Edit: De bruker Ethereum sin blokkjede
Se der ja. Adoption in progress
Noen her som er inne i Stratis (STRAT) ?
Ellers, hva tenker dere ellers rundt krypto? Tror dere det vil bli slik som 2017 noen gang igjen?
Kan man lese mye ut i fra analyse?
Hilsen mr. Usikker
Håper på nytt 2017! Men begynner å bli litt skeptisk om det skjer i nærmeste fremtid. Ikke uten grunn jeg har gått all inn i krypto fond istedenfor Føles bedre med jevn stigning som holdes i usd akkurat nå.
Som sagt før… teknologien er jeg overbevist om at har et potensiale, valutaen derimot er jeg skeptisk til.
“De presiserer at dette ikke handler om kryptovaluta, men digital representasjon av vanlige norske kroner, på lik linje med tallene du ser i nettbanken din. Hvis du gledet deg til å kunne kjøpe hus med Bitcoins eller annen kryptovaluta, blir du med andre ord skuffet – selv om handelen foregår i en blokkjede, er det fortsatt bare vanlige norske kroner som gjelder.”
One small step for man, one giant laeap for mankind.
Hvor er dette sitatet fra?
Grunnen til at man har en sikker blokkjede er at den har en token som fungerer som økonomisk insentiv for å sikre den. Er man skeptisk til valutaen må man også være skeptisk til blokkjeden og teknologien.
Gammel men har ikke sett den før nå
En liten heads up til folk med Digitex (DGTX): den trades for ganske heftige summer nå.
Jeg solgte akkurat 100.000 tokens kjøpt for ca 0,7 ETH til over 1,3 BTC!
Alle som er interessert i krypto vet antagelivis hva Tether er og hva som har vært den store snakkisen siden i går morges. Ingen vet om Tether kommer til å gå konk, men risikoen i krypto for tiden er skyhøy (om den ikke alltid har vært det). Vil anbefale folk om å tenke seg om mer enn to ganger før man tar langsiktige posisjoner – uavhengig av tidshorisont. Har man alt posisjoner med tap, har man for lengst innsett at man bare må vente til markedet snur, så dette er ment for folk som ikke har innvestert så mye enda, og tenker å kjøpe mer.
Kirby som er en trader jeg har fulgt i et par måneder har vært like bearish som meg til hele kryptomarkedet generelt, og han har noen veldig gode poeng ifht. hva som kan skje dersom Tether kollapser.
Ikke meningen å spre FUD men jeg er oppriktig bekymret. Personlig har jeg tatt ut 2/3 av det jeg hadde som tradingkapital i krypto og satt dem tilbake på aksjekontoen. Hvis man skal leke må man forstå reglene, og reglene er i ferd med å endres.
Er når blodet flyter i gatene at man skal kjøpe…
Jo, jeg er enig i det, jeg er bare ikke lenger like trygg på at vi har sett det virkelige blodbadet enda. - Jeg tror Tether kan bli en nuke hva konsekvenser angår. Anbefaler å lese denne:
Using algorithms to analyze the blockchain data, we find that purchases with Tether are timed following market downturns and result in sizable increases in Bitcoin prices. Less than 1% of hours with such heavy Tether transactions are associated with 50% of the meteoric rise in Bitcoin and 64% of other top cryptocurrencies. The flow clusters below round prices, induces asymmetric auto-correlations in Bitcoin, and suggests incomplete Tether backing before month-ends. These patterns cannot be explained by investor demand proxies but are most consistent with the supply-based hypothesis where Tether is used to provide price support and manipulate cryptocurrency prices.
Er vel derfor de fleste ikke kjøper når blodet flyter i gatene.
feil tråd