoner i Sbanken, så kan dere få opp saldo ( i nok kr) fra Coinbase i nettbanken.

Takk for tips, men hvor huker en av for dette?

@Hjalmar

Vi tar ikke ansvar valgene som gjøres basert på denne informasjonen.
Dette er kun ment som en generell guide basert på (mye) erfaring.

Dersom noen velger å bruke dette, tar man selv ansvaret for egne handlinger.

Håper det kan være hjelpsomt.

Bruk det som dere vil og ta gjerne en titt på

www.friendup.cloud

Mvj
Arne

From fiat to cryptocurrency- a guide.pdf (186.5 KB)