Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Ja, det kom i dag :slight_smile:

Resultatet pr Kitron aksje i år er ca det samme som jeg betalte i renter på huslånet i fjor. Er ikke dumt å se på det sånn. :slight_smile:

1 Like

Hmmz, lurer litt på hvor utbytte mitt havnet ;&

Samma här :thinking:

Jeg brukte ASK og pengene havnet på ASK-kontoen :slight_smile:

Jeg hadde de aksjene på ASet, er ikke kommet noe inn på den kotnoen, får sjekke bank konto :stuck_out_tongue:

Mitt har også kommet, i kveld spretter jeg denne.

2 Likes

15/05-2019 08:32:46: (KIT) Kitron: Harris Awards Block Buy Contract to Kitron for F-35 Work

3 Likes

Sten på sten bygges det :slight_smile:

2 Likes

Har bare 18k aksjer nå, hadde 22k for noen dager siden, men ble skremt av dårlig makro. Burde visst at Kitron driter i makro. :stuck_out_tongue:

Dette er fjerde gangen Kitron prøver seg opp av nederste kanal av schiff-forken, skal det lykkes med brudd opp nå? Det kan i så fall være starten på en skikkelig reprising fram mot Q2. Jeg mener jo at 10-12 er en riktigere range for Kitron enn 8,5 - 10. :slight_smile:

3 Likes

Utrolig plagsomt med han der som kommer med tweets som drar ned børsene 3% ene dagen og så snur det etter et par tweets noen dager etter :wink:

Jeg sitter nå med ca 35% av det jeg hadde på topp og lurer på om det er første gang siden 2012 KIT ikke er største posisjon.

4 Likes

Lurer på hvorfor insiderne solgte. Det ser jo bra ut for Kitron.

Kan være så enkelt at de har hatt så god avkastning at de ønsket å sanke inn litt gevinst. Kan jo også være at de måtte betale skatt :smiley:

Byttet de ikke bare aksjer seg i mellom?

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Meglerhus-stokker-om-anbefaler-aatte-aksjer2

Har noe endret seg i caset, eller er det bare for lite “action” i Kitron for de?

Dette er en konkurranse meglerhusene seg i mellom. Da er det kortsiktig som gjelder. DNB lempet for eksempel ut Elkem på bunn, selv om de hadde en generell kjøpsanbefaling.

Mulig flagg i Kitron, target 10,3 - 10,4, ved brudd ned, støtte rundt 9 kr.

3 Likes

Er det ikke vanligst med brudd opp fra et sånt flagg?

1 Like

Helt klart!

Som jeg ser det, så er enhver TA uten både oppside/nedside scenarioer mangelfull. Hvis man bare har sett for seg hva som skjer hvis bull-scenarioet skjer og kursen går ned, så blir man fort bare sittende der og det blir fort dyrt.

Det er en grunn til at TA blir møtt av skepsis blant flere her, og det er jo at det ser jo ut som prosenten bom er kjempestor. Som vel stemmer. Det blir vel fort rundt 50/50. Poenget med flagg er jo gjerne at hvis man kjører med stop loss her, så er oppsiden fort 10% og nedsiden 3%. med 50/50 odds, så gir det jo rundt 6,5% avkastning i snitt. Man trenger ikke mange slike trader for å gå godt i pluss i løpet av et helt år.

Jeg er litt skeptisk til flagget over fordi det har vært så mye støy i bevegelsene i forkant btw. Eksterne faktorer preger aksjemarkedet sterkt for tiden.

2 Likes

Tror jeg leste innlegget ditt litt fort og gikk glipp av det berømte kommaet, vent ikke skyt ham osv. :slight_smile:

2 Likes

Ser ut som det ble ned for å teste støtte.