Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan bli økonomisk uavhengig fortest mulig? 🔥

Kort sagt: vær rik fra før :slight_smile: De fleste jeg vet om som er i denne kategorien har arvet eller fått gaver av familie.

Om man skal gjøre det fra scratch som nybegynner er det snakk om 10-15 år i oppbygning av kapital og prosjekter som fungerer før du er der de starter som 25 åring.

Det beste jeg har funnet er en jobb man liker i en bransje du liker og invester i egen bolig så raskt du kan. Er jobben stabil og boligen innenfor det du kan tåle og fortsatt ha en del til overs til sparing går livet rimelig lett. Jeg liker å jobbe, og synes jeg har nok fritid til å få gjort alt annet jeg vil, så er bare positivt i mitt liv at jeg jobber. Vil heller det enn å ikke jobbe selv, spesielt fordi de andre i samfunnet er opptatt fra 8-16 på hverdager og man da fort er alene i den tiden, som jeg ikke liker i lengden. Kortsiktig veldig digg, men det har man ferier og helger for. Skjønner ikke behovet for å bli økonomisk uavhengig, jeg velger fornøyd, glad og litt rik over et hig etter å bli ugly rich.

8 Likes

Taper mot inflasjon / Prisstigning da :slight_smile:

Plasser noe penger i Orkla, gjør det ganske bra nå under Corona + ledelsen fyller på denne uken.

1 Like