Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Krysser fingrene! Jeg er i tenkeboksen ifht, om jeg skal snitte ned på de coinsa jeg har, eller om jeg skal diversifisere litt med andre coins. Alts er fremdeles billig ifht. ATH, selvom de har doblet eller triplet seg ifht. ATL.

1 Like

Hvilke coins sitter dere på, hvis man har lov til å spørre :innocent:

Mest Etherium

Gikk fra å sitte med alt mulig til å gå over til nesten kun BTC.

Tendensen er vel at mange gjør akkurat dette når BTC går, så flyter pengene tilbake i alts når BTC flater ut.

Jeg tenker at ingen av de coinene som er i bruk i dag kommer til å se noen særlig stor utbredelse, men at teknolgien nok kan brukes. Det er jo latterlig at Visa/Mastercard kan ta flere prosenter og store minimumsbeløp for betalingstransaksjoner.

Det jeg tror mangler er en større kommersiell aktør med stor troverdighet som lager en assett-backed coin, hvor det er enkelt og trygt å oppbevare coins og å veksle de til/fra penger. Pr dags dato, så finnes ikke dette.

1 Like

Det var jo det Element skulle gjøre :slight_smile: De skulle vel gjøre det i Venezuela også.
Ellers har noen større aktører prøvd seg, og flere kommer.

https://aws.amazon.com/about-aws/whats-new/2019/04/introducing-amazon-managed-blockchain/

Denne diskusjonen egner seg forøvrig bedre i denne tråden: Kryptovaluta Generell tråd 💰

Da vil jo denne “aktøren” he en helt enorm makt? Da plutselig vitsen borte. Er bedre nå. da man tar vare på det selv ved f.eks. en Nano ledger. så kan banker, investeringsforetak osv gå konkurs så mye de bare orker. Det betyr ingenting da man har kontrollen selv. Snakker ikke norge. Da de fleste banker og regjeringen er noenlunde til å stole på, men det er ikke noen selvfølge i andre land.

1 Like

Stemmer, vi er i feil tråd ja. Så takker for meg nå. Element og Venezuela er gode eksempler på at Christian`s forslag ikke er løsningen.

1 Like

Altså, Element var ikke en stor kommersiell aktør med stor troverdighet :stuck_out_tongue:

1 Like

10x or no deal :slight_smile:

USD var jo backet med gull i sin tid, så selv ikke den største og mest troverdige aktøren i verdenshistorien overholdt sine forpliktelser.

2 Likes

Olje målt i USD:

Olje målt i gull:

Problemet er vel heller at det koster et par dollar med en bitcoin transaksjon

Oppe på 2,50 USD nå:

https://bitcoinfees.info

1 Like

Det er bare så utopisk og naivt å tro at en desentralisert kryptovaluta skal kunne vokse seg globalt anerkjent og allment utbredt uten at stater og myndigheter skal kunne kontrollere den. Og hvorfor skulle noen egentlig ønske det, med mindre en er anarkist?!

@cagey2 Var det dette du sa om internett i 1995?

“Det er bare så utopisk og naivt å tro at et desentralisert nettverk for informasjonsutveksling skal kunne vokse seg globalt anerkjent og allment utbredt uten at stater og myndigheter skal kunne kontrollere det. Og hvorfor skulle noen egentlig ønske det, med mindre en er anarkist?!”

4 Likes

Bitcoin blir vel mer en “store of value”… Det er mange andre alternativer F.eks. iota. Som er gratis. Der kan du sende 3 ører til en i Australia om du så ønsker. Koster ingenting.

IOTA er ikke gratis, men du må betale med datakraft i stedet for med tokenen i systemet. IOTA er en av de største shitcoins du finner der ute.

Gjesp… den internett analogien begynner vel å bli litt oppbrukt.

Kan jo sammenlikne hvilken som helst møkkateknologi med internett og garantere suksess da!?

Edit: Påstår du forresten at myndigheter ikke har kontroll på internett?